Den eviga däckfrågan.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Fram på hojen sitter det just nu ett Bridgestone Battlax bt010 med vilket jag ej lyckas göra stoppies, får bara framhjulslåsningar, även när däcket är varmkört.

Jag inbillar mig att det är däckets fel då bromsarna på Triplen äro bra (jag är oxå bra.. tror jag).

Ni überstunters som vet, är bt010 ett touringdäck som är för hårt/fult/grinigt för att få sig ett bakhjulslyft?

Aaaaaa, skitdåligt, det bara låser sig och skriker som fan.
Jag såg en kille på en speed t igår vid skogskyrkogården, som hade ett sånt däck.

Trodde han skulle köra omkull.
Åsså hade han bara monterat en av fyra pucklar med. :crash

Köp nu ett metzler m1 och lär dig göra stoppies.

Vad jag vill ha bekräftat är att däcket suger på att göra stoppies med. Är det inte så så finns det ingen mening att byta däck.

Uteblivna stoppies är väl ändå ingen anledning att byta däck? Fast det är klart, har du med "stoppies" i ryggtexten på tröjan så måste du ju kunna göra dem. Helst utan "fear" också.

Mattias skrev:
Uteblivna stoppies är väl ändå ingen anledning att byta däck? Fast det är klart, har du med "stoppies" i ryggtexten på tröjan så måste du ju kunna göra dem. Helst utan "fear" också.

Ja det blir ganska mycket fear när man får framhjulslåsningar i 100 knyck =/

eisbaer skrev:

Ni überstunters som vet, är bt010 ett touringdäck som är för hårt/fult/grinigt för att få sig ett bakhjulslyft?

BT010 är Bridgestones sportdäck för gata, men de har en hårdare struktur mitt på däcket för att minska slitaget.

Du borde kunna lösa dit problem med suddigumsdäck från Meztler ;)

Re: Re: Den eviga däckfrågan.

Sweedo skrev:
BT010 är Bridgestones sportdäck för gata, men de har en hårdare struktur mitt på däcket för att minska slitaget.

Du borde kunna lösa dit problem med suddigumsdäck från Meztler ;)

Vilka jävlar. Jag vill ha ett Pirelli Diablo. Dom är snygga :rolleyes:

B011 är en bättre variant då verkar det som. Men vill du ha det perfekta stoppiedäcket, så skaffa ett rennsport RS1...funkar även i +5 grader utan uppvärmning :fakta

//jaG

eisbaer skrev:
Fram på hojen sitter det just nu ett Bridgestone Battlax bt010 med vilket jag ej lyckas göra stoppies, får bara framhjulslåsningar, även när däcket är varmkört.

Jag inbillar mig att det är däckets fel då bromsarna på Triplen äro bra (jag är oxå bra.. tror jag).

Zeb_Macahan skrev:
B011 är en bättre variant då verkar det som. Men vill du ha det perfekta stoppiedäcket, så skaffa ett rennsport RS1...funkar även i +5 grader utan uppvärmning :fakta

//jaG

Mmm, men det ska gärna hålla några mil osså..

Men frågan är fortfarande om det är stor skillnad stoppiemässigt på BT010 och mer racinginspirerade däck, typ ME Z1, Pirelli Dragon osv

Re: Re: Re: Den eviga däckfrågan.

eisbaer skrev:
Vilka jävlar. Jag vill ha ett Pirelli Diablo. Dom är snygga :rolleyes:

Ja, det är de. Men köp vit märkpenna och fyll i på sidorna, de rullar bättre då.

Wheelies, Stoppies, Kneescrape, HD-killer :rock :rock :rock :rock :rock :rock

Re: Re: Re: Den eviga däckfrågan.

På din lätta hoj så lägger du lätt 600 mil på ett RS1. Jag busade mycket med min förra (gsxr750) och det va inte fint, men hade mil kvar efter 550 mil... :fakta

Hellre byta däck lite oftare och ha klibb än att byta sällan och kana runt.. :fakta

//jaG

eisbaer skrev:
Mmm, men det ska gärna hålla några mil osså..

Men frågan är fortfarande om det är stor skillnad stoppiemässigt på BT010 och mer racinginspirerade däck, typ ME Z1, Pirelli Dragon osv

Re: Re: Re: Re: Den eviga däckfrågan.

Zeb_Macahan skrev:
På din lätta hoj så lägger du lätt 600 mil på ett RS1. Jag busade mycket med min förra (gsxr750) och det va inte fint, men hade mil kvar efter 550 mil... :fakta

Hellre byta däck lite oftare och ha klibb än att byta sällan och kana runt.. :fakta

//jaG

Alright? Jag kör inte motard längre, utan speed triple med det blir väl som din gixxer då.

Men jag börjar undra nu om det inte är min teknik det är fel på, jag hade verkligen inga problem att göra stoppies på motarden men det kanske är en helt annan teknik på "sporthoj"?

Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Jag försökte låsa fram med RS1 på. Provade 10 gånger utan att lyckas. Ofrivilliga stoppies hela tiden.

Re: Re: Re: Re: Re: Den eviga däckfrågan.

eisbaer skrev:
Alright? Jag kör inte motard längre, utan speed triple med det blir väl som din gixxer då.

Men jag börjar undra nu om det inte är min teknik det är fel på, jag hade verkligen inga problem att göra stoppies på motarden men det kanske är en helt annan teknik på "sporthoj"?

Ett Rennsport håller rätt länge i fram, dessutom bör du kunna köpa snorbilligt av nån börnoutare som kör upp fyra bakdäck på ett framdäck. Å förresten så är det mycket lättare att göra stoppies på en sporthoj.

Ett Pilot Road duger att göra stoppies med på min hoj, är ditt däck verkligen hårdare? Macadam med för den delen, din teknik kanske inte är applicerbar på Trajjan.

Pilot Road vet jag inget om, men med Macadam kör man på vinst och förlust. Det går... ibland.

Då borde jag kunna göra tokgrymma stoppies med mitt nya D208GP supersoft !!

Jaha, skulle man kunna tekniken också?! :confused: DOH! :(

haha en däcktråd att spamma i!! :) beställde ett splirrans nytt bakdäck igår bridgestone batlax!! kostade en tusing :) är det nått att ha eller?? nån som provat??

twinner666 skrev:
haha en däcktråd att spamma i!! :) beställde ett splirrans nytt bakdäck igår bridgestone batlax!! kostade en tusing :) är det nått att ha eller?? nån som provat??
Vilken typ?
Har kört med både bt 020 och 010.
Tycker båda funkat kanon, men å andra sidan blev min motor lite klen på slutet.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back