Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan man lugnt säga. Han förtjänade inte att ha en sådan tur när så många bra killar har otur.Dan_ne skrev:
Nä men så lustigt att dom nämner just det? Jag läste i den andra tråden av ett vittne från sh att man inte såg den innan man kommer över nåt krön eller vad det var. Har polisen gjort bort sig?dn.se skrev:Polisen hade satt upp en mycket synlig trafikkontroll och...
Dan_ne skrev:
Sporthojspiloter som kör för fort o riskerar andras liv verkar däremot inte få skylla sig själva på samma sätt?Biker66 skrev:2493790Det är inte fråga om brott kontra straff,det handlar om konsekvenser av ens handlingar.
I det perspektivet kan de hellre avlida än att de återkommer ett halvår senare och rammar en barnvagn på ett övergångsställe (eller annat valfritt scenario)...
Eller "SH-vittnet"?HanneZ skrev:2493733Nä men så lustigt att dom nämner just det? Jag läste i den andra tråden av ett vittne från sh att man inte såg den innan man kommer över nåt krön eller vad det var. Har polisen gjort bort sig?
Japp, så lyder den ultimata dubbelmoralen på SH. Men vad fan ska man vänta sig på ett forum där Ghostrider skriver upprörda trafiksäkerhetsinläggHanneZ skrev:2493793Sporthojspiloter som kör för fort o riskerar andras liv verkar däremot inte få skylla sig själva på samma sätt?
Oj, jag tänkte nog lite si först men sen tänkte jag lite så och då blev det si och så.sgtpepper skrev:2493796Eller "SH-vittnet"?
sgtpepper skrev:Japp, så lyder den ultimata dubbelmoralen på SH. Men vad fan ska man vänta sig på ett forum där Ghostrider skriver upprörda trafiksäkerhetsinlägg.
Svår fråga. Om man kommer i de lagstadgade 50 km/h så är jag rätt säker på att man hinner se polisavspärrningen i tid. Dessa kom enl. vittnet i bra mycket högre fart än så.HanneZ skrev:2493733Nä men så lustigt att dom nämner just det? Jag läste i den andra tråden av ett vittne från sh att man inte såg den innan man kommer över nåt krön eller vad det var. Har polisen gjort bort sig?
Jag tar inte ställning. Jag ställer mig dock undrades till att just det nämndes i artikeln samtidigt som jag läste det som webspy skrev.Maciej EVO VI skrev:2493805Svår fråga. Om man kommer i de lagstadgade 50 km/h så är jag rätt säker på att man hinner se polisavspärrningen i tid. Dessa kom enl. vittnet i bra mycket högre fart än så.
Jag har också kört alldeles för fort på den vägen men man kan ju inte begära att polisen ska göra avspärrningar så de passar för folk som kommer i +150 eller liknande.
Jag menade inte att du tog ställning eller nåt.HanneZ skrev:2493807Jag tar inte ställning. Jag ställer mig dock undrades till att just det nämndes i artikeln samtidigt som jag läste det som webspy skrev.
Jodå, men det var inte dem vi pratade om nu va ??HanneZ skrev:2493793Sporthojspiloter som kör för fort o riskerar andras liv verkar däremot inte få skylla sig själva på samma sätt?
sgtpepper skrev:2493796Eller "SH-vittnet"?
Japp, så lyder den ultimata dubbelmoralen på SH. Men vad fan ska man vänta sig på ett forum där Ghostrider skriver upprörda trafiksäkerhetsinlägg.
sgtpepper skrev:2493796Eller "SH-vittnet"?
Japp, så lyder den ultimata dubbelmoralen på SH. Men vad fan ska man vänta sig på ett forum där Ghostrider skriver upprörda trafiksäkerhetsinlägg.
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|