Den eviga däckfrågan.

tack sweedo!! det va det svaret jag ville ha :) bt 010 tror jag det va,tyckte det verkade billigt! mitt nuvarande kan jag inte rulla en meter till med.... en tusing för ett sprillans däck är väl bra..skickades i går och fick det i dag :) min helg är räddad :tummenupp

twinner666 skrev:
tack sweedo!! det va det svaret jag ville ha :) bt 010 tror jag det va,tyckte det verkade billigt! mitt nuvarande kan jag inte rulla en meter till med.... en tusing för ett sprillans däck är väl bra..skickades i går och fick det i dag :) min helg är räddad :tummenupp
bt010 är sportdäcket, bt 020 touring. båda brukar va ganska billiga och hållbara.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Ett Pilot Road duger att göra stoppies med på min hoj, är ditt däck verkligen hårdare? Macadam med för den delen, din teknik kanske inte är applicerbar på Trajjan.

Ja det är frågan. Vi tar den igen =)

ÄR DET NÅGON HÄR SOM HAR NÅGRA ERFARENHETER WHAT SO EVER GÄLLANDE ATT GÖRA STOPPIES MED ETT BT 010 (Bridgestone Battlax)

För dom som inte vet så sitter det alltså orginal fram på Speed Triplen (02/03 åtminstone).

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Den eviga däckfrågan.

Rigge skrev:
Ett Rennsport håller rätt länge i fram, dessutom bör du kunna köpa snorbilligt av nån börnoutare som kör upp fyra bakdäck på ett framdäck. Å förresten så är det mycket lättare att göra stoppies på en sporthoj.

Åkaj, för hjulet låser sig direkt när jag kniper till bromsen efter att ha komprimerat gaffeln. Skriker och lämnar svart streck. =/ HAr provat med kallt och varmt däck samt testat på olika underlag. Samma resultat every time.

Hmm, låter mysko. Hade BT020 på min RS och det låste sig om det inte var varmt. Har BT010 på min S4 och jag lyckas knappt låsa det ens om jag provocerar det. Är ingen stjärna på stoppies men jag har inga som helst problem att lyfta häcken.
Tycker att BT010 däcken är bland de bästa jag kört på (enl min amatörmässiga bedömning) för övrigt.

Två grejjer har jag lärt mig om Bridgestone; de tappar mycket fäste när de börjar ta slut och det gäller att ha koll på däckstrycket då det påverkar en hel del. Detta gäller väl alla däck men speciellt B-stone.

Petta skrev:
Hmm, låter mysko. Hade BT020 på min RS och det låste sig om det inte var varmt. Har BT010 på min S4 och jag lyckas knappt låsa det ens om jag provocerar det. Är ingen stjärna på stoppies men jag har inga som helst problem att lyfta häcken.
Tycker att BT010 däcken är bland de bästa jag kört på (enl min amatörmässiga bedömning) för övrigt.

Två grejjer har jag lärt mig om Bridgestone; de tappar mycket fäste när de börjar ta slut och det gäller att ha koll på däckstrycket då det påverkar en hel del. Detta gäller väl alla däck men speciellt B-stone.

Fan va mysko.. Speed 4an väger väl lite mindre men annars är det väl ingen extrem skillnad? Antar att jag får hitta någon annan teknik...

Tja, du hade väl längre fjärdringsväg på motarden det lär väl påverka tekniken en del men att däcket inte håller greppet kan jag inte fatta, måndagsex :confused:

Petta skrev:
Tja, du hade väl längre fjärdringsväg på motarden det lär väl påverka tekniken en del men att däcket inte håller greppet kan jag inte fatta, måndagsex :confused:

Jag får prova vidare =)

Jag tror att det är nåt elektroniskt. Kolla efter nåt felmeddelande. De brukar gå att läsa av på tanken på de där hojarna.

Mattias skrev:
Jag tror att det är nåt elektroniskt. Kolla efter nåt felmeddelande. De brukar gå att läsa av på tanken på de där hojarna.

Jag tror det är din fetma som påverkar mina däck negativt. Du får flytta till Mariefred.

Haha, knappast. Jag tänker bo kvar här enbart för att hindra dina stoppies. Då måste du ta bort "stoppies" från ryggtexten på tröjan och får aldrig mer nån respekt i hooden.

Mattias skrev:
Haha, knappast. Jag tänker bo kvar här enbart för att hindra dina stoppies. Då måste du ta bort "stoppies" från ryggtexten på tröjan och får aldrig mer nån respekt i hooden.

Då tänker jag ersätta "stoppies" med "Mattias mamma" så får jag fet reeespect.

eisbaer skrev:
Då tänker jag ersätta "stoppies" med "Mattias mamma" så får jag fet reeespect.
Och på kvällarna en massa telefonsamtal med underliga förslag. :D

Bingo skrev:
Och på kvällarna en massa telefonsamtal med underliga förslag. :D

Jag trycker Mattias nummer på tröjan osså. Så ringer the polices honom när jag gjort en full throttle runaway.

eisbaer skrev:
Jag trycker Mattias nummer på tröjan osså. Så ringer the polices honom när jag gjort en full throttle runaway.
Då blir han den förste som får veta när du gör en full tilt stop i diket.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back