Deklarera

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Jag jobbade på ett bemaningsföretag under 2005 där vi fick reseersättning som alltid utgick ifrån kontoret på jobbet till arbetsplatsen vi var uthyrda till. kan jag ta ut resa till och från jobbet avdrag till kontoret?

MostWanted skrev:
2127915 Jag jobbade på ett bemaningsföretag under 2005 där vi fick reseersättning som alltid utgick ifrån kontoret på jobbet till arbetsplatsen vi var uthyrda till. kan jag ta ut resa till och från jobbet avdrag till kontoret?

Det tycker man ju du ska kunna såvida inte kontoret ligger längre bort än din bostad.

MostWanted skrev:
2127915 Jag jobbade på ett bemaningsföretag under 2005 där vi fick reseersättning som alltid utgick ifrån kontoret på jobbet till arbetsplatsen vi var uthyrda till. kan jag ta ut resa till och från jobbet avdrag till kontoret?

Ja.....om inte lokaltrafiken var "snabbare"

Lite trådkapning men jag har tappat bort mina deklarationspapper...Vad gör jag åt det?

J.Andersson skrev:
2128849 Hur mkt kan man räkna med att "få tillbaka" av sina avdrag?

Du får ju tillbaka den skatten du har betalat in för mycket... För en knegare blir det runt 30% av avdragen typ.

Har du pröjsat 30% skatt på 100000:- = 30000:-
Och sedan gör avdrag på 10000:- Så räknas det som du bara har tjänat 90000:-

Vad är då skatten på 90000:- Jo 27000:-

Du har alltså betalt 3000:- för mycket som du får tillbaka!

J.Andersson skrev:

Ja om dina kostnader överstiger 7000 per år. Ska du göra avdrag för egen bil måste du spara minst 1h/dag jämfört med kollektivtrafiken.

2fast4hjo skrev:
2131310 Är det inte 2 timmar :va, det är i alla fall dem uppgifterna jag har fått.

Det kvittar för det är ingen som bryr sig om det idag ändå. Jag har dragit av för bil alla år men har inte ens tänkt på att kolla kollektivtrafiken då jag mer än gärna förstör miljön. Skulle de klaga på nåt kan jag alltid hävda knepiga arbetstider och en massa annat också säkert.

Stefan skrev:
2129414 Och om man fick en sur nota att betala.
När ska det va inne???

det behöver inte va inne fören i november om jag inte mins fel men du får betala ränta redan nu... Så betala snarast, staten och ryska maffian är dom sista man ska va skyldig pengar!

ozto skrev:
2132043 det behöver inte va inne fören i november om jag inte mins fel men du får betala ränta redan nu... Så betala snarast, staten och ryska maffian är dom sista man ska va skyldig pengar!
Tack...

De får glatt vänta ett par månader på sina slantar, jag har ju nyss tömt kontot på mc-försäkringen

Jag är så jäkla puckad så jag har glömt bort att lämna in
deklarationen :huvet hur kan man vara så dum.....va gör jag nu?

joker78 skrev:
2134406 Jag är så jäkla puckad så jag har glömt bort att lämna in
deklarationen :huvet hur kan man vara så dum.....va gör jag nu?

Lämna in, men jag tror det är nån extra avgift också....

Bamse79 skrev:
Lämna in, men jag tror det är nån extra avgift också....

Jo det kan du ge dej på...1000 spänn närmare bestämt. :mad:
Jaha då vart det bara 3700:- kvar då att få tillbaka.

Ja det börjar kanske bli dags att öppna deklarationskuvertet nu snart :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT