De högkvalificerade medarbetarna på Posten gör det igen

• George
  • Elaine
  • Kramer
  • Jerry

1. George/Kramer
  2. Elaine
  3. Jerry

What? Jerry sist på bådas lista? Jag har alltid sett på Elaine som den sämsta karaktären. Är det så att erat judehat faktiskt överstiger eran kvinnoförakt? :confused:

• George
  • Kramer
  • Jerry
  • Elaine

Ifall vi tar med bikaraktärer så hamnar både Peterman och Newman mellan George och Kramer.

Skön offtopic det är här nu :D

Att sätta Kramer på någon annan plats en obestridlig etta är ofattbart och oförsvarligt111!

1. Kramer
.
.
.
5. George
6. Elaine
7. Jerry

Jag stod med bilen på tomgång under en längre period för att bibehålla värmen i den. Fullt naturligt men lite lätt korkat kan jag hålla med om, i alla fall i hennes östermalmsvärld där hon läst något om en drunknande isbjörnsunge i SvD's söndagsbilaga och plötsligt behövde häxan någon att projicera all sitt dåliga miljösamvete på, det bjöd jag gärna på skrattandes medan jag drog upp rutan igen. Hela scenen var faktiskt rätt kul, satt och pratade med en konkurrent tillika kompis och studiekamrat på handsfreen när hon kom och gestikulerade, jag drog ner rutan och sade åt min samtalspartner att "vänta lite, det är någon typ av galning här" innan jag tog mig tid att titta på kärringen.

"Varför har du bilen igång för?"
"-För att det blir kallt i den annars så klart
"Jävla idiot!"
"Ja, vi hörs sen, hej då *skratt*"

Kan tänka mig att hon var argare än arg när hon gick hem till sin våning. :D

Haha, tycker hon gjorde rätt som ifrågasatte men samtidigt hade jag agerat som du antagligen. :D

Last edited:
What? Jerry sist på bådas lista? Jag har alltid sett på Elaine som den sämsta karaktären.

Elaine är sjukt rolig. Jerry är ju bara motsvarigheten till Henrik Schyffert.

Jag stod med bilen på tomgång under en längre period för att bibehålla värmen i den. Fullt naturligt men lite lätt korkat kan jag hålla med om, i alla fall i hennes östermalmsvärld där hon läst något om en drunknande isbjörnsunge i SvD's söndagsbilaga och plötsligt behövde häxan någon att projicera all sitt dåliga miljösamvete på....

Folk har fått för sig att så fort man lägger i neutralen så pressar bilen ur sig senapsgas. Att bilen är igång är ett nödvändigt ont för något man har bilen till. Om det så är att åka och köpa fett i en butik som man inte behöver eller för att hålla sig/motorn varm spelar väl mindre roll.

Last edited:
Elaine är sjukt rolig. Jerry är ju bara motsvarigheten till Henrik Schyffert.

Jerry är rolig men inte i de andras liga. Skådespeleriet är ju sjukt kass det med, hur ofta har han inte misslyckats hålla god min åt sina egna skämt?

Elaine går bort pga hennes talfel... Sen saknar jag Georges farsa på era listor, möjligen den bästa birollen i tv:s historia. :)

Elaine går bort pga hennes talfel... Sen saknar jag Georges farsa på era listor, möjligen den bästa birollen i tv:s historia. :)

Listan innehåller i samtliga tappningar faktiskt bara huvudpersonerna. :mad:
Tycker George's chef är rätt bra han med.

Ni är ju idioter allihopa! Jerry kommer etta, därefter Elaine, Kramer och George i nämnd ordning.

Är det så att idiotin i dina insinuationer endast överträffas av din okunskap om Seinfeld?
De är judar allihop, möjligen Dreyfus undantaget.

Haha. Det var menat som ett skämt. Jag tror tre av dom är judar men jag är inte säker på vem av dom som inte är det.

Ni är ju idioter allihopa! Jerry kommer etta, därefter Elaine, Kramer och George i nämnd ordning.

Har du sett hela serien eller har du bara klickat mellan kanalerna och fångat george i ett svagt ögonblick? Han är ju överlägsen etta.

Last edited:
Har du sett hela serien eller har du bara klickat mellan kanalerna och fångat george i ett svagt ögonblick? Han är ju överlägsen etta.
Problemet är nog snarare tvärtom. Jag har alla nio säsongerna och har varvat dem sisådär fem gånger. George blir tämligen överdriven och faktiskt rätt uttjatad med tiden.

Ni kan sluta gissa nu. Jag avslöjade ju det rätta svaret på förra sidan.

Bikaraktärerna är lite svårare. Frank, David Puddy och Newman hamnar då högst upp iaf. Joe Devola är jävligt rolig också, fast han är med för sällan för att kvala in på nån lista. Sen vette fan. Sämst är iaf Jerrys föräldrar. I'd take pleasure in gutting them.

Ni kan sluta gissa nu. Jag avslöjade ju det rätta svaret på förra sidan.

Bikaraktärerna är lite svårare. Frank, David Puddy och Newman hamnar då högst upp iaf. Joe Devola är jävligt rolig också, fast han är med för sällan för att kvala in på nån lista. Sen vette fan. Sämst är iaf Jerrys föräldrar. I'd take pleasure in gutting them.

Du nämner alltså inte ens peterman? Han är ju nästan bäst av dom.

Eftersom att den här tråden övergått till att diskutera Seinfeld ger jag min röst vad jag tycker:

1-998. Alla övriga sitcoms som öht producerats.
999. Björnes magasin
1000. Seinfeld

:mad:

Eftersom att den här tråden övergått till att diskutera Seinfeld ger jag min röst vad jag tycker:

1-998. Alla övriga sitcoms som öht producerats.
999. Björnes magasin
1000. Seinfeld

:mad:

Då drar jag (och antagligen resten av tråden) slutsatsen att du är född utan humor. Jag beklagar. :(

Du kanske gillar 2½ män istället?

Är det politiskt självmord av mig att säga att jag gör det? :D

Ädit: Jag gillar iofs båda. Däremot har jag LITE svårt för spin city. Fast jag gillar han den fule snubben där (minns inte vad han heter)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT