deklarations tips

Förra året gjorde jag avdrag för resor och att jag inte hade nånstans att äta på jobbet, 35:- /dag matersättning. Men efter midsommar ifjol bytte jag jobb, och kan nu gå till jobbet och har lunschrum. Hur pass bra koll har de på var man jobbar och så? Och kollar de verkligen så noga? Jag menar, de kanske kollar att den där killen gjorde samma avdrag ifjol, så varför inte?

Dalan skrev:
2071072 Förra året gjorde jag avdrag för resor och att jag inte hade nånstans att äta på jobbet, 35:- /dag matersättning. Men efter midsommar ifjol bytte jag jobb, och kan nu gå till jobbet och har lunschrum. Hur pass bra koll har de på var man jobbar och så? Och kollar de verkligen så noga? Jag menar, de kanske kollar att den där killen gjorde samma avdrag ifjol, så varför inte?
Det kanske inte är så bra ifall dom gör en koll på dig, men du kan/ska ju däremot göra avdragen tills det datum du bytte arbetsplats. Var finns det info om matersättning???

sen har jag en fråga. Var läser jag på om bussavdrag, har sökt på skatteverket.se, skattesmitare.se och i den bilaga som blev hemskickad, men inte hittat nått. Ska se ifall det går att göra lite avdrag åt bryden.

Edit: Hittade lite om buss nu.

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing