Den låg på gatan!

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
Nu är jag ledsen...
Skulle hem från jobbet, kommer nära parkeringen och ser inte min cykel! Går längre fram oroande och får syn....den ligger ner som en sill :4skrika

Jag fick reg nummer turligt nog av ett vittne på mc bredvid. Frågan är hur man ska göra nu. Ringde kärringen och hon kom med massa bortförklaringar om att det var trång att komma ut ur handikapsplatsen. Jaha, men kom du in så ska du oxå komma ut?!?! Men det var ju så trångt sade hon. Jag oroar mig om att jag kanske stog för nära då? Men jag stog ju för fan inte i hennes ruta endå! MC parkeringen var full så jag ställde min mellan mcrutan och handikapplatsen. Får man göra så? Vet ju fasiken inte vem som har rätt här... Hon smet ju oxå utan att skriva en lapp. Det gjorde ju killen på MC(tack!)
hjälp :Bugar

Tror det är smitning i vilket fall som helst.
Hade du stått parkerad bakom henne så hade det ändå inte gett henne rätt att bara backa över din hoj.
Få henne att betala, annars hotar du med att köra över hennes rullstol...

//A.

Hon ju gjort sig skyldig till smitning så du kan ju anmäla henne för det oavsett vart du parkerat. :tummenupp

jaha,så bara för att den var ivägen så är det ok o köra över hojen då??
finns folk till allt... :mad: :mad: :mad:

Oavsett om hon är hadikappad eller inte är det smitning :fakta
Förhoppningsvis leder det till körkortsindragning!

UnderDOG skrev:
annars hotar du med att köra över hennes rullstol...

//A.
du som är moralkärring NO1 vet väl att man inte ska hota folk o defenitivt inte köra över dom... :kocko

Har varit ute för samma sak. Parkerat mellan 2 p-rutor när en folkabuss verkligen försökte att köra över hojen.
Snuten som kom sade följande: OM så hojen svävar över marken i en parkeringsförbud-zon, så FÅR MAN INTE köra på ett parkerat fordon.

Alltså: Tanten har fel och har dessutom gjort sig skyldig till smitning = POLISANMÄL!!!!

Har du parkerat spelar det ingen roll vad som händer, det blir ALDRIG ditt fel.

Det som kan hända är att du åker på en P-bot om du går till polisen.

Är 99% säker på detta

anmäla eller inte anmäla, här spelar väl samvetet in... :rolleyes: Kolla om ni kan komma överens om att hon betalar alla skador på hojjen så du inte ens kan märka att nått har hänt... annars så anmäl. Så skulle jag göra.

Dom handikappade har väl tillräkligt taskigt med pengar... Hoppas det slutar bra.

Ring upp tanten igen.

Förklara lugnt och artigt att ni antingen kan göra upp det hela eller så anmäler du henne.

Tala bara om för henne att för att du inte ska lida ekonomisk förlust måste du göra en polisanmälan på incidenten för att en eventuell försäkring ska täcka det. Görs en polisanmälan så riskerar hon att bli åtalad. Och dömd.

Tala oxå om att det finns vittnen.

Är hon korkad och ignorerar dina argument är det bara att göra ovanstående.

Du vinner.

/Lucky9

Last edited:
Tack grabbar, känner mig bättre. Det är ju en naken hoj så skadorna är extremt små, kanske går på max 2000kr. Hon lät väldig envis och säker på att det är inte hennes fel. Hon ville att en besiktningsman skulle kolla på alla skador osv. Jag sa till henne att detta kanske vi kan lösa utan hjälp..bara oss emmellan. Men nej det ville hon tydligen inte.

Cykeln är halvförsäkrad

Allex skrev:
Tack grabbar, känner mig bättre. Det är ju en naken hoj så skadorna är extremt små, kanske går på max 2000kr. Hon lät väldig envis och säker på att det är inte hennes fel. Hon ville att en besiktningsman skulle kolla på alla skador osv. Jag sa till henne att detta kanske vi kan lösa utan hjälp..bara oss emmellan. Men nej det ville hon tydligen inte.

Cykeln är halvförsäkrad
bara o göra polisanmälan då
hon kommer nog ångra sej...

Allex skrev:

Cykeln är halvförsäkrad

Förklara ordet "SMITNING" och vad det innebär med indraget kort. Spelar ju ingen roll hur din hoj stog!

vågen skrev:
Förklara ordet "SMITNING" och vad det innebär med indraget kort. Spelar ju ingen roll hur din hoj stog!

Eller polisanmäl direkt så kan försäkringsbolaget förklara för henne. Skulle jag göra, bara för att hämnas lite :tungan

öhh, får se om jag har förstått detta rätt.

Du komemr till parkeringen för din hoj, den är vältad av en kärring som puttat omkull den med sin bil.
Kärringen förklarar sig på det sätt att " det var så trångt ?"
Och har inte på nått sätt försökt få kontakt med ägaren av hojen, ej heller lämnat nån lapp, eller ens gjort nånting, förutom att åkt därifrån ?
men nån såg det hela hända och tog registreringen ?

Om detta är korrekt, så hadde jag anmält henne för smitning snedstreck skadegörelse.

Sen hadde jag skutit henne i rent vansinne.

ZejtaN skrev:
öhh, får se om jag har förstått detta rätt.

Du komemr till parkeringen för din hoj, den är vältad av en kärring som puttat omkull den med sin bil.
Kärringen förklarar sig på det sätt att " det var så trångt ?"
Och har inte på nått sätt försökt få kontakt med ägaren av hojen, ej heller lämnat nån lapp, eller ens gjort nånting, förutom att åkt därifrån ?
men nån såg det hela hända och tog registreringen ?

Om detta är korrekt, så hadde jag anmält henne för smitning snedstreck skadegörelse.

Sen hadde jag skutit henne i rent vansinne.

jupp, jag sa till henne om det var så trång så kunde du ju ta kontakt med ägaren. Hur då frågar hon? Du kan ju kolla på regnummer och ringa VV. men jag har ingen telefon säger hon. Det finns betaltelefoner överallt säger jag (detta är mitt i stan) Men jag hade inga pengar säger hon och jag hade väldigt bråttom säger hon. Men hon kan ju inte skylla på att det är trångt!!! Jag var där före henne och om hon lyckades att parkera den på ngt sätt så ska hon ju också kunna komma ut lika "lätt"

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph