Den nya michelin pilot power !!!

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX-R
hej på er !!

jag funderar på att beställa den nya michelin pilot power .!!! den ser grymt ut, men hur bra den är ?? passar bra till landsväg-åkning !!eller ??

Måste säga att jag är imponerad av greppet i dem.
första rundan för året var det böt asfalt och ca 3+ i luften, ändå gick det med kalla däck gasa upp hojen på slangen så nog bettar det i alltid. har åkt ca 700 mil på det däcket så hållbarheten får bra betyd det med (går nog klämma ur 100-150 mil till).

Jag tycker det är kanon, suveränt grepp och om jag inte missminner mig så hade det bäst grepp i sin klass vid blött väglag.

Innan hade jag Pilot Road, det funkade visserligen också kanon när det var torrt (blött=skithalt). Skillnaden jag märker som kan ses som negativ, eller ovana är känslan av att Power däcket är mjukare vilket gör att ojämnheterna märks mer i vägen. Känns som att det "vandrar" utan att det gör det, men det blev jag van vid snabbt. Grymt bra däck iaf.

Är skillnaden stor mot gamla Pilot Sport? (för er som provat båda)

Gillade ALDRIG Pilot Sport....

jaha !! så ni påstår att den e hur bra som helst .. jag liter på er grabbar och tackar för svaret.. ska beställa en snart .. :)

Har kört med mitt i både vått och torrt, både på väg och bana och jag har inget negativt att säga om det :tummenupp

Ja har kört det och ska nu sätta på ett Metzler Roadtec Z6, det ska hålla bättre. Men är rädd för att det ska vara som att åka på hockeypuckar.. Nån som pkt det !==???

pilot power

Någon som vet något bra ställe att beställa däck på?
Pilot Power är ju inte direkt billiga....
Men ruggigt bra...

Har ett sett pilot ROAD som ligger och väntar på våren. :yoparty
Nån som har kolla på ungefärlig livslängd för gata?

köpte på mynetmoto
2300 för båda däcken inkl frakt
http://www.mynetmoto.com/

Last edited:
jag är ju inget proffs på hojen men jag va väldigt nöjd med dom förra säsongen, bra grepp i vått, torrt o kallt :tummenupp

Pilot power är helt klart bra med grymt fäste,körde hela förra sommaren på sånna.
Men ska du enbart köra på landsväg kanske du ska satsa på nått med lite längre livslängd.

yonsson skrev:
Har ett sett pilot ROAD som ligger och väntar på våren. :yoparty
Nån som har kolla på ungefärlig livslängd för gata?

Jag bytte till ROAD i våras och de är knappt slitna än, 1000 mil senare.

Gustav1 skrev:
Fan va UNDERBART!!!!
Hade metzeler rennsport förra säsången. mjuka som satan. nu 300 mil senare så vågar jag inte besikta med dom :död

Gustav1 skrev:
Jag förstår inte detta, gasar inte folk något med sina hojar?!?
Jag har ett Macadam 100 bakdäck som ska vara ungefär som ett road, det är ju föregångaren till road, och det är ju nästan helt slut efter 500 mil.
Jag kan inte påstå att jag är hård på gasen och inte står jag och burnar heller ändå tar mina däck slut hur fort som helst... Vad gör jag för fel?!?

raukroland skrev:
Jag har ett Macadam 100 bakdäck som ska vara ungefär som ett road, det är ju föregångaren till road, och det är ju nästan helt slut efter 500 mil.
Jag kan inte påstå att jag är hård på gasen och inte står jag och burnar heller ändå tar mina däck slut hur fort som helst... Vad gör jag för fel?!?

Kör fort?

raukroland skrev:

Fel inställda dämpare?

Iofs är det mer krut i din hoj än i min, men SÅ mycket ska det väl inte skilja.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT