Den evige optimisten...

• Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Avfärden från arbetsplatsen skedde vid 24-snåret. Eftersom han i sin positiva sinnesstämning är sommarklädd i linnebyxor och tunn, kortärmad skjorta, blev chocken ganska allvarlig när han ur den trygga, varma fabriken stegade rakt ut i en frostbiten vinternatt.

Nåväl, det är nog inte så kallt, det känns bara så, tänker Den evige optimisten och strosar glatt vidare medans han slår en liten åkarbrasa.

Väl framme vid bilen ser Den evige optimisten något som sätter saker och ting på tvären i hans glada hjärna. Det ligger ett tunt skickt av något på rutorna vilket hindrar insyn. Den evige optimisten undrar stilla om det har regnat nyligen medans han, fortfarande i sin positiva sinnesstämning, låser upp bilen och öppnar dörren.

Efter inträde i bilen, isättande av tändningsnyckel och omvridande av densamma, slänger Den evige optimisten en blick på termometern, och ett tecken som Den evige optimisten inte sett på länge visar sig. En snöflinga har beslutat sig för att - i form av flytande kristaller - föregå två siffror, en tvåa och en femma. Bara något fel på mjukvaran tänker då Den evige optimisten och tittar lite närmare på displayen. Ännu ett fel verkar ha smugit sig in, mellan de två siffrorna finns nämligen ett kommatecken. *2.5 visar således displayen, och Den evige optimisten börjar nu fatta misstankar om att något inte står rätt till med denna sensommar.

Slutligen, som för att få ett tecken från Gud, sätter Den evige optimisten på vindrutetorkarna för att få bort det som han hittils trott har varit resultatet av ett stilla sommarregn. Döm om hans förvåning när torkarna bara ger ifrån sig ett ilsket skrapande, medans den mjölkvita hinnan på glasytan motsträvigt stannar kvar.

Den evige optimisten, vars sinnestämning nu är allt annat än god, sträcker sig sakta efter något som han har försökt att gömma, både fysiskt och i sitt sinne - ett verktyg som inte har kommit till använding på länge. Han går långsamt ut ur sitt fortskaffningsmedel, ryser till vid kylans kontakt med hans kropp, böjer sig ner mot vindrutan och börjar skrapa bort frost...

Det var frost på min motorcykel när jag kom hem idag :(

Måste ner o ta bort det nu bara för det :(

750RR :(

Brrr... man fryser ju bara man läser det där..... (letade efter en "frys smiley" men det fanns ingen.)

Bra skrivet.... vi vet vad vi har att "se fram emot"!! :crash

Hmm....och jag som ska tälta på Åsen i helgen.... undrar just hur kallt d e t blir...!?? :rolleyes:

Jag körde MC till jobbet idag..
Inte riktigt samma fäste längre.
långkallingar, jeans, dubbla stickade tröjor och snusnäsduk kring halsen räckte fan inte långt.
Ska nog fråga min tourande granne om tips på hur man får det bekvämt på hojen.

Idag firade min hoj 600 mil!

//A.

Madhonda skrev:
Brrr... man fryser ju bara man läser det där..... (letade efter en "frys smiley" men det fanns ingen.)

Här får du

Bifogat

• fkallt.gif
    fkallt.gif
    584 bytes · Visningar: 387
Jag har kört hoj till jobbet igår och IDAG.....ska nog sluta med det
Duken på motorvägen from Hjulstakorset till Arlanda.....

Shiiiat va kallt det är...

säsongen är slut *snyft* :mad:

Imorrn kommer värmen! Ska bli närmare +20 grader i trakterna kring Tokholm. Det ska t o m hålla i sig till söndag. Säsongen är INTE slut!

Jag hittade inga stavfel, bra McB du tar dig.

Jag körde till jobbet i går morse.. Klockan 05:00 från södra stockholm till infracity (typ arlanda)....

Jag höll på att dööööööö!!!!!!!!! :(

/Zana

Dagens I-landsproblem:

Ska jag orka köra ned bilen i garaget, och därmed slippa riskera frost på rutorna imorgon bitti?

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back