Den bästa komedin

Skall kolla in Step Brothers.

Annars är mina två favoriter Groundhog Day och Big Lebowski.

Life aquatic slår allt. Den borde ni verkligen se.

Hm, den har jag sett men jag minns den inte som en komedi... :va :rolleyes:

Last edited:
En gammal film som heter svartkatt vitkatt, eller var det vitkatt svartkatt.
Annars är borat jävligt rolig

Sen det där med young calf och luscious V-shaped chest hair och ballfro :D

Tack för tipset! När repliken ovan dök upp sprayade jag cappucino överallt. :D

Ett riktigt bra radarpar är de och nästan allt de gör är helfestligt.

Annars kan jag rekommendera "Don't mess with the Zohan" med Adam Sandler i högform.

Är man ett fan av LÅG humor, kan jag rekommendera "You don't mess with the Zohan" och en gammal klassiker "Ali G in da House".

Inget för Oscarsutdelningen kanske, men grymt roliga :tummenupp

You dont mess with the Zohan hade sina jusa stunder men är inte i närheten av klassikern Ali G in da House!!

Odödliga repliker som: "we is experts" tillsammans med saker som deras "kamouflage" som skulle hjälpa dom att förbli oupptäckta när de skulle sammordna ett inbrott gör att filmen är right up there med "a night at the roxburry"! :D :Bugar

Step Brothers regerar!!!

[YOUTUBE-ID]bFWjrWHecGk[/YOUTUBE-ID]

Det fick mig att minnas farsans blick när han "blev kär" i styvsonens brorsa.. :rofl

En annan skön grej var:

[YOUTUBE-ID]KC76BDR4d0M[/YOUTUBE-ID]

Life aquatic slår allt. Den borde ni verkligen se.

Vad är hemligheten? Måste man vara totalt dum i huvudet för att gilla den, eller kanske bara ha dålig smak? Det är nog en av de sämre filmer jag har sett, värre än "the royal tennenbaums" och då är det illa!

Får väll instämma i kören, Old school är så jävla bra!

Jag såg faktiskt Step brothers igår. Var liten besviken på Ferrell efter Kicking and screaming men nu är han GUD igen:D

dom gamla hederliga ett päron till farsa rullarna ger ju goa skrattsalvor....
clark griswald for the president:D

Bara jag som tycker Step Brothers är en av de sämre komedierna som släppts på senare tid?

Vet faktiskt inte ens om jag sett Anchorman. Vad handlar den om?
Tycker annars att han är extremt ojämn, jag menar den där bilfilmen vad den nu hette - Talladega Nights - har jag för mig att jag stängde av i mitten någon gång. Har för mig att han var med.

Men Landlord på YT är kul. :D

Anchorman handlar om en känd nyhetsankare i USA på 70-talet, självklart spelad av Ferrell. Jag hade den på dvd för ett tag sen men råkade nog radera den :mad: Den finns på hyrdvd så stick och hyr för den är riktigt jävla bra, iaf om du gillade Step Brothers.

Ett citat från när Ferrell och C Applegate sitter i en bil och tittar ut över San diego:

"Ahh, San Diago. Discovered the germans in 1904...they named it San Diago, which of course in german means, a whale's vagina"

"Isn't it Saint Diago?"

"No."

:rofl

Här kommer hela repliken som inte är Ferrells (gubbens son hävdar att det bara kommer att bli en massa problem om hans nya kvinna flyttar in): “Suppose Nancy sees me coming out of the shower and decides to come on to me. I'm looking good, got a luscious v of hair going through my chest pubes down to my ball fro. She takes one look at me and goes " Oh my god, I've had the old bull now I want the young calf" and grabs me by the weiner.”

Asså, jag anser mig stå över den rent pubertala humorn men det är så jävla många små detaljer som är sååååå sjuka.

Jag gillar Ferrell skarpt och tycker att topplistan är:

1) Stepbrothers
Se ovan + när han nästan börjar gråta vid middagsbordet i början. Bortförklaringen när han sjungit och säger nåt om han inte sovit, det är ett dåligt acoustic environment osv. När han och brorsan ska kramas och tar strupgrepp på varandra.

2) Talladega Nights (Ballad of Ricky Bobby)
Toppscen: när han hävdar att hans ben är taken away och han har en handikappvan för 100000 dollar som står på parkeringen och är paid in full. När han säger why, why hela tiden när hans polare har snott hans fru, hus och hottub. Extrascenen när den svarta bjässen säger att han brukar klä sig i kvinnokläder och börjar sjunga "last chance for romance" med djävulskt mörk röst så Ferrell inte kan hålla sig. Med mera med mera med mera :)

3) Anchorman - toppscen när han blir så glad att han inte kan prata pga att han är så glad att han gråter (efter han dekat ner sig). När han blåser i ett stort snäckskal och ropar "Newsteam assemble!". Hornet ljuder över typ hela världen och så står newsteamet tre meter bort i samma bar. Gubben som gråter och tycker att Ron Burgundy bara säger en massa poop. Just det, när han slumpmässigt har med en jazzflöjt i ärmen när han är på date. Sen när han har en "massive erection" och säger att det är fel med byxorna och han ska ta tillbaka dem till "the pants store". När han låtsas bli överraskad av Veronica Corningstone när han sitter och pumpar biceps i bar överkropp. Han hade bjudit in till mötet.

Jag skrattar ihjäl mig tokofta när han gråter för han är suverän på att gråta töntigt. Fan nu börjar jag undra om inte Anchorman är bäst...

Ahahahaha - den scenen är så bra. Han bara hittar på och är helt fel ute. Är det inte då han säger att de ska agree to disagree när hon kommer med rätt förklaring till San Diego? Sen är det halvsjukt när hon säger "When in Rome" och han hela tiden säger "Yes?".

Anchorman handlar om en känd nyhetsankare i USA på 70-talet, självklart spelad av Ferrell. Jag hade den på dvd för ett tag sen men råkade nog radera den :mad: Den finns på hyrdvd så stick och hyr för den är riktigt jävla bra, iaf om du gillade Step Brothers.

Ett citat från när Ferrell och C Applegate sitter i en bil och tittar ut över San diego:

"Ahh, San Diago. Discovered the germans in 1904...they named it San Diago, which of course in german means, a whale's vagina"

"Isn't it Saint Diago?"

"No."

:rofl

Last edited:
3) Anchorman - toppscen när han blir så glad att han inte kan prata pga att han är så glad att han gråter (efter han dekat ner sig). När han blåser i ett stort snäckskal och ropar "Newsteam assemble!". Hornet ljuder över typ hela världen och så står newsteamet tre meter bort i samma bar. Gubben som gråter och tycker att Ron Burgundy bara säger en massa poop. Just det, när han slumpmässigt har med en jazzflöjt i ärmen när han är på date. Sen när han har en "massive erection" och säger att det är fel med byxorna och han ska ta tillbaka dem till "the pants store". När han låtsas bli överraskad av Veronica Corningstone när han sitter och pumpar biceps i bar överkropp. Han hade bjudit in till mötet.

Jag skrattar ihjäl mig tokofta när han gråter för han är suverän på att gråta töntigt. Fan nu börjar jag undra om inte Anchorman är bäst...

Ahahahaha - den scenen är så bra. Han bara hittar på och är helt fel ute. Är det inte då han säger att de ska agree to disagree när hon kommer med rätt förklaring till San Diego? Sen är det halvsjukt när hon säger "When in Rome" och han hela tiden säger "Yes?".

Hahah :tummenupp Revidera din lista, Anchorman ska upp på topp!

Ron Burgundy: Wow. Never ceases to amaze me. What cologne you gonna go with? London Gentleman, or wait. No, no, no. Hold on. Blackbeard's Delight.

Brian Fantana: No, she gets a special cologne... It's called Sex Panther by Odeon. It's illegal in nine countries... Yep, it's made with bits of real panther, so you know it's good.

Ron Burgundy: It's quite pungent.

Brian Fantana: Oh yeah.

Ron Burgundy: It's a formidable scent... It stings the nostrils. In a good way.

Brian Fantana: Yep.

Ron Burgundy: Brian, I'm gonna be honest with you, that smells like pure gasoline.

Brian Fantana: They've done studies, you know. 60% of the time it works, every time.

Ron Burgundy: That doesn't make sense.

Brian Fantana: Well... Let's go see if we can make this little kitty purr.

Hahahaha! Det är sånt där tjuvroligt som är så jefla bra! Nu kom jag på en otroligt rolig scen, i och för sig från Talladega, på sjukhuset när han tror att han är förlamad. Så jävla bra bl.a. när han med gråten i halsen säger att det är OK för Carly (frun) "to seek the comfort of other men" :D

Här är det bästa över men enjoy i alla fall, "-You sick sons of bitches!!!". "-Tough love it is. Wake up idiot!".
[YOUTUBE-ID]FP4k1Nm3jbM[/YOUTUBE-ID]

Ron Burgundy: Brian, I'm gonna be honest with you, that smells like pure gasoline.

Brian Fantana: They've done studies, you know. 60% of the time it works, every time.

Ron Burgundy: That doesn't make sense.

Last edited:
30 minuter klarade jag av sen började jag leta rep att knyta snaror av.

Step Brothers vart jag inte så imponerad av, Talladega Nights och Blades of Glory är ju mycket bättre.

Skall kolla in Step Brothers.

Annars är mina två favoriter Groundhog Day och Big Lebowski.

Hm, den har jag sett men jag minns den inte som en komedi... :va :rolleyes:

Vad är hemligheten? Måste man vara totalt dum i huvudet för att gilla den, eller kanske bara ha dålig smak? Det är nog en av de sämre filmer jag har sett, värre än "the royal tennenbaums" och då är det illa!

Hm ok. Jag kanske är kulturelitist men varför slösa bort livet på lowtech humor?

Jag är verkligen inte särskilt fin i kanten men detta forum bidrar till att sänka min syn på mänsklighetens smak.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT