Demokratifråga

Vem ska få rösta?

• Antal röstningar
    0
ingen som funderat på det styrsättet som återfinns i Starship Troopers, där man måste ha tjänat samhället för att få bestämma om det :va

Självklart är jag helt för demokrati, men jag ser gärna också att det forskas mot en utveckling, då jag inte är helt övertygad att vår nuvarande demokrati är perfekt.

"It has been said that democrazy is the worst form of goverment, except all others that have been tried.." / Winston Churchill

Flamma77 skrev:
2374790 De blir de säkert... men är man inte myndig än så har man ingen självbestämmande rätt oavsett hur intelligent man är och får helt enkelt finna sig i uttrycket:
"Din vilja står i skogen och växer"

:D

Skulle lika bra kunna appliceras på plåstertanter:
"Din vilja är ointressant"

mini-knutten skrev:
2374942 ingen som funderat på det styrsättet som återfinns i Starship Troopers, där man måste ha tjänat samhället för att få bestämma om det :va

Just Starship Troopers känns inte som filmen som jag vill bygga min tillvaro kring, jag har visserligen inte sett den men ändå.

Last edited:
Markus skrev:
2374956
Just Starship Troopers känns inte som filmen som jag vill bygga min tillvaro kring, jag har visserligen inte sett den men ändå.

Läs boken då av Robert A. Heinlein. Betydligt mer seriös :tummenupp

Lipo-Slim marknadsförs tillsammans med bantarpillret Fatkiller vars tillverkare tidigare granskats av Konsumentverket.
– Jag köpte pillren också och åt dem i flera månader. Men jag gick inte ner ett gram. Hur dum får man vara, säger Lillemor Mutka.

Ja, det är faktiskt en befogad fråga.

Bifogat

• bantarbluff180.jpg
    bantarbluff180.jpg
    6.8 KB · Visningar: 146
Folk tror ju å andra sidan även på homeopati, kreationism, rymdvarelser, Gud, tankeläsning, spådomar, konspirationsteorier, TV-shop o.s.v. o.s.v.
En del tror t.o.m. på sin egen höga intelligens utan vidare bevis.

Så vad är egentligen skillnaden i att t.ex. tro på kreationism istället för ett fettsugarplåster?:confused:

Det är knappast en nyhet att folk är lättlurade. Jag har dock alltid undrat varför man vill ställa upp och visa upp sig i tidningen när man gjort en sån här miss.

Markus skrev:
2374956 Skulle lika bra kunna appliceras på plåstertanter:
"Din vilja är ointressant"

Men då är det inte en fråga om demokratins vara eller inte vara, utan om hur dum man får vara och fortfarande tillåtas vara myndig.:tungan

bonny skrev:
2375058 Folk tror ju å andra sidan även på homeopati, kreationism, rymdvarelser, Gud, tankeläsning, spådomar, konspirationsteorier, TV-shop o.s.v. o.s.v.

Så vad är egentligen skillnaden i att t.ex. tro på kreationism istället för ett fettsugarplåster?:confused:

Det är knappast en nyhet att folk är lättlurade. Jag har dock alltid undrat varför man vill ställa upp och visa upp sig i tidningen när man gjort en sån här miss.

:tummenupp

Last edited:
bonny skrev:
2375058 Folk tror ju å andra sidan även på homeopati, kreationism, rymdvarelser, Gud, tankeläsning, spådomar, konspirationsteorier, TV-shop o.s.v. o.s.v.

Jag fyller på:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=145&a=564362
:corn

Markus skrev:
2374956

Du borde verkligen se den!
Klart en av de mest underskattade filmerna. Den innehåller rymdskepp, handgranater med kärnladdningar, lite nakna tuttar och en massa feta insekter.

Jag tycker att man borde förbjuda valrörelsen helt och hållet. Det skulle kanske tvinga folk till initiativet att ta reda på saker själva.
Typ VARFÖR Linda Rosing verkligen vill bli partiledare.

Alla kan få hjärnsläpp. Vad har det med rösträtt att göra?

Ja, på detta forumet är ju alla raketforskare och hedersmedlemmar i Mensa........:galen

Stackars Lillemor.

Anekdot:
Jessica Simpson frågade Pamela Anderson hur tusan hela gänget kunde springa så sakta samtidigt i vinjetten till Baywatch....:D :tummenupp

bullerobban skrev:
Anekdot:
Jessica Simpson frågade Pamela Anderson hur tusan hela gänget kunde springa så sakta samtidigt i vinjetten till Baywatch....:D :tummenupp

:hihi

britney_death_penalty.jpg

korvgubbe skrev:
2375091 Vaddå, Cicciolina blev ju politiker så då borde väl Linda platsa hon med?!

Ja, självklart platsar hon. Vi får ju den regering vi förtjänar så det funderar jag inte över. Men hur resonerade hon när hon beslutade sig för att ställa upp?
Även med den minsta självinsikt så skulle hon ana att några kanske skulle göra sig roliga över hennes obefintliga kunskaper.

Victor skrev:
2375115
Även med den minsta självinsikt så skulle hon ana att några kanske skulle göra sig roliga över hennes obefintliga kunskaper.

Motfråga:

Tycker du att självinsikt och förmågan att förstå hur de kommer att framställas i media, är en framträdande egenskap hos dokusåpadeltagare?

bonny skrev:
2375058 Jag har dock alltid undrat varför man vill ställa upp och visa upp sig i tidningen när man gjort en sån här miss.

Ungefär samma fenomen men ändå tusen gånger värre var bruttan i 20-års åldern som var med i någon blaska och ondgjorde sig över sin kroniska diarré.
(Med bild och efternamn, ja)

mb skrev:
2375098 Alla kan få hjärnsläpp. Vad har det med rösträtt att göra?

Exakt. Det är värre med dom som tänker flitigt och likt förbaskat misslyckas så illa att de inte borde få rösta.....:rolleyes:

Victor skrev:
2375087 Du borde verkligen se den!
Klart en av de mest underskattade filmerna. Den innehåller rymdskepp, handgranater med kärnladdningar, lite nakna tuttar och en massa feta insekter.

Låter som ingrediens 4 är det enda av värde alltså.

Victor skrev:
Typ VARFÖR Linda Rosing verkligen vill bli partiledare.

Jag har varit utan nyheter ett tag, vad i helvete har våpet nu hittat på? :confused:

mini-knutten skrev:
2374942 ingen som funderat på det styrsättet som återfinns i Starship Troopers, där man måste ha tjänat samhället för att få bestämma om det :va

...

Tja, ze germaz testade väl nåt liknande för ett tag sedan.

Markus skrev:
...

Jag har varit utan nyheter ett tag, vad i helvete har våpet nu hittat på? :confused:

Partiledare! Mer porr åt folket :yoparty

(Hennes största fråga var tydligen att det är fel att man blir bedömd utifrån sitt utseende. Humor!)

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...