Dela ut reklamen / Elda upp skiten...?

Ron_Stoppable skrev:
2178092 Nee.. jag har inte skrivit på nått eller något.. jag skulle prova några gånger bara.. sen så när ja sa att ja inte ville så sa jag tydligen till försent.. så han sa att jag fick dela ut endå..

Joo så var det nog.... :3freak

Jag delade ut reklam ut SDR under 3-4år, fick som du skrev ibörjan, runt 1000:- i månaden ibland mera för det. Ingenting som jag ångrar alls, dessutom körde jag sedan när jag fick körkort ut reklam med lätt lastbil till de som i sin tur delade ut reklamen som jag gjorde.

Absolut en bra arbetserfarenhet, som jag har haft nytta av idag!

All erfarenhet är bra erfarenhet, och vill du inte fortsätta med det, så se till att avsluta det snyggt, för om du bara skiter i det, så kommer det inte att gynna dig i framtiden.

Så det så.

På min tid bodde jag i pappkartong och delade ut 7kg direkCtreklam om dagen.
Och åt grus såklart.

campar skrev:
2178115 Joo så var det nog.... :3freak

Jag delade ut reklam ut SDR under 3-4år, fick som du skrev ibörjan, runt 1000:- i månaden ibland mera för det. Ingenting som jag ångrar alls, dessutom körde jag sedan när jag fick körkort ut reklam med lätt lastbil till de som i sin tur delade ut reklamen som jag gjorde.

Absolut en bra arbetserfarenhet, som jag har haft nytta av idag!

All erfarenhet är bra erfarenhet, och vill du inte fortsätta med det, så se till att avsluta det snyggt, för om du bara skiter i det, så kommer det inte att gynna dig i framtiden.

Så det så.

Jo men det kommer nog bli så.. jag kommer att få det utdelat.. även om jag delegerar arbetet till andra.. men det är ju så.. jag har tagit åt mig.. så ansvar o en massa skit o moral o etc..

Ron_Stoppable skrev:
2178092 Nee.. jag har inte skrivit på nått eller något.. jag skulle prova några gånger bara.. sen så när ja sa att ja inte ville så sa jag tydligen till försent.. så han sa att jag fick dela ut endå..

Spelar ingen roll att du inte skrivit på något, du har ingått ett muntligt avtal med SDR och det gäller.
Sluta gnäll...

Klart att du måste dela ut reklamen. Företag, små som stora, har ju betalat SDR för att få ut sitt budskap till konsumenterna. Och du har tagit på dig ansvaret att dela ut denna reklam.

Som mottagare kan man bränna upp reklamen om man inte gillar den, men inte som utdelare.

Ron_Stoppable skrev:
2178249 Jag ska dela ut den.. men sen när gäller muntliga avtal?
Har väl alltid gällt lika mycket som skriftliga, både moraliskt och juridiskt.
Dom är bara lite svårare att bevisa men det ska väl inte behövas.

.

Jo, tjohej.. SDR har man ju jobbat åt :näsblod
Hade ett distrikt precis utanför min dörr, men ändå tog det hela helgen. Och 200 kr tjänade man. Skrämmande..

Skit i att dela ut den, frågar de varför du inte har delat ut det så säg att alla hade "ingen jävla reklam" skyltar på sina brevlådor/dörrar.

Va i halvitte! Har man tagit på sig att göra något är det fan bara att slutföra det! Väx upp och ta ditt ansvar. Det är nog tur att jag har diverse privata pensionsförsäkringar,,,

darth_igel skrev:
2178093 Shit, snacka om att inte lita på "personalen" :3freak

Kan man ju tycka, men tydligen verkar det befogat med tanke på att det finns sådana som trådskaparen...

Spelar ingen roll vad man själv anser om tex reklam, har man åtagit sig ett arbete, utför man det! Men jag kanske tillhör en föråldrad generation... Ja, jag har själv delat ut reklam i min "ungdom". Ja, jag tyckte det var ett slavgöra och inte alls värt pengarna. Men det var ett arbete jag åtagit mig och därmed slutförde jag det!

CPMS skrev:
2178257 Har väl alltid gällt lika mycket som skriftliga, både moraliskt och juridiskt.
Dom är bara lite svårare att bevisa men det ska väl inte behövas.

.

Nope inte juridiskt..

Solid snake skrev:
2178448 Skit i att dela ut den, frågar de varför du inte har delat ut det så säg att alla hade "ingen jävla reklam" skyltar på sina brevlådor/dörrar.

:pannkyss

Ljunghusen skrev:
2178483 Du har ju c4, det är ju bara o spränga skiten :yoparty

Lämna tillbaka reklamen såklart

Men inga tändhattar :näsblod

lämna tillbaka till SDR?

Thermal skrev:
2178494 Va i halvitte! Har man tagit på sig att göra något är det fan bara att slutföra det! Väx upp och ta ditt ansvar. Det är nog tur att jag har diverse privata pensionsförsäkringar,,,

Jag sa upp mig innan.. men han sa att det redan var utskickat.. så igentligen så har jag sagt upp mig..

Nienna skrev:
2178703 Kan man ju tycka, men tydligen verkar det befogat med tanke på att det finns sådana som trådskaparen...

Spelar ingen roll vad man själv anser om tex reklam, har man åtagit sig ett arbete, utför man det! Men jag kanske tillhör en föråldrad generation... Ja, jag har själv delat ut reklam i min "ungdom". Ja, jag tyckte det var ett slavgöra och inte alls värt pengarna. Men det var ett arbete jag åtagit mig och därmed slutförde jag det!

Jag delar nog ut det.

Nienna skrev:
2178703 Kan man ju tycka, men tydligen verkar det befogat med tanke på att det finns sådana som trådskaparen...

Jo, det är sant. Självklart ska man slutföra ett arbete man tagit sig an.

Jag har själv delat ut reklam i 2 års tid. Det var jättejobbigt att cykla ut det men kondition fick jag i alla fall . På vintern hade jag typ 7 kr i timmen just för att det tog så lång tid att dela ut reklamen.
Dela ut reklam i minus 24 är ingen höjdare.

SDR borde höja ersättningen rejält.Har prövat dela ut reklam åt Posten, då gör jag samma sak men tjänar 11 gånger mer i timmen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg