Den sämsta julklapp ni någonsin fått???

• Thread starter Thread starter Mcbrud
  • Start date Start date
En hemvirkad, illgrön, rund duk som luktade cigarettrök, matos och snusk... Från dåvarande makens mormor.....

Sämsta julklapp jag fått var en, förvisso bra, kälke av min far. Problemet var att jag var så pass gammal vid det laget att åka bob var störtlöjligt.

Den åkte rakt upp på vinden och jag har inte sett den sedan dess. Åkte troligen bort i någon flyttstädning för 10-15 år sedan utan att dess medar någonsin fått smaka på snö. Sorgligt egentligen.

Gustav1 skrev:
En fleeceväst som vi fick av jobbet förra året. Som en vanlig jacka/tröja utan ärmar dårå.

Helt oanvändbar, ta mig fan.

Sånna e ju asköna! De är ju perfekta att ha på sig när man är ute o går, eller sitter hemma o det är kallt eller någe. De väger inget, de värmer som fän och de är inte lika bylsiga och i vägen som en annan varm tröja skulle vara.

Vi fick en pannlampa av jobbet förra julen och det känndes väl inte speciellt användbart...

Gustav1 skrev:
En fleeceväst som vi fick av jobbet förra året. Som en vanlig jacka/tröja utan ärmar dårå.

Helt oanvändbar, ta mig fan.
va? fleecevästar e ju bäst! (att jobba i)

VARJE år får jag farsans kärrings beggade böcker, sånna där tantsnuskromaner ni vet.
Den första boken började jag åtminstone läsa.. men den var så B att jag inte stod ut...
Sen har jag aldri gett di där böckerna en chans igen.. :död

TinaTjejen skrev:
va? fleecevästar e ju bäst! (att jobba i)

VARJE år får jag farsans kärrings beggade böcker, sånna där tantsnuskromaner ni vet.
Den första boken började jag åtminstone läsa.. men den var så B att jag inte stod ut...
Sen har jag aldri gett di där böckerna en chans igen.. :död

Men armarna blir ju jättekalla!

Tror ingen toppar mina julklappar ändå....

Min far har lite(!!!!!!!!) tråkig humor, vilket resulterade iatt vi barn en julafton hade massa paket under granen! Yihaa!!!!!!!!....tänkte vi.

Av alla hushållsartiklar vi fick måste jag ändå säga att dassrullen va grymmast... :mad:

Jag fick en affisch med Nalle Puh på av min bästa kompis, tror vi var 14.
Jag kan inte erinra mig om att jag någonsin ens pratat om Nalle Puh och hans vänner. Gissa om jag var besviken!!!

Jag skulle få en riktig värsting-rcbil när jag var i 12-årsåldern, och anledningen till att jag visste det innan var för att jag hade sett kartongen i garderoben och accarna var på laddning. Detta var drygt en vecka före julafton.
När jag väl öppnade paketet så spelade jag självklart överraskad när man slet i pappret. Men nog fan blev jag överraskad när jag fick upp skiten! Det var inte samma bil som jag hade önskat mig och som hade stått i garderoben en vecka tidigare :4skrika
Jag ville ju inte att min pappa skulle känna sig dum (även om han borde ha gjort det då...) så jag var ju "jätteglad". Jag frågade honom lite fint senare om han inte hade hittat den jag ville ha egentligen. "Jo, jag köpte den först men efter att ha provkört den och insett att du bara kunde köra 5 minuter på varje laddning så tyckte jag den här verkade vettigare" :3freak
Vad fan tror gubbjä****n!!? Köper man en Ferrari så ska man inte räkna med att den drar under litern....

Jepp, jag var groteskt bortskämd när jag var liten. Det kunde ha gått illa men jag blev ju en bra person ändå :hihi

Och förra julen så fick jag utöver julklappen som jag hade önskat mig i julklappsbytet, en burk med vitaminpiller av morsan. Det var verkligen uppskattat, hon kunde lika gärna ha kallat mig vekling rakt upp i ansiktet. Men de var iofs goda.

korvgubbe skrev:
Var inte meningen att trampa på en öm tå!
:rofl

Min stalinkälke (som tråden gällde) var en öm tå....då. Min gixxer kan du klaga på tills du tröttnar, det är mig fullständigt likgiltigt.

Min sämsta. En kälke i papp! Visserligen bara 5cm lång, av klassens
snålaste idiot :mad:
Klasskompisarnas skratt ekar än idag i öronen :huvet

Silwer skrev:
Du lyfte aldrig på paketet före då alltså, viktskillnaden lär ju vara stor.
Hoppas du sänkte skiten sen med luftgeväret.

omöjligt med en sån där, vem tror du att du lurar???

:lol

vilken? Min järnlady eller GSX R400 på bilden??

Minns en Julafton väldigt mycket.

Jag och mina två bröder är grymmt förväntansfulla på dom där paketen. I mitt första paket så får jag ett par solglasögon modell tidigt 70/60 tal detta utspelar sig vid 93-94(minns ej). Jag blir toksne men ser till min (skade)glädje att min lillerbror fått upp ett par solbrillor och dom va (om möjligt) ännu värre och lite större dessutom till hans 11åriga ansikte. Han smällde på sig sina och log stort. Storebror var nu på väg att kasta sitt paket oöppnat i brasan, han kunde ju lista ut innehållet. Mamma hindrade honom och sa att hon kunde ju byta dom om vi inte tyckte dom passa, pappa log.
Nåja paketen fortsatte öppnas och vi alla bröder mummlade om dom där jäkla brillorna. Tills det var dax att öppna det sista som av någon konstig anledning var mammas paket. Mamma öppnade och i detta lilla paket så råkade det finnas ett par snygga, passande(på mamma) solbrillor och senare även ett par flygbiljetter till Teneriffa som råkade hittas i paketet. Alla våra solbrillor var lånade av en bekant som fick välja ut sina fulaste, allt för att väcka tanke om sol i våra små bortskämda hjärnor.

Så min sämsta var alltså även en av mina bättre.

santa = satan, det är ju så uppenbart. Satans tomten blev påhittad av nån kättare för att stjäla julen från jesus! Alla ni som ger bort julklappar kommer brinna i helvetet och jag kommer blicka ner från himmelen och se på när skärselden slickar era vämjeliga sköten och ni skriker av smärta :mad:

fazerfun skrev:
Tror jag var 9 år och fick en rysktillverkad röd snowracerklon, inköpt på NK av min kreative far. Den var i aluminium, hade moppelimpa och styre...och ja, jag blev fett frånåkt alla Stiga och Stiga Turbo-piloter :( :4skrika ...dessutom grävde mina fotbromsar en decimeter djupa diken i backen så man var ju inte så poppis....en hemsk upplevelse som jag minns än idag.

hahahaha min polare hade en sådan as tung att dra upp i backen. Har för mig att medarna rostade på dom.. :död. Alla vägrade att bytlåna med honom ha ha ha. Jag hade en svart GT annars var väl dom blå stiga vanligast?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg