Den GIGANTISKA barnvagnstråden

Det är viktigt att kolla upp säljaren. Är denne ett fucko lär vagnen vara ett fucko. Det är att föredra att allt är i sin ordning; servicebok, ägarpapper, att den är välsmord, ger ett bra intryck, inte körd på bakhjulen hela tiden osv.

Du kommer förmodligen höra att du ska ge dig på en stor barnvagn på en gång, men tänk på att du är ny. En mindre barnvagn kommer fungera minst lika bra för dig som är ovan. Det är klart att den kanske inte är lika ball vid korvmojen, men å andra sidan går den ju smidigare genom kurvorna.

Åfan.

EDIT: vad väger fanskapet?

Inte fjäderlätt, inte blytung. Sådär lagom likcsåm. :)

P.S. Snomodd har inte vart ngt problem för oss, men så harvar vi inte oss fram i 30cm snö heller.

Inte fjäderlätt, inte blytung. Sådär lagom likcsåm. :)

P.S. Snomodd har inte vart ngt problem för oss, men så harvar vi inte oss fram i 30cm snö heller.

I Sthlm är det inte ovanligt att det stundom blir 10-30cm snö i några dagar till några veckor.

Men som alltid så finns det självklart de som är för och de som är emot.

Jag spelar musik för mitt ofödda barn.
Är jag dum i huvet?

Nej då, de ska vänjas i tid. Jag tog med mig sambon på AC/DC-konsert när hon var på smällen, så att ungen vet vad som väntar. När hon väl kom ut så satte jag på Hallowed be thy name med Machine head så fort hon grät och då slutade hon tvärt och började studsa.
Men det kan gå illa om du låter barnet umgås för mycket med kvinnor!
Min lilltjej har börjat dansa så fort hon hör Lady gaga's Alejandro och det är inte ett gott tecken. Men jag skyller detta på hennes mor, precis som alla andra dåliga sidor hos ungen :D

Och till ämnet; Jag har inte läst tråden men begagnat is the shit om man är snål som mig själv. Folk är dumma i huvvet och kränger nästan nya vagnar för halva priset.
Och Babyproffsen är en butik du ska lära dig att hata då de har världens största påslag på sina produkter. Ok, bra sortiment men fortfarande äckligt dyra. Men det brukar finnas Milfar där, alltid ett plus.

Bra. för jag spelar inte direkt Britney.
Nu har jag snöat in på klassisk hårdrock med Dio och Coverdale. Men även Ray Lamontagne (inte hårdrock) och naturligtvis även Thom Yorke.

Seriöst, även om han är lite långdragen så kolla in Lamontagne.
Han låter som (om jag vore religiös) en manlig ängel skulle låta.

EDIT: att han sen ser ut som Jesus och hatar att uppträda kanske inte gör det sämre.

Last edited:
Dags att börja spela upp motorljud, methinks.

AH!
Har fan missat min största fäbless!!
Klart ungen ska impregneras med motorljud!

Tack och ursäkta

Det tar du senare... oavsett kön så går det bra att mata med flaska tittandes på MotoGP, WSBK och F1. :tummenupp

Jag har jobbat hårt på det där och senast igår fick frugan höra från dagis hur David hade drömt om pappas motorcykel på lunchvilan... han hade tydligen legat och brummat i sömnen. :yoparty

Jag föddes på nytt när jag såg GP 2003. LIVE.
Dreglade och var som ett spädbarn.
Då insåg jag iofs att min dam hade lite mer koll...
För jag var helt lost.
Men mina barn ska lyssna på vackra motorljud och bra musik.
PunGt.

Jag föddes på nytt när jag såg GP 2003. LIVE.
Dreglade och var som ett spädbarn.
Då insåg jag iofs att min dam hade lite mer koll...
För jag var helt lost.
Men mina barn ska lyssna på vackra motorljud och bra musik.
PunGt.

[YOUTUBE-ID]MGEqlNU30Tg[/YOUTUBE-ID]

När vi ändå är lite OT så kan jag varmt rekommendera en "Baby sitter". Finns flera tillverkare men principen är densamma, sätt i knodden och den vaggas lite fint medans du slipper hålla i den hela tiden.

http://lekmer.se/barn-och-baby/bara-och-sitta/babysitter/?gclid=COGQtLbHz6QCFUUy3godQR-ODw

Sjukt bra när man står i köket och lagar mat, eller dammsuger, eller vad som... jag och frun brukade sätta David i den utanför bastudörren när vi bastade t.ex.

Det är viktigt att kolla upp säljaren. Är denne ett fucko lär vagnen vara ett fucko. Det är att föredra att allt är i sin ordning; servicebok, ägarpapper, att den är välsmord, ger ett bra intryck, inte körd på bakhjulen hela tiden osv.

Du kommer förmodligen höra att du ska ge dig på en stor barnvagn på en gång, men tänk på att du är ny. En mindre barnvagn kommer fungera minst lika bra för dig som är ovan. Det är klart att den kanske inte är lika ball vid korvmojen, men å andra sidan går den ju smidigare genom kurvorna.

Jag provade en liten barnvagn en gång.
Men jag kände direkt att jag skulle ha en stor.
Jag vill lixom få den där känslan av att bli rädd när jag är ute och kör.
Dessutom vore det sjukt pinsamt om jag kom in på ett fik och någon annan har en mycket större. Då känner man sig ju helt töntig lixom.
:D:D:D

Jag provade en liten barnvagn en gång.
Men jag kände direkt att jag skulle ha en stor.
Jag vill lixom få den där känslan av att bli rädd när jag är ute och kör.
Dessutom vore det sjukt pinsamt om jag kom in på ett fik och någon annan har en mycket större. Då känner man sig ju helt töntig lixom.
:D:D:D

Yepp. Man skall gå på tusekubikarna direCkt. Inga fjolliga 600:or.

Jag tog med mig sambon på AC/DC-konsert när hon var på smällen, så att ungen vet vad som väntar.

Min mor tog med mig på Chris Rea konsert, vilket jag tydligen inte tyckte om då jag sparkade och levde rövare nåt så in i helvete:D

Vi använde oss av en crescent classic till grabben och ska nu snart rulla igen när nästa är på g om en snar framtid:tummenupp

Bifogat

• Crescent_1.jpg
    Crescent_1.jpg
    198.6 KB · Visningar: 22
Jag vill bara rekommendera svängbara hjul! Har testat vagnar utan detta och tycker det är väldigt jobbigt att svänga med. Har du svängbara så kan man t.ex köra runt inne i en affär bland hyllorna med ena handen och prata i mobilen med den andra... om man nu behöver.

• Gilla
Reaktioner: Zee
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey