den döör:(

• Thread starter Thread starter ritchi
  • Start date Start date

ritchi

Guest
köpte en beg. ktm 620 -95 av lelles mc i veckan...
och dem bytte kolv å så.. men nu när ja kör med den så dör den då å då när ja stannar vid röd lysen med mera....dem på lelles sa att de var vanligt men det tror jag inte på vad kan felet vara??? tack för alla svar

tja..den bör ju inte ska stanna hela tiden men vissa stånkor kan ha tendens o vilja dö lite när man e ute o glider...oftast vid ett röljus :död men annars e de väl nåt med förgasarn...kanske ska ha högre tomgång...lite för fett på lågfarten..tja vad vet jag , du får snart ett bättre svar säkert :)

hmm aa tänkte me på tomgången.. men tror nästan inte de nå mer svar???

minibiffen skrev:
köpte en beg. ktm 620 -95 av lelles mc i veckan...
och dem bytte kolv å så.. men nu när ja kör med den så dör den då å då när ja stannar vid röd lysen med mera....dem på lelles sa att de var vanligt men det tror jag inte på vad kan felet vara??? tack för alla svar

EN vecka sedan, då har du ju garanti om han var så vid köpet. In med han med en gång isfall :)

Min husa ger upp när den dyker för mycket framåt, som tex vid en stoppie... Tror det e pga att det "rinner in soppa"... Är det under inbromsningen eller när du står still som den ger upp?

Vid rödljus brukar jag stå å tvåtaktstomgångsvarva för att den inte ska lägga av. Skiter i om de e fjantigt eller inte, det blir rätt jobbigt när jag är så kort och ska kicka igång den i stress...

OlleR skrev:
Min husa ger upp när den dyker för mycket framåt, som tex vid en stoppie... Tror det e pga att det "rinner in soppa"... Är det under inbromsningen eller när du står still som den ger upp?

Vid rödljus brukar jag stå å tvåtaktstomgångsvarva för att den inte ska lägga av. Skiter i om de e fjantigt eller inte, det blir rätt jobbigt när jag är så kort och ska kicka igång den i stress...

min bruka dö om jag står o smågasar lite(kan inte hålla fingararna i styr :hihi ) oftast precis när de slår om ti grönt. man får placera sig strateriskt i filerna :)

mm lite svår startad är den..men det kanske är därför jag inte är så bra på vänster kicka :rolleyes: hmm kommer mot rödljuset stannar typ ibland hinner jag inte stanna innan den lägger av å ibland kan jag stå still nån sek sen dör den...

Vad sitter det för förgasare på den - är det möjligen en Dell'Orto ?

Lånar din tråd lite minibiffen, hoppas att det är ok.

Jag var å provkörde en KTM LC4 640 ´02 i söndags och det verkar vara något liknande fel på den..

1: Den tjuvstannade 1 gång när den gick på tomgång (den var varm då) och sen 1 gång när jag skulle vända, jag växlade ner från 2:an till 1:an och rullade några meter med kopplingen inne då stannade den igen(varm). Det är kanske förgasaren som är dåligt inställd eller vad tror ni?

2: När jag skulle starta den efter att den hade tjuvstannat sådär så kom det ett rispande ljud. Det är väldigt svårt att förklara ett ljud, men rispande är den bästa förklaringen. Är det elstarten som håller på att rasa, eller låter det sådär när man startar en KTM?

MVH Bobbo

Hade en Duke -96, i princip samma motor förutom elstarten.
Den hade också tendens att dö när man stannade, jag fick aldrig någon riktig ordning på det trots att jag provade med andra tomgångsmunstycken etc.
Tror att det är dellorto förgasarens fel ändå...

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back