deklarations tips

Förra året gjorde jag avdrag för resor och att jag inte hade nånstans att äta på jobbet, 35:- /dag matersättning. Men efter midsommar ifjol bytte jag jobb, och kan nu gå till jobbet och har lunschrum. Hur pass bra koll har de på var man jobbar och så? Och kollar de verkligen så noga? Jag menar, de kanske kollar att den där killen gjorde samma avdrag ifjol, så varför inte?

Dalan skrev:
2071072 Förra året gjorde jag avdrag för resor och att jag inte hade nånstans att äta på jobbet, 35:- /dag matersättning. Men efter midsommar ifjol bytte jag jobb, och kan nu gå till jobbet och har lunschrum. Hur pass bra koll har de på var man jobbar och så? Och kollar de verkligen så noga? Jag menar, de kanske kollar att den där killen gjorde samma avdrag ifjol, så varför inte?
Det kanske inte är så bra ifall dom gör en koll på dig, men du kan/ska ju däremot göra avdragen tills det datum du bytte arbetsplats. Var finns det info om matersättning???

sen har jag en fråga. Var läser jag på om bussavdrag, har sökt på skatteverket.se, skattesmitare.se och i den bilaga som blev hemskickad, men inte hittat nått. Ska se ifall det går att göra lite avdrag åt bryden.

Edit: Hittade lite om buss nu.

Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back