Den störste idioten jag läst om på länge

dn.se skrev:
Polisen hade satt upp en mycket synlig trafikkontroll och...
Nä men så lustigt att dom nämner just det? Jag läste i den andra tråden av ett vittne från sh att man inte såg den innan man kommer över nåt krön eller vad det var. Har polisen gjort bort sig?

Ja man kan väl alltid hoppas att dom lärt sig nått av det här.
Vilket jag förövrigt har svårt att tro:mad:

Så sjukt när man läser... Han 20 år, o hon 18. körde fort, stulen mc. ingen hjälm - troligen inget skinställ. O så onyckter utöver det... helt sinnessjukt.

Sen kanske en viss nyansering kan vara på plats. Jag tycker inte att varken grabben eller tjejen förtjänar att avlida alt. svårt skadade.

Brottet står inte i proportion till straffet som många visst verkar tycka.

Det är inte fråga om brott kontra straff,det handlar om konsekvenser av ens handlingar.
I det perspektivet kan de hellre avlida än att de återkommer ett halvår senare och rammar en barnvagn på ett övergångsställe (eller annat valfritt scenario)...

Biker66 skrev:
2493790 Det är inte fråga om brott kontra straff,det handlar om konsekvenser av ens handlingar.
I det perspektivet kan de hellre avlida än att de återkommer ett halvår senare och rammar en barnvagn på ett övergångsställe (eller annat valfritt scenario)...
Sporthojspiloter som kör för fort o riskerar andras liv verkar däremot inte få skylla sig själva på samma sätt?

HanneZ skrev:
2493733 Nä men så lustigt att dom nämner just det? Jag läste i den andra tråden av ett vittne från sh att man inte såg den innan man kommer över nåt krön eller vad det var. Har polisen gjort bort sig?
Eller "SH-vittnet"?

HanneZ skrev:
2493793 Sporthojspiloter som kör för fort o riskerar andras liv verkar däremot inte få skylla sig själva på samma sätt?
Japp, så lyder den ultimata dubbelmoralen på SH. Men vad fan ska man vänta sig på ett forum där Ghostrider skriver upprörda trafiksäkerhetsinlägg :tomten.

Last edited:
sgtpepper skrev:
2493796 Eller "SH-vittnet"?
Oj, jag tänkte nog lite si först men sen tänkte jag lite så och då blev det si och så. :)
sgtpepper skrev:
Japp, så lyder den ultimata dubbelmoralen på SH. Men vad fan ska man vänta sig på ett forum där Ghostrider skriver upprörda trafiksäkerhetsinlägg :tomten.

Hahaha, jo. Inte så oväntat.

HanneZ skrev:
2493733 Nä men så lustigt att dom nämner just det? Jag läste i den andra tråden av ett vittne från sh att man inte såg den innan man kommer över nåt krön eller vad det var. Har polisen gjort bort sig?
Svår fråga. Om man kommer i de lagstadgade 50 km/h så är jag rätt säker på att man hinner se polisavspärrningen i tid. Dessa kom enl. vittnet i bra mycket högre fart än så.

Jag har också kört alldeles för fort på den vägen men man kan ju inte begära att polisen ska göra avspärrningar så de passar för folk som kommer i +150 eller liknande.

Maciej EVO VI skrev:
2493805 Svår fråga. Om man kommer i de lagstadgade 50 km/h så är jag rätt säker på att man hinner se polisavspärrningen i tid. Dessa kom enl. vittnet i bra mycket högre fart än så.

Jag har också kört alldeles för fort på den vägen men man kan ju inte begära att polisen ska göra avspärrningar så de passar för folk som kommer i +150 eller liknande.
Jag tar inte ställning. Jag ställer mig dock undrades till att just det nämndes i artikeln samtidigt som jag läste det som webspy skrev.

HanneZ skrev:
2493807 Jag tar inte ställning. Jag ställer mig dock undrades till att just det nämndes i artikeln samtidigt som jag läste det som webspy skrev.
Jag menade inte att du tog ställning eller nåt.

I hans inlägg står det dock ingenting om avståndet till avspärrningen utan bara att man såg den först när man kom upp ur svackan.

HanneZ skrev:
2493793 Sporthojspiloter som kör för fort o riskerar andras liv verkar däremot inte få skylla sig själva på samma sätt?
Jodå, men det var inte dem vi pratade om nu va ??
Om jag inte missminner mig var det höga hojtjuvar med oskyddade passagerare som var på tapeten i den här tråden... :7peta

Poliskontrollen såg han ju bevisligen eftersom han försökte dra. Det han inte såg
var bommen dom hade fällt pga att dom jobbade inne i tunneln. Min teori är att
han glodde på poliserna när han drog och inte vad han hade framför sig.

sgtpepper skrev:

:D :skrattaåt

sgtpepper skrev:

niceone3pd.gif

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...