Den GIGANTISKA barnvagnstråden

Själv är jag allergisk mot allt vad kombibilar heter så vi köpte en vagn som går in i vår A4:a sedan. Brio sing heter den, väger runt 12 kg totalt, busenkel att fälla ihop OCH går hur enkelt som helst in i en sedan. Funkar lika bra på grusväg som asfalt trots små framhjul.

Heter Larsson, gillar katter. Men det tredje kan jag inte själv avgöra.

Se där, inte så långt ifrån ändå. Hur som helst, är man som jag helt ointresserad av att byta till kombi bara för att "nu har vi ju barn ju" så är en Brio Sing klockren. Har man redan en fyrhjulig container så spelar förstås inte det så stor roll. Men vikten på vagnen är rätt viktigt då det blir några lyft per dag.

Damit grabbarna bubblar barnvagnar som pa basta familjeliv.se tradar.... Bara tanken ger mig angest, vilken javla miljonklippa barnvagnsbusinessen ar!

Eller forresten, hela det har med avelprocessen ar ju full med skrattretande dyra inkop.:död

Lycka till, TS, helt saker ungen klarar sig utan psykiska men aven om vagnen inte ar en ubercool model (som kostat stackars curlingparonen ungefar vad en hyfsad bil gor nufortiden)! :P

Se där, inte så långt ifrån ändå. Hur som helst, är man som jag helt ointresserad av att byta till kombi bara för att "nu har vi ju barn ju" så är en Brio Sing klockren. Har man redan en fyrhjulig container så spelar förstås inte det så stor roll. Men vikten på vagnen är rätt viktigt då det blir några lyft per dag.

Jag bytte faktiskt till kombi för att jag tyckte flera modeller såg coolare ut i kombivariant.
Faktiskt.
Sen att man haft hojar, delar, diverse yadayada i dem och de rymmer mer och ibland faktiskt är lättare än en coupé tycker jag är bonus :)
(mer pulver, mindre vikt...)
Jaja, ibland, iaf

Jag bytte faktiskt till kombi för att jag tyckte flera modeller såg coolare ut i kombivariant.
Faktiskt.
Sen att man haft hojar, delar, diverse yadayada i dem och de rymmer mer och ibland faktiskt är lättare än en coupé tycker jag är bonus :)
Jaja, ibland, iaf

Brio Sing som rekommenderats handlade vi med. Vi handlade en utgående färg (svart, ser likadan ut nästa år, varför den var utgående vettefan) inklusive babyskydd (barnstol för småttingar till bilen) för 6800 spänn nytt inkl alles.

Bra pris tycker jag. Verkar stadig.

/ Jens

Faktiskt.
Jaja, ibland, iaf

Förresten tänkte vi köpa en beggad vagn av en kompis men ändrade oss när vi såg skicket. Samt att det luktade allt utom godis om den. Bara tanken på att en småmänniska hade suttit & dregglat (och annat med) i vagnen fick oss att tänka om. Hittar man en kanonfin vagn kan man slå till men då ska den vara körd i tvättmaskin. Eller kanske biltvätt. Eller nått sånt.

Kemtvätt och formaldehydbad löser det mesta.
Sen kan man även ge den stryk, då brukar den sluta lukta.
Iaf om man slår den rejält mitt på truten.

Kemtvätt och formaldehydbad löser det mesta.
Sen kan man även ge den stryk, då brukar den sluta lukta.
Iaf om man slår den rejält mitt på truten.

Nej, stryk tål dem inte. Jag sparkade till min en gång men då blev den ledsen och rullade iväg. Kom inte tillbaka förrän sent på natten, smålullig och vinglig.

Själv är jag allergisk mot allt vad kombibilar heter så vi köpte en vagn som går in i vår A4:a sedan. Brio sing heter den, väger runt 12 kg totalt, busenkel att fälla ihop OCH går hur enkelt som helst in i en sedan. Funkar lika bra på grusväg som asfalt trots små framhjul.

Ähh... Köp en stor och rejäl vagn som inte går att vika ihop.

Då får du direkt anledning till att köpa en riktigt manlig pickup....:yoparty

Köp inte Bugaboo. Livsfarlig om det råkar ligga ett gruskorn eller en kvist på vägen. Låg som fan(ryggen knäcks). Sen tycker jag den börjar kännas lite glappig. Lättsvängd är den dock och man bygger om den till sittvagn när det är dags för det. 10200kr kostade vår. :rolleyes:

Snacka!

Jag brukar ta en sväng i skogen med junioren ibland bara för att jag kan. Ja junioren på 10 kg sitter i en bugaboo.
Ja just vi körde bugaboo på dom andra två ungarna med för några år sedan. Jo vi bodde ute vid ingenstans i norrland vid den tiden, fanns inte mycket annat än kvist och sten. Funka prima!
Låg? Fakk hur lång e du?

Ts: bugaboo är en helt ok vagn.

Last edited:
Lycka till, TS, helt saker ungen klarar sig utan psykiska men aven om vagnen inte ar en ubercool model (som kostat stackars curlingparonen ungefar vad en hyfsad bil gor nufortiden)! :P
Måste bara fråga, vad köper ni för skitbilar som kostar 6 - 9000?!
Även om man dubblar det till 12- 18' så är det inte en bil man köper utan ett vrak. :va

Vi köpte en Emmaljunga City Cross, hur bra som helst, rejäl men ändå lätt. Liggdel nu, sittdel om ett tag.
Kostade väl runt 6000 eller så, sen tillkommer babyskydd till bilen, barnsäng, skötbord m.m, m.m., m.m

Ungar kostar flis, det är bara att inse det, blunda och betala.
Som far min brukar säga, har man sagt gott, gott, får man säga aj, aj.

Edit: Priser på Emmaljunga city Cross

http://www.pricerunner.se/pl/674-863969/Barnvagnar/Emmaljunga-City-Cross-priser

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey