Den sämsta julklapp ni någonsin fått???

• Thread starter Thread starter Mcbrud
  • Start date Start date

Mcbrud

Guest
eftersom förtsta advent närmar sig och även då julen så tänkte jag på denna fråga.

Vilken är den genom tiderna sämsta julklapp ni någonsin fått?

Knäpp, söndrig eller bara fel, you name it!! :tomten

Mcbrud skrev:

Jag tror en "millenieskiftes-nedräknings-klocka" hamnar rätt högt på den listan...

Edit:
Den såg ut typ såhär fast ännu flashigare och fulare motiv:
cw20003.jpg

Last edited:
Mcbrud skrev:
eftersom förtsta advent närmar sig och även då julen så tänkte jag på denna fråga.

Yfrontare med kalle anka på när man va 19 bast :4skrika

Mcbrud skrev:

Inbrott i sommarstugan, där vi ALLTID firar jul! :huvet

Den julen kändes inte lika mysig..... att det finns folk som inte kan skilja på sitt och andras.....

I samband med en skatteomläggning när det blev förmånsbeskattning på reseförmånen inom flyget.
Då fick man e världsatlas, å resorna blev dyrare än om man köpte en charterresa till samma plats...... :va

Mcbrud skrev:

Sagan om ringen-box när jag redan hade en. På VHS.
Det som var ännu roligare var att jag redan hade filmerna på DVD... :huvet

:D

Jag fick min motorcykel stulen förra julen, kanonfint ju!

Annars diskhanddukar och torkställ till nydiskade bestick...

På rak arm får jag nog säga en modellbyggsats av Titanic. Det är ju i sig ingen dålig julklapp, tvärtom, men jag var 12 år och var helt bergsäker på att jag skulle få en amiga 500 efter jag sett den jättestora kartongen... :gråta

Tror jag var 9 år och fick en rysktillverkad röd snowracerklon, inköpt på NK av min kreative far. Den var i aluminium, hade moppelimpa och styre...och ja, jag blev fett frånåkt alla Stiga och Stiga Turbo-piloter :( :4skrika ...dessutom grävde mina fotbromsar en decimeter djupa diken i backen så man var ju inte så poppis....en hemsk upplevelse som jag minns än idag.

Last edited:
fazerfun skrev:
röd aluminium, hade moppelimpa och styre...och ja, jag blev fett frånåkt bromsar

Så för att kompensera skaffade du en röd urgammal hoj som ser ut att vara tillverkad i ryssland med något eländigare än limpa med risiga bromsar så du kan återigen kan bli fett frånåkt?

gsxr.gif

korvgubbe skrev:
Så för att kompensera skaffade du en röd urgammal hoj som ser ut att vara tillverkad i ryssland med något eländigare än limpa med risiga bromsar så du kan återigen kan bli fett frånåkt?

gsxr.gif
[/QUOT

:va Ehh tjabo, nu åker jag iofs 1100 men det kanske är för mkt begärt att du ska kunna skilja på olika gixxermodeller...f.ö tycker jag att jag hänger med rätt bra men du är säkert jättesnabb.... :rolleyes: :3freak

Halogen skrev:
På rak arm får jag nog säga en modellbyggsats av Titanic. Det är ju i sig ingen dålig julklapp, tvärtom, men jag var 12 år och var helt bergsäker på att jag skulle få en amiga 500 efter jag sett den jättestora kartongen... :gråta
Du lyfte aldrig på paketet före då alltså, viktskillnaden lär ju vara stor.
Hoppas du sänkte skiten sen med luftgeväret.

fazerfun skrev:
korvgubbe skrev:

gsxr.gif
[/QUOT

:va Ehh tjabo, nu åker jag iofs 1100 men det kanske är för mkt begärt att du ska kunna skilja på olika gixxermodeller...f.ö tycker jag att jag hänger med rätt bra men du är säkert jättesnabb.... :rolleyes: :3freak
omöjligt med en sån där, vem tror du att du lurar???

:lol

Min boilogiska mormor är fan inte helt riktig i skallen, har hon aldrig varit.
I 15-årsåldern beklagade polaren sig över att han fått hemstickade raggsockar och pengar av sin, efter jag berättat vad jag fick av min klagade han inte mer.
Min syster fick nån samling porslinshästar, små, blå och fula, men tydligen värda hur jäkla mkt som helst, hon sålde dem för en hemlig summa efter att vi sa upp bekantskapen med kärringen.

Jag fick samma jul en liten diligensdroska i metall.
typ 4 cm lång.
hade spår av skor och dubbdäck på sig.
Nåt som kärringen hittat på parkeringen.

En annan gång fick syrran nån kaffeservis (även den avyttrad numera) och jag fick en överkörd leksaksbil.

Tro mig, jag talar inte illa om folk i allmänhet, men den gamla bittra suggan kan få fortsätta att mata måsar med spritindränkta brödbitar på långvården tills hon dör. Och det har INTE med mina julklappar att göra
:mad:

jesseboy skrev:
Min boilogiska mormor är fan inte helt riktig i skallen, har hon aldrig varit.
I 15-årsåldern beklagade polaren sig över att han fått hemstickade raggsockar och pengar av sin, efter jag berättat vad jag fick av min klagade han inte mer.
Min syster fick nån samling porslinshästar, små, blå och fula, men tydligen värda hur jäkla mkt som helst, hon sålde dem för en hemlig summa efter att vi sa upp bekantskapen med kärringen.

Jag fick samma jul en liten diligensdroska i metall.
typ 4 cm lång.
hade spår av skor och dubbdäck på sig.
Nåt som kärringen hittat på parkeringen.

En annan gång fick syrran nån kaffeservis (även den avyttrad numera) och jag fick en överkörd leksaksbil.

Tro mig, jag talar inte illa om folk i allmänhet, men den gamla bittra suggan kan få fortsätta att mata måsar med spritindränkta brödbitar på långvården tills hon dör. Och det har INTE med mina julklappar att göra
:mad:

mwd andra ord va inte du hennes favorit :hihi

En fleeceväst som vi fick av jobbet förra året. Som en vanlig jacka/tröja utan ärmar dårå.

Helt oanvändbar, ta mig fan.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...