De hade bättre öknamn förr

Jag kom genast att tänka på alla lokala kändisar som håller hus här i Helsingborg.
Kolla här: http://www.bakgatan.se/forum/viewtopic.php?p=20036&sid=1a0f34aaa6c22dc995e7467927a6ac6a

BussaLeif är det mest lite synd om. Han blev påkörd av en buss och blev något invalid. Som tröst får han åka gratis buss livet ut-
Hon Monica som nämns i den tråden fick ett psykbryt en gång när hon tog fel buss så jag fick lugna ner henne och le henne över till närmaste busshållplats där jag fick förklara för henne vilken buss hon skulle ta och var hon ska hoppa av.
Utöver det så är hon nog rätt synskadad, kunde inte se stolpen framför sig som hon ville hålla i.
Brukar se henne på bion i ett hörn. Hon kanske gillar ljudet?

hasse bagarn i motala , har bara hört en massa rykten men verkar va en feg stackare

Tjock-steffe tycker jag är rätt roligt namn på en ligist från uppsala vad jag förstått. Känner en lirare som brukar dra några historier om denna tjock-steffe och är stolt att känna honom får jag intrycket av.

Hörde även att denna Tjock-steffe gick ut och bölade i media för han inte gillade namnet tjock-steffe och att han minsann inte var tjock utan kraftig och vältränad haha

Last edited:
Tjock-stoffe tycker jag är rätt roligt namn på en ligist från uppsala vad jag förstått. Känner en lirare som brukar dra några historier om denna tjock-stoffe och är stolt att känna honom får jag intrycket av.

Hörde även att denna Tjock-stoffe gick ut och bölade i media för han inte gillade namnet tjock-stoffe och att han minsann inte var tjock utan kraftig och vältränad haha

Tjock-Steffe.

:fakta

Nu ska det bara dras en sväng i hovrätten innan det är klart.

Precis, men de här gubbarna var ju synnerligen våldsamma. Visst kan man flina åt öknamnen, men jag skulle inte vilja möta dessa herrar i en rånsituation. De kan gott stanna bakom lås och bom trots hög ålder. Hoppas att hovrätten kommer till samma slutsats om de överklagar.

Johnny Bråttom hörde jag talas om när jag låg i vaggan så jag tror han är ganska så känd även utanför Umeå :D
En indian körde han enligt min far men det låter jag vara osagt.

Aha, så tidigt till och med. Han körde inte velodrom?

Edit2/ Min kompis säger att det är en fotbollsspelare som är känd under det namnet så han kanske bara var känd i Umeå :va

Johnny Bråttom kallades väl Johnny Ekström när han spelade i IFK (blåvitt), han kallades även kallebäckexpressen :)

Tok-Erik är väl en snubbe som sysslade med div 1%are, för mig att det både var HA och Bandidos?
Senare blev han lite C-kändis iom tv-reklam och tror även han var med som "fadder" i det där programet där unga ligister fick testa ett visst antal nätter på kåken. Rätta mig om jag har fel.

"Sotarn" och "Murarn" brukade väl vara namn på grova killar på den gamla goda tiden? Fanns ett par gubbar på gymmet där jag började träna en gång i tiden... Dom verkade inte allt för smarta, stank liniment och hade lindade leder för att dom lyfte mer än vad dom borde...

Åsså har vi den förslagne sol-och-våraren: "Blommor-till-mor".
:D

Hahaha! Den här tråden gav mig många sköna skratt från hjärtat. Mycket härliga öknamn finns det. I Katrineholm hade vi några mindre samhällsanpassade individer som gick under namn som tex Billy-räka och Kurta-flicka.

Editerade ett Iphonerelaterat stavfel

Last edited:
Sally-batong var en ökänd polis "här" i Väsby som senare blev Sveriges första kvinnliga MC-snut i typ Halland.

Kan ha drömt, hört fel, etc. :näsblod

Jag kom genast att tänka på alla lokala kändisar som håller hus här i Helsingborg.
Kolla här: http://www.bakgatan.se/forum/viewtopic.php?p=20036&sid=1a0f34aaa6c22dc995e7467927a6ac6a

BussaLeif är det mest lite synd om. Han blev påkörd av en buss och blev något invalid. Som tröst får han åka gratis buss livet ut-
Hon Monica som nämns i den tråden fick ett psykbryt en gång när hon tog fel buss så jag fick lugna ner henne och le henne över till närmaste busshållplats där jag fick förklara för henne vilken buss hon skulle ta och var hon ska hoppa av.
Utöver det så är hon nog rätt synskadad, kunde inte se stolpen framför sig som hon ville hålla i.
Brukar se henne på bion i ett hörn. Hon kanske gillar ljudet?

Ja shit Bussa Leif minns man och när jag plöjde igenom tråden du länkade till så fick jag veckans garv när jag läste:

"-Haahaha Harmyntan (Marianne) skrek till en polare inne i stadsparken 1998:

50 kronor så får du fittan!"

Snubben hon skrek till var jag! :D Vi avled av skratt hela den dagen och jag vart tvungen att blidka polaren med öl denna lördag för att han skulle hålla tyst...:död

Samma alkiskärring surrade det om att hon hade vunnit 5 millar och bjudit alla sina andra alkispolare på GA torg på en resa till Mallis av vilka hälften inte kunnat kliva iland ifrån planet för att de blev för fulla.

Efter hemkomsten ska hon ha gått in på Paulssons (BMW) och köpt en 320...en vi en blå, en grön och en röd ungefär. Huruvida det om de 5 millarna är en skröna eller sant har jag ingen aning om men det där mötet i stadsparken, ja det glömmer jag faen aldrig...

...framför allt glömmer polaren aldrig det...:gnissla

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti