-MattiasH-
Ny medlem
Jag har ett helt album på fil. Nån som vet om man kan dela upp filen så man får en fil per låt... Vill ju liksom kunna byta låt lätt 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du inte google på ditt internet ....... hehe-MattiasH- skrev:Jag har ett helt album på fil. Nån som vet om man kan dela upp filen så man får en fil per låt... Vill ju liksom kunna byta låt lätt![]()
Mr K skrev:Har du inte google på ditt internet ....... hehe

Sanning med modifikation ..... .Det låter så men det e inte så.andersbrink skrev:......med bibehållen kvalitet.
Mr K skrev:Sanning med modifikation ..... .Det låter så men det e inte så.
Att koda om något som redan e kodat är inte att rekommendera.
Nu kanske jag e extra känslig pga mitt jobb .......
/Mr K Ljudtekniker
vilket i mitt tycke inte ens är i närheten. Lägre bitrate än 192kbit kan i alla fall inte jag lyssna på, annat än i nödfall.Skalman skrev:Mp3-världen vill ju göra gällande att 128kbit motsvara CD-kvalitevilket i mitt tycke inte ens är i närheten. Lägre bitrate än 192kbit kan i alla fall inte jag lyssna på, annat än i nödfall.
Lite OT, men hur är det nya mp3-formatet, som de kallar mp3Pro (tror jag)?
hear hear......McB skrev:All komprimering är dålig komprimering. End of story.
McB skrev:All komprimering är dålig komprimering. End of story.
Skalman skrev:Mp3-världen vill ju göra gällande att 128kbit motsvara CD-kvalite
Skalman skrev:Jao, men det är inte så ekonomiskt med 4000 ljudfiler á 50MB rådata på hårddisken![]()
Skalman skrev:Mp3-världen vill ju göra gällande att 128kbit motsvara CD-kvalitevilket i mitt tycke inte ens är i närheten. Lägre bitrate än 192kbit kan i alla fall inte jag lyssna på, annat än i nödfall.
Lite OT, men hur är det nya mp3-formatet, som de kallar mp3Pro (tror jag)?
Skalman skrev:Lägre bitrate än 192kbit kan i alla fall inte jag lyssna på, annat än i nödfall.
McB skrev:All komprimering är dålig komprimering. End of story.

Lite för många soppasmällar?andersbrink skrev:Jag är 44 med en släng av tinnitus och har väl en övre hörbarhetsgräns på max 12 khz. Känns rätt fånigt att köra med några högre samplingshastigheter, iaf för eget bruk.
En lokal "kompis" jag brukar blir terroriserad av med elektronikfrågor, han är en våldsamt böjd audiofil, är 50 och jobbar "på bruket" hos Sandvik, han hör knappt kattens jamande när den vill ut å skita. Trots det envisas han med värstinggrejor. Var hem till honom före jul och felsökte jordbrum på hans klass-A 200 watts slutsteg. 48 volt och 5 ampere i tomgångsström. Jisses sånt overkill!![]()

korvgubbe skrev:128kbit funkade på den tiden då mp3 var nytt........
T.o.m jag med mina tondöva öron hör ju en betydande kvalitéts skillnad även om jag för den delen tycker Kbit-hysterin kan gå till överdrift hos vissa som knappt komprimerar alls... 192 tycker jag är en lagom kompromiss mellan filstorlek och ljudkvalité.

mjukis skrev:är inte wav oxå en slags komprimerings metod?![]()

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |