Dela ut reklamen / Elda upp skiten...?

Ron_Stoppable

Bannad
Gick med
12 May 2006
Hoj
r1
Hejsan..

Jag har tyvärr tagit åt mig att dela ut reklam för SDR.. Jag trodde att det skulle vara lätta pengar.. typ en tusenlapp extra i månad.. men efter att ha räknat på hur mycket jag har tjänat i timman ( 12 kr) så total skiter jag i de där..

Men jag sa upp mig EFTER att jag fick den sissta leveransen post (200kg.. till 500 hushåll...)

Saken är den att förut så har vi eldat upp reklamen.. men jag vet inte.. kan dom inte ringa o kolla så att man har delat ut reklamen?

Vad får man för "straff" för att inte dela ut den?

//

Ron_Stoppable skrev:
2177919 Hejsan..

Jag har tyvärr tagit åt mig att dela ut reklam för SDR.. Jag trodde att det skulle vara lätta pengar.. typ en tusenlapp extra i månad.. men efter att ha räknat på hur mycket jag har tjänat i timman ( 12 kr) så total skiter jag i de där..

Men jag sa upp mig EFTER att jag fick den sissta leveransen post (200kg.. till 500 hushåll...)

Saken är den att förut så har vi eldat upp reklamen.. men jag vet inte.. kan dom inte ringa o kolla så att man har delat ut reklamen?

//
Återbetalningskyldig (lönen) och ev. tryckkostnader för ny reklam.........

Jag gissar bara :3freak

Rasorblade skrev:
2177925 Återbetalningskyldig (lönen) och ev. tryckkostnader för ny reklam.........

Jag gissar bara :3freak

Om jag bara struntar i att dela ut den då? Typ så dom får tillbaka allt?
Lönen skiter jag i.. vill bara slippa skiten..

Ställ all reklam utanför en enda dörr, givetvis INTE i ditt område. På så vis har du ju delat ut den.... :banana

Ringa företaget, SDR, och fråga är inte aktuellt eller? De kan nog svara bäst på din frågeställning.

Någon gång såg jag SDR söka "reklamspioner". Men skulle sitta och anteckna precis när man fick sin reklam hem i brevlådan och vad man hade fått och så vidare... :3freak

Dee_cati skrev:
2178051 Ställ all reklam utanför en enda dörr, givetvis INTE i ditt område. På så vis har du ju delat ut den.... :banana

Hehe joo.. men då blir de ju så att ja blir betalningsskyldig.. antagligen om dom då ringer o kollar alla andra hus..

men som det ser ut nu.. (ska dela ut de imorrn../elda..) så kommer jag att be några ungar att göra de.. jag får 250kr i lön.. dom får sammanlagt runt 1000kr.. bara för att ja inte vill göra det..

Ron_Stoppable skrev:
2177919 Hejsan..

//

Arbetmoral å etik.. Du verkar ju vara en dröm att ha som anställd.

Kan du skicka mig ditt personnummer tack!

Esquire skrev:
2178055 Någon gång såg jag SDR söka "reklamspioner". Men skulle sitta och anteckna precis när man fick sin reklam hem i brevlådan och vad man hade fått och så vidare... :3freak

Faan.. va surt.. dom har ringt hem till mig o frågat med om jag har fått reklamen o så.. så jag antar att dom ringer några på varje distrikt o kollar.. men asså.. ja vill slippa undan :P :gnissla

Ron_Stoppable skrev:
2178057 Hehe joo.. men då blir de ju så att ja blir betalningsskyldig.. antagligen om dom då ringer o kollar alla andra hus..

men som det ser ut nu.. (ska dela ut de imorrn../elda..) så kommer jag att be några ungar att göra de.. jag får 250kr i lön.. dom får sammanlagt runt 1000kr.. bara för att ja inte vill göra det..

Är du på riktigt?

hållundan skrev:
2178054 Ringa företaget, SDR, och fråga är inte aktuellt eller? De kan nog svara bäst på din frågeställning.
Jag har ringt.. dom sa att jag hade tagit åt mig de så ja fick dela ut denna vecka med.. (jag delade ut förra veckan.. eller de va då ja eldade upp de.. fast jag rapporterade inte in att ja hade delat ut de då heller..)

De ä så jävla tråkit o ja anser mig ha blivit lurad.. han sa att de inte va så mycket o att de tog runt 4 timmar o göra allt.. de är riktigt mycket lögn..

Biturbo skrev:
2178058 Arbetmoral å etik.. Du verkar ju vara en dröm att ha som anställd.

Jag är inte anställd.

Rocky skrev:
2178063 Är du på riktigt?

Jepp.. nu är jag det.. Du fattar inte hur tråkit de är.. o hur lång tid de tar.. jag har annat jag måste göra med..

Esquire skrev:
2178055 Någon gång såg jag SDR söka "reklamspioner". Men skulle sitta och anteckna precis när man fick sin reklam hem i brevlådan och vad man hade fått och så vidare... :3freak

Seriöst? :död

darth_igel skrev:
2178074 Seriöst? :död
Nu kommer jag på att jag ska rätta mig: det var inte SDR själva som sökte. Det var företaget som sköter deras utdelning här i stan.

Men japp, det söktes folk som skulle hålla koll på att reklamen kom.

Biturbo skrev:
2178058 Arbetmoral å etik.. Du verkar ju vara en dröm att ha som anställd.

han har ju moral och etik om något som slår tillbaka mot reklamen!!
elda upp skiten bara, hatar reklam, ett jävla slöseri att trycka upp sån skit i massupplagor när folk bara slänger det ändå.. :mad:

Biturbo skrev:
2178086 Nähä?

Har de slumpat fram namnet på eniro å skickat 200kg reklam till denne med krav på att denne ska dela ut det.

Nee.. jag har inte skrivit på nått eller något.. jag skulle prova några gånger bara.. sen så när ja sa att ja inte ville så sa jag tydligen till försent.. så han sa att jag fick dela ut endå..

Esquire skrev:
2178080 Nu kommer jag på att jag ska rätta mig: det var inte SDR själva som sökte. Det var företaget som sköter deras utdelning här i stan.

Men japp, det söktes folk som skulle hålla koll på att reklamen kom.

Shit, snacka om att inte lita på "personalen" :3freak

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...