De nya fartkamerorna

De fotar väl fortfarande bara framifrån eller?!?.....iså fall behöver man ju inte oroa sig :hihi

Riverpool skrev:
De fotar väl fortfarande bara framifrån eller?!?.....iså fall behöver man ju inte oroa sig :hihi

preciiiis! och sen måste dom ha bild på ansiktet på personen som brukar fordonet så.. tonat visir på grabbar :D

MestHemlig skrev:
preciiiis! och sen måste dom ha bild på ansiktet på personen som brukar fordonet så.. tonat visir på grabbar :D

Ja men å andra sidan så skulle ju lagen ändras och de blir så att ägaren utav fordonet åker på smällen (var tydligen många som "lurade av sig ansvaret")
detta skulle ske 1 Juli snackade de om för ett tag sen, men huruvida de fick igenom det vet jag inte och har inte hört något om de på ett tag nu så förhoppningsvis så la dom ner de.. :fyllisar

Spoox skrev:
Ja men å andra sidan så skulle ju lagen ändras och de blir så att ägaren utav fordonet åker på smällen

Fast så länge de inte fotar reg plåten så vet de ju inte vem som äger hojen :tummenupp

Spoox skrev:
Ja men å andra sidan så skulle ju lagen ändras och de blir så att ägaren utav fordonet åker på smällen (var tydligen många som "lurade av sig ansvaret")
detta skulle ske 1 Juli snackade de om för ett tag sen, men huruvida de fick igenom det vet jag inte och har inte hört något om de på ett tag nu så förhoppningsvis så la dom ner de.. :fyllisar

Jo! det får vi fan hoppas! dock åker jag mest lite mindre kurviga vägar där dom inte lär sätta upp några kameror :D så förhoppningsvis klarar jag blir jag inte av med körkortet... IGEN.... :huvet

Det går ju att köra på slangen förbi i vilket fall som helst och jag har då inte min plåt på ryggen!

X-up skrev:
Fakk, nu sätts de nya plåtsherifferna upp, kul att de lägger skattepengarna på teknik för att fånga fortkörare i stället för att prioritera verkliga brott.

Undrar hur upphandlingen av skåpen såg ut egentligen, vilken "pay-off" tid de har kalkylerat med... :)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,796954,00.html

Av alla :censored vägar så ska de börja med riksväg 50 vid Askersund. :huvet

:kulspruta plåtsheriff :crash någon som hänger på

Last edited:
Ingen som har tillgång till plus så man kan se vilka vägar de sätter upp på?

Så jävla dåligt av aftonbladet att man måste betala för att se sånt :mad:

Last edited:
X-up skrev:
Fakk, nu sätts de nya plåtsherifferna upp, kul att de lägger skattepengarna på teknik för att fånga fortkörare i stället för att prioritera verkliga brott.

Undrar hur upphandlingen av skåpen såg ut egentligen, vilken "pay-off" tid de har kalkylerat med... :)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,796954,00.html

letade lite nu skulle det inte finnas något ställe som visade på karta vart dom fanns? hittade ingen hos VV längre

aftonbladet skrev:
...Tidigare tog det flera dagar för polisen att gå igenom bilderna, men med den nya tekniken tar det bara 20-25...

Smart skrivet! Det tar väl fortf. flera dagar om det är många foton?

Last edited:
HanneZ skrev:
Smart skrivet! Det tar väl fortf. flera dagar om det är många foton?

om dom får en klump på 200 en dagen och ingen nästa kanske de går fortare nu om dom kommer vart efter

snitt tider?

Jåke skrev:
Vad är ett "riktigt" brott? Finns det "oriktiga"?

:va

Ett riktigt brott är något som inte påverkar mc-åkare enligt majoriteten på detta forum. Edit:Rättare sagt som mc-åkare inte har utfört själva.

Edit

För att exemplifiera.

Stunta på allmän väg - inget brott
Köra dubbla hastigheten på allmän väg - inget brott

Stjäla motorcykel - riktigt brott och dödsstraff

EDIT2:På förekommen anledning, obs, inlägget är en smula sarkastiskt.

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...