Dela ut reklamen / Elda upp skiten...?

Har också delat ut reklam. Som mest hade brorsan och jag 2000 hushåll / helg :3freak Tur man fick lite hjälp med sorteringen..

En fråga som poppar upp i min skalle - hur f-n har du råd med en R1:a om du måste dela ut reklam för att få in stålars?

t-rex skrev:
2179029 Vänj dig vid det.

Du vet, i den stora världen, alldeles där till vänster om ålunda, där är barnen tysta när de vuxna talar...

Jag har suttit i JUST en sådann situation där jag trodde ett muntligt avtal gällde.. Men det gjorde det inte.. så jag fick inkasso på mig.. :fatta!

RMT_Racing skrev:
2179052 Har också delat ut reklam. Som mest hade brorsan och jag 2000 hushåll / helg :3freak Tur man fick lite hjälp med sorteringen..

En fråga som poppar upp i min skalle - hur f-n har du råd med en R1:a om du måste dela ut reklam för att få in stålars?

Jag fick den från min familj.. ne ja klarar mig utan.. men ja trodde de skulle va lätta 1500 mer i månaden..

newstead skrev:
2179065 Kommer man med sådana uttalanden så vill vi gärna se en källa. Anledningen till det är att "vi" vet att du har fel.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1818&lngArticleId=4552#avtal

Saken är den att för ett år sedan så begick jag ett brott där jag vart ersättningsskyldig... Då skulle jag betala allt i slutet av månaden kom jag överens med (muntligt avtal) till han som skulle ha pengarna.. men han skickade inkasso på mig INNAN det.. så jag kontaktade min advokat o frågade.. han sa att det inte var olagligt.. endast oetiskt..

Ron_Stoppable skrev:
2179149 Jag har suttit i JUST en sådann situation där jag trodde ett muntligt avtal gällde.. Men det gjorde det inte.. så jag fick inkasso på mig.. :fatta!
...
Saken är den att för ett år sedan så begick jag ett brott där jag vart ersättningsskyldig... Då skulle jag betala allt i slutet av månaden kom jag överens med (muntligt avtal) till han som skulle ha pengarna.. men han skickade inkasso på mig INNAN det.. så jag kontaktade min advokat o frågade.. han sa att det inte var olagligt.. endast oetiskt..
Din advokat blåste dig, alternativt insåg att du aldrig skulle kunna bevisa avtalet. Däremot så gällde avtalet säkerligen.

newstead skrev:
2179165 Din advokat blåste dig, alternativt insåg att du aldrig skulle kunna bevisa avtalet. Däremot så gällde avtalet säkerligen.
Jo ja kan besisa det.. även nu i efterhand av vittnen.. han sa bokstavligen att muntliga avtal inte gäller :S att de inte var olagligt att bryta dem.. bara dumt och oetiskt..

Halogen skrev:
2179180 Ja, eller hur. :lol

Jepp.

Ron_Stoppable skrev:
2179198 Jo ja kan besisa det.. även nu i efterhand av vittnen.. han sa bokstavligen att muntliga avtal inte gäller :S att de inte var olagligt att bryta dem.. bara dumt och oetiskt...
Isf ljög han. Synd för dig.

Ron_Stoppable skrev:
2179149Jag fick den från min familj..
Men enligt en av dina tidigare användare här så var du ju föräldralös, fast du kanske fick den av din syster?

Ps. Muntligt avtal gäller visst, en kompis vann rätt ordentligt över en hyresvärd som inte gav honom ett skriftligt hyrekontrakt.

Thermal skrev:
2179272 Men enligt en av dina tidigare användare här så var du ju föräldralös, fast du kanske fick den av din syster?

Ps. Muntligt avtal gäller visst, en kompis vann rätt ordentligt över en hyresvärd som inte gav honom ett skriftligt hyrekontrakt.

Jag är inte föräldralös? :3freak

Nej av min far...

Okej.. då har ja blivit lurad.

Ogre skrev:
2178934 Jag har själv delat ut reklam i 2 års tid. Det var jättejobbigt att cykla ut det men kondition fick jag i alla fall . På vintern hade jag typ 7 kr i timmen just för att det tog så lång tid att dela ut reklamen.
Dela ut reklam i minus 24 är ingen höjdare.

SDR borde höja ersättningen rejält.Har prövat dela ut reklam åt Posten, då gör jag samma sak men tjänar 11 gånger mer i timmen.
77 spänn timmen? Jag e på...

Fan vad illa betalt det verkar att dela ut reklam för SDR
Jag cyklade ut reklam när jag var tolv, tretton och då fick jag 400 spänn för tusen A4. Det tog väl en fem timmar sådär men det var goa pengar!

Nienna skrev:
2178703 Kan man ju tycka, men tydligen verkar det befogat med tanke på att det finns sådana som trådskaparen...

Spelar ingen roll vad man själv anser om tex reklam, har man åtagit sig ett arbete, utför man det! Men jag kanske tillhör en föråldrad generation... Ja, jag har själv delat ut reklam i min "ungdom". Ja, jag tyckte det var ett slavgöra och inte alls värt pengarna. Men det var ett arbete jag åtagit mig och därmed slutförde jag det!

Just precis! :fakta

jag å syrran delade ut reklam när vi va 12-16 år typ.. tog hela familjen 3 timmar att sortera eländet på lördagen och mig o syster 3-4 timmar att dela ut. Som tack för hjälpen fick vi ca 300-400 :- att dela på. Bra betalt :3freak

fyfaan nu när jag tänker tillbaka på det.. vilket skit, hatade den satans reklamen över allt annat! men det blev mellan 500 o 1000:- i månaden och det är ju bättre än inga pengar alls!

Beträffande spionerna så hade dom absolut såna, var man försenad nån gång så ringde SDR och frågade varför.. Fast enligt dom så var det hushållen själva som hade ring och undrade varför dom inte hade fått sinn reklam.. Right.. :hihi

blää...dela ut reklam är ju det värsta jobb som finns :4skrika , jobbade 4-5 h/helg och tjänade 100 kr :huvet

slutade på det och började sälja kvp, 250 kr för 1 h/jobb varje helg...hade säkert tjänat 2-3 ggr mer om jag hade ansträngt mig, ångrar att jag slutade, bra inkomst för en fatting student.

Om du sa upp dig efter du fick reklamen så får du väl dela ut den, annars så skit i det.
Iof så hade jag skitit i det oavsett, jag jobbar inte gratis :tungan
Släng skiten!

Ron_Stoppable skrev:
2179149 Jag har suttit i JUST en sådann situation där jag trodde ett muntligt avtal gällde.. Men det gjorde det inte.. så jag fick inkasso på mig.. :fatta!

Hur det ligger till i fallet med avtalet om ersättningen för brottet vågar jag inte uttala mig om... Så där har säkert din advokat rätt.

Men... för det mesta så gäller muntliga avtal, det är som sagt bara svårare att bevisa att ett avtalsförhållande existerar. Det finns visserligen undantag då avtalen inte får vara muntliga, tex vid fastighetsköp. Men vid anställningsavtal som det är frågan om med SDR, får avtalet vara muntligt
Pacta sunt servanda - avtal ska hållas

- så ut å dela ut lite reklam nu.. :banana

Dela ut tidningar istället då (lite annan arbetstid, men ändå)!

Tjänade ytterligare 250 spänn denna morgon, tog 45 minuter och jag fick känna frisk luft och höra fåglarna kvittra. Livet är hårt. :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg