Du missförstod nog och läste det åt "fel håll"
Att det bara gäller där du bör (skriven) menas att kravet på garage gäller endast vid nattparkering vid din bostad. Alltså, om du åker och hälsar på en kompis eller åker och tar en fika så behövs inte kravet på garage. Dock så måste ju självklart hojen vara låst med sedvanliga lås enligt din försäkring, men det är en annan sak.
Ok. Med andra ord så får jag inte nattparkera hojen på gatan utanför mitt garage men det är OK om jag är borta hos en kompis som bor på samma ort. I så fall är det ju inte helt orimligt.
Jag ställde en sån fråga till ett försäkringsbolag via telefon och enligt enligt honom så gällde inte försäkringen i så fall på natten. Hemort = inlåst i garage på natten.
Men säkrast är att lusläsa deras fullständiga villkor eftersom det inte verkar vara ett krav att de man pratar med kan sina egna regler.
Nej. det är lite underligt att dom som jobbar på försäkringsbolagen inte måste ha koll på vare sig villkoren för försäkringarna som dom säljer eller priser. Frågar man flera gånger på samma bolag så får man olika prisuppgifter och villkoren kan skilja utifrån vem man frågar. Klart underligt enligt mig.
Last edited: