FreddaGädda
Guest
Jag lade tidigare ut en tråd om haveriet min DR 350R åstadkommit, här är lite före/efter-bilder. Snart ska skrället smällas ihop. Och nej, ventilsätena är inte skadade även om dom ser ut så och ja, dom sitter fast. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

UrbanTiger skrev:Du är inte orolig för sprickor i kolven efter den där behandingen ?
Är det en ventiltallrik som ställt sig, LR ?

andersbrink skrev:Lycka till!
Kul att det finns fler som är "rå" av sig. Jag lagade min skadade Falicon (3000 SEK styck) vevstake förra veckan. Brotchade upp den 0.05 och använde shimsmässing. Får se om det håller... ehe.

Njae? Det är väl en spröd metall? Vanligt konstruktionsstål däremot är en seg metall.GSF wannahave skrev:aluminium är som bekant en mjuk metall
Esquire skrev:Njae? Det är väl en spröd metall? Vanligt konstruktionsstål däremot är en seg metall.
Man får lättare en kvarstående (plastisk) deformation i aluminium än i stål (som är mera elastiskt).
Däremot kanske man kan säga att aluminium är mjukt eftersom att de krävs mindre energi för att det ska ge med sig. Aluminium har i allmänhet lägre hållfasthet än stål.
Edit: Glömde att säga: Snyggt jobb, hoppas att den fungerar![]()
GSF wannahave skrev:Tackar tackar. Jag vill dock inte hålla med om att aluminum är en spröd metall
Jag har sett alldeles för mycket på mitt jobb som lastbilsmekaniker för att hålla med om att det inte är sprött.GSF wannahave skrev:Tackar tackar. Jag vill dock inte hålla med om att aluminum är en spröd metall

|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |