Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Du kommer nog få äta upp det där, han kan bli ruskigt bra i den här rollen...vore ju en sak om han inte tränade & gick in för det utan klampade in i rollen som Gunwald, nej detta kan bli bra!

Bifogat

• 02s32-persbrandt-529__mngl_20110402ab5x032,nje_1.indd_5922.jpg
    02s32-persbrandt-529__mngl_20110402ab5x032,nje_1.indd_5922.jpg
    15.3 KB · Visningar: 141
  • xx110212-persbrandt.jpg
    xx110212-persbrandt.jpg
    82.9 KB · Visningar: 162
Last edited:
svenska filmen/dokumentären Bedragaren vill jag se... men vart?

Har den haft premiär alltså?

Orkar du lämna några raders omdöme? :)

nejdå, bara ett fåtal inbjudna har fått se work in progress och det ser lovande ut.

vi kan säga såhär; äntligen får sverige en någorlunda upprättelse vad gäller övriga världens syn på oss som the land of the toffelhjältarna.

boka biljett hos din lokala biograf :)

Antagligen; hollywood är duktiga på recycling.

De är inte bara duktiga det är deras expertis område. Generellt sätt är oftast är den första upplagan bäst. Inte sällan en nyinspelning på kultklassiker med dagens skådespelare som har mer utseende än talang samt massor med specialeffekter för att släta över briserna i regin.

När det gäller nyinspelningar på utländska filmer gäller samma sak. Endast i enstaka fall lyckas få till något bra och då har man ofta scen för scen kopierat rakt av från originalet. T ex Departed som vann fyra Oscars; bästa regi, bästa originalmanus, bästa film samt bästa klippning. Visst, det var en oerhört bra film men en remake där originalet Internal Affairs är minst lika bra om inte bättre. När jag såg Departed kunde jag inte undgå från att tycka att filmen var överreklamerad. Likheterna var alldeles för tydliga. Det är ungefär som att skriva en universitetsuppsats och få toppbetyg baserat på en färdig och betygsatt uppsats med toppbetyg ord för ord, mening för mening med några få nyansskillnader.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT