Dell-fråga... När betalar man?

  • Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Jag har beställt en Dell-dator. Jag skrev in kontokortsnr och allt var frid och fröjd. Nu har det rört sig mkt pengar in på kontot, och beloppet på 12000:- som datorn kostade, kan jag inte se ifall det saknas eller inte. När man kollar på överföringar och insättningar på kontot, så står det inte dell någonstans, inte heller -12000sek.
Jag beställde lite andra saker från NetOnNet samma dag för en summa pengar, vilket man ser på historiken att det är draget. När jag kolla orderstatus på Dell så står det "under förproduktion, väntar på delar" typ. Detta betyder att ordern och allt är behandlat. Men det som oroar mig är ifall pengarna inte dragits, och ordern på något sätt kan ställas in, eller hade de aldrig satt den i förproduktion om de inte fått pengarna? Dells telefonsupport suger, för den har inte öppet på helger.
Hjälp! Får jag min dator eller ej?
 
Tror att dom drar pengarna just innan dom skeppar iväg datorn till dig.. Har för mig att det gick till så när jag köpte min dator från DELL.

// Thomas
 
Kay skrev:
Jag har beställt en Dell-dator. Jag skrev in kontokortsnr och allt var frid och fröjd. Nu har det rört sig mkt pengar in på kontot, och beloppet på 12000:- som datorn kostade, kan jag inte se ifall det saknas eller inte. När man kollar på överföringar och insättningar på kontot, så står det inte dell någonstans, inte heller -12000sek.
Jag beställde lite andra saker från NetOnNet samma dag för en summa pengar, vilket man ser på historiken att det är draget. När jag kolla orderstatus på Dell så står det "under förproduktion, väntar på delar" typ. Detta betyder att ordern och allt är behandlat. Men det som oroar mig är ifall pengarna inte dragits, och ordern på något sätt kan ställas in, eller hade de aldrig satt den i förproduktion om de inte fått pengarna? Dells telefonsupport suger, för den har inte öppet på helger.
Hjälp! Får jag min dator eller ej?

har du kollat reserverade belopp på kontot?
 
SirDave skrev:
har du kollat reserverade belopp på kontot?

Jepp, inget!
Så de chansar alltså och bygger en dator till mig, i ovishet kring om jag vid det datumet kommer ha cash eller ej? konstigt.
 
Kay skrev:
Jepp, inget!
Så de chansar alltså och bygger en dator till mig, i ovishet kring om jag vid det datumet kommer ha cash eller ej? konstigt.

Bygger och bygger, de pillar ihop lite komponenter som de redan har på lager. De får väl plocka isär den eller skicka kravbrev om du inte är solid nog. Eller sälja den till någon annan. Eller räkna med det i kalkylen, precis som att du har rätt att returnera den inom två veckor enligt distansavtalslagen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top