Dell-fråga... När betalar man?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag har beställt en Dell-dator. Jag skrev in kontokortsnr och allt var frid och fröjd. Nu har det rört sig mkt pengar in på kontot, och beloppet på 12000:- som datorn kostade, kan jag inte se ifall det saknas eller inte. När man kollar på överföringar och insättningar på kontot, så står det inte dell någonstans, inte heller -12000sek.
Jag beställde lite andra saker från NetOnNet samma dag för en summa pengar, vilket man ser på historiken att det är draget. När jag kolla orderstatus på Dell så står det "under förproduktion, väntar på delar" typ. Detta betyder att ordern och allt är behandlat. Men det som oroar mig är ifall pengarna inte dragits, och ordern på något sätt kan ställas in, eller hade de aldrig satt den i förproduktion om de inte fått pengarna? Dells telefonsupport suger, för den har inte öppet på helger.
Hjälp! Får jag min dator eller ej?

Tror att dom drar pengarna just innan dom skeppar iväg datorn till dig.. Har för mig att det gick till så när jag köpte min dator från DELL.

// Thomas

Kay skrev:
Jag har beställt en Dell-dator. Jag skrev in kontokortsnr och allt var frid och fröjd. Nu har det rört sig mkt pengar in på kontot, och beloppet på 12000:- som datorn kostade, kan jag inte se ifall det saknas eller inte. När man kollar på överföringar och insättningar på kontot, så står det inte dell någonstans, inte heller -12000sek.
Jag beställde lite andra saker från NetOnNet samma dag för en summa pengar, vilket man ser på historiken att det är draget. När jag kolla orderstatus på Dell så står det "under förproduktion, väntar på delar" typ. Detta betyder att ordern och allt är behandlat. Men det som oroar mig är ifall pengarna inte dragits, och ordern på något sätt kan ställas in, eller hade de aldrig satt den i förproduktion om de inte fått pengarna? Dells telefonsupport suger, för den har inte öppet på helger.
Hjälp! Får jag min dator eller ej?

har du kollat reserverade belopp på kontot?

SirDave skrev:
har du kollat reserverade belopp på kontot?

Jepp, inget!
Så de chansar alltså och bygger en dator till mig, i ovishet kring om jag vid det datumet kommer ha cash eller ej? konstigt.

Kay skrev:
Jepp, inget!
Så de chansar alltså och bygger en dator till mig, i ovishet kring om jag vid det datumet kommer ha cash eller ej? konstigt.

Bygger och bygger, de pillar ihop lite komponenter som de redan har på lager. De får väl plocka isär den eller skicka kravbrev om du inte är solid nog. Eller sälja den till någon annan. Eller räkna med det i kalkylen, precis som att du har rätt att returnera den inom två veckor enligt distansavtalslagen.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd