Den sämsta julklapp ni någonsin fått???

• Thread starter Thread starter Mcbrud
  • Start date Start date
När jag var sex år åkte hela familjen till Kina. Det var dels en jobbresa för farsan men vi passade även på att ha lite semester på Malaysia mm. Jo, bortsett från att maten smaka bajs och solen brännde mig för livet så var det väl rätt kul. Dock fick varken jag eller brorsan så mkt julklappar det året för resan var ju som en julklapp. EN digital kina-klocka fick jag dock. Mark var helt klart besviken.

Farsan är en jävel på födelsedags presenter oxå. Nu i höstas fick jag en flanellskjorta :gnissla
klargjorde ganska tydligt för honom att den inte kommer att komma till användning nånsin. Han tog med sig den hem och drog av en tvåhundring på en skuld, så ja lova att köpa en sh-tröjja för dom pengarna.

honkiie skrev:
santa = satan, det är ju så uppenbart. Satans tomten blev påhittad av nån kättare för att stjäla julen från jesus! Alla ni som ger bort julklappar kommer brinna i helvetet och jag kommer blicka ner från himmelen och se på när skärselden slickar era vämjeliga sköten och ni skriker av smärta :mad:
Du gillar inte heller julen hör jag? :)

sirmagnus skrev:
hahahaha min polare hade en sådan as tung att dra upp i backen. Har för mig att medarna rostade på dom.. :död. Alla vägrade att bytlåna med honom ha ha ha. Jag hade en svart GT annars var väl dom blå stiga vanligast?

det är precis den.... :) ja, den var tung och gick inte å slänga över axeln som en riktig snoorejser...det var en kille som i kvarteret som hade en likadan, en pippigul, och han åkte om möjligt ännu mindre. Sen flyttade han och då stod jag där.... :(

Nu, 25 år senare, har jag faktiskt en RIKTIG Stiga men den står på min 4-åriga dotter :rolleyes:

Last edited:
Fick ett gammalt porslinsfat med pepparkakor på av en gammal tant i släkten. Han hade förmodligen plockat fatet i nån gammal låda i soprummet.

Till saken hör att hon postat fatet (med papparkakor på) i ett vanligt kuvert från Lund (till sthlm). När jag öppnade kuvertet var det en blandning av kaksmuloch och porslinskross som trillade ut. Charmigt.

fazerfun skrev:
det är precis den.... :) ja, den var tung och gick inte å slänga över axeln som en riktig snoorejser...det var en kille som i kvarteret som hade en likadan, en pippigul, och han åkte om möjligt ännu mindre. Sen flyttade han och då stod jag där.... :(

Nu, 25 år senare, har jag faktiskt en RIKTIG Stiga men den står på min 4-åriga dotter :rolleyes:

Riktigt dåliga var de ännu äldre Stiga med smala medarna, de ville ingen ha minns jag.
Fast jag har för mig att de gick fort när det var hårt underag, annars sjönk de mest ner.
Jag hade en blå Stiga med breda medarna, jag tror jag kvaddade den senare för vad den tog vägen vet jag inte.

En röd hemstickad kofta av min farmor när jag var 13, gissa 3 ggr om jag använde den någon gång :rolleyes:

korvgubbe skrev:
Djävla skenförsäkrare!
:fatta!

:blah nöden har ingen lag...måste ju har råd med de 495 kr som gixxern kostar att helförsäkra per år....

Silwer skrev:
Riktigt dåliga var de ännu äldre Stiga med smala medarna, de ville ingen ha minns jag.
Fast jag har för mig att de gick fort när det var hårt underag, annars sjönk de mest ner.
Jag hade en blå Stiga med breda medarna, jag tror jag kvaddade den senare för vad den tog vägen vet jag inte.

Stämmer...på hårdpackad snö var de grymma men svåra att styra, vet många som brakade in i träd mm. Fetast var Turbomodellen med djup, svart ratt och breda medar...det var en sån jag önskade mig men min far ville annat tyvärr....

En kopis till mej gav bort en en grislever och en folköl vid julkappsbyte...

Nu fick ju inte jag denna gåva som tur var men när jag fyllde 24 fick jag en vatten psitol och en batteridrven plastbåt av samma människa... båten var INTE sjöduglig.

Starstriker skrev:
Till saken hör att hon postat fatet (med papparkakor på) i ett vanligt kuvert från Lund (till sthlm). När jag öppnade kuvertet var det en blandning av kaksmuloch och porslinskross som trillade ut. Charmigt.

:rofl

Mcbrud skrev:
eftersom förtsta advent närmar sig och även då julen så tänkte jag på denna fråga.

Vilken är den genom tiderna sämsta julklapp ni någonsin fått?

Knäpp, söndrig eller bara fel, you name it!! :tomten

Jag fick ett halvt kg kaffe. Jag verkligen avskyr kaffe :kocko

pucko skrev:
Jag fick ett halvt kg kaffe. Jag verkligen avskyr kaffe :kocko

en flaska whiskey.. å jag avskyr verkligen whiskey

fazerfun skrev:
Stämmer...på hårdpackad snö var de grymma men svåra att styra, vet många som brakade in i träd mm. Fetast var Turbomodellen med djup, svart ratt och breda medar...det var en sån jag önskade mig men min far ville annat tyvärr....

sån hade jag har ja för mig,,, gick väl rätt bra .. inte föratt ja va sådär supergammal.. men ändå.. :D

PostIT-lappar.... :banana :jisses

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...