De högkvalificerade medarbetarna på Posten gör det igen

Honkiee: Är det inte bättre att argumentera?
Har egentligen inte så mycket att ta upp som inte turbojugend redan sagt.
Sverige - lättkränkthetens hemvist.
Sverige, landet där kränkta inte får klaga. Fan vilket jävla gnällande det är över att folk gnäller. Ifall anställda på ett statligt bolag skriver blatte på någons avi så är det väl själva fan klart att han ska få klaga? Enligt min mening så är man kraftigt efterbliven ifall man tycker någonting annat.

Man är även riktigt kraftigt efterbliven om man tror att man som vit kan prata om vitlök eller svennebanan i samma anda som blatte, svarting och nigger. Till och med dagisbarnen skrattar åt sån dumhet. För varje dag blir det mer och mer tydligt att folk med aspergers dras till sporthoj.com för en försvinnande liten del kan sätta sig in i andra människors situationer.

Att säga att han inte ska klaga för att han kommit från bangladesh och att det är ett skitland förtjänar man nästan en smäll för. Rasistiskt skitsnack.

Begär inte det omöjliga...

Bidra gärna till tråden istället för att vara dryg.

Last edited:
Jag förstår faktiskt inte varför det är så obegripligt att nån kan ta illa upp av att bli kallad blatte.
Det är kanske inte obegripligt. Men killen hade kunnat ta det med postkontoret i fråga istället för att gråta ut hos DO. Nu känns det som att skadeståndet är av större betydelse än någon typ av upprättelse.

Det är kanske inte obegripligt. Men killen hade kunnat ta det med postkontoret i fråga istället för att gråta ut hos DO. Nu känns det som att skadeståndet är av större betydelse än någon typ av upprättelse.

Det står ju att han gjorde det först.

"När Tarik kontaktar Posten kan de inte ge någon bra förklaring till hur det kunnat hända, menar han.

– Personen jag pratade med bad om ursäkt, sa att ”sånt händer” och att jag skulle glömma allt."

Det är kanske inte obegripligt. Men killen hade kunnat ta det med postkontoret i fråga istället för att gråta ut hos DO.

Det står ju att han gjorde det först.

F.ö. är det väl ofta DO som väljer att föra en anmälan vidare eller som uppmanar till att driva saken just för att statuera exempel.

Att dreggel är i nivå med en mobbare som uppmanar sitt offer att inte vara så tunnhudad är ju inget nytt däremot.

Begär inte det omöjliga...

Sverige - lättkränkthetens hemvist.

....och om vi tar Världens Bästa Land som exempel....

Tror du att det hade gått obemärkt förbi om anställda på USPS hade skrivit Gook eller Spic eller Nigger på paket som skickats ut till etniska amerikaner?!

Det är väl djävligt lätt att acceptera simpel bondrasism om man alltid står på den avsändande sidan.

Jag gissar att Skalman eller dreggel skulle vara lika oberörda om deras fruar (om de har några) fick avier som postanställda klottrat "sprutluder" på....

Last edited:
Jag gissar att Skalman eller dreggel skulle vara lika oberörda om deras fruar (om de har några) fick avier som postanställda klottrat "sprutluder" på....

Jag hade begärt en förklaring från posten. Inte fan hade jag ringt expressen och gråtit som en barnunge för att få ut pengar. Kränkt? Inte ens i närheten.

Dessutom är blatte inte direkt ett jättestort skällsord längre. Det finns ju t.o.m. en blatteförmedling för arbetslösa invandrare. Väntar med spänning på att du startar upp www.sprutluderjouren.se :)

Dessutom är blatte inte direkt ett jättestort skällsord längre. Det finns ju t.o.m. en blatteförmedling för arbetslösa invandrare. Väntar med spänning på att du startar upp www.sprutluderjouren.se :)

Det beror väl på vem som säger det och vad man menar med det. Nigger hör man ju t ex i varenda raplåt, men så här kan det gå när fel person säger det:

[YOUTUBE-ID]I3l-gRHjUNk[/YOUTUBE-ID]

Förjävla dålig stil av en idiot på posten. De som annars brukar vägra dela ut utskick från de "främlingsfientliga" SD mfl.

MEN....jävligt fel att gråta ut i media. Det gör man bara inte.

DO griper efter halmstrån som vanligt. Allt för att få nåt att göra. Sen förstår jag självklart om den drabbade killen blir förbannad. Förbannad, inte krEnGkT.

Den biten sköter du så bra själv, t.ex. inlägget jag citerade. :tummenupp Dessutom så gör du som vanligt - förvränger ett påstående och lägger till egna tolkningar ingen annan än du kan se (var någonstans påstod jag att han skulle hålla käft och inte opponera sig?). Snyggt jobbat, som vanligt :yoparty Du är min idol.

...så hade du varit nöjd med svaret och saken utagerad?

Nej, jag hade naturligtvis anlitat Silbersky, dragit på mig mina rödaste gråtmilda ögon och hamnat på Expressens löp. Jag blev ju jettekrengt.

Last edited:
(var någonstans påstod jag att han skulle hålla käft och inte opponera sig?).
Var nånstans skrev jag att du skrivit det? Du behöver inte inbilla dig att allt jag skev under ditt citat var riktat mot dig.

Jag antar att det är det här du tänker på:
"Att säga att han inte ska klaga för att han kommit från bangladesh och att det är ett skitland förtjänar man nästan en smäll för. Rasistiskt skitsnack."

Ifall du läste hela tråden kanske du skulle förstå att jag pratade om att dreggel tidigare uttryckt sin åsikt om att eftersom att han kommer från ett sämre land så har han inte rätt att klaga på att människor kallar han för blatte. Alltså har du bara missförstått mig.

Hur som helst så blir följande citat mer och mer aktuellt.

MEN....jävligt fel att gråta ut i media. Det gör man bara inte.

Det bästa med den här kråksången är att du, dreggel m.fl. med all säkerhet känner er tio gånger mer förbannade(kränkta :hihi) av att läsa historien än vad killen från Bangladesh är. För att vara så hårdhudade är ni jäkligt tunnhudade.

Var nånstans skrev jag att du skrivit det? Du behöver inte inbilla dig att allt jag skev under ditt citat var riktat mot dig.

Aha, det är SÅ det fungerar. Man citerar lite här och där, och följer direkt upp med lite planlösa påståenden som inte alls har med personen man citerade att göra. :tummenupp
Du verkar bara dummare och dummare för varje post. Det bästa du kan göra är att sluta skriva. Eller hur det nu var du uttryckte dig.

Edit: tror nog ett medlemskap på ignorelistan är på sin plats, har bättre saker för mig än att hänga på OT dagarna i ända som du :)

Last edited:
Aha, det är SÅ det fungerar. Man citerar lite här och där, och följer direkt upp med lite planlösa påståenden som inte alls har med personen man citerade att göra. :tummenupp
Du verkar bara dummare och dummare för varje post. Det bästa du kan göra är att sluta skriva. Eller hur det nu var du uttryckte dig.

Edit: tror nog ett medlemskap på ignorelistan är på sin plats, har bättre saker för mig än att hänga på OT dagarna i ända som du :)

Ja jag citerade ditt uttalande eftersom det var temat i mitt inlägg. Folk som är äldre än tio brukar förstå. Det brukar inte vara några problem ifall man kan sätta saker i sammanhang.

Tack för ignoreplatsen. Jag antar att den är väldbefolkad.

Jag skulle garva då oxå. Det är ju sant? :)

Jag antar att det är det här du tänker på:
"Att säga att han inte ska klaga för att han kommit från bangladesh och att det är ett skitland förtjänar man nästan en smäll för. Rasistiskt skitsnack."

Ifall du läste hela tråden kanske du skulle förstå att jag pratade om att dreggel tidigare uttryckt sin åsikt om att eftersom att han kommer från ett sämre land så har han inte rätt att klaga på att människor kallar han för blatte. Alltså har du bara missförstått mig.

Hur som helst så blir följande citat mer och mer aktuellt.

Ta en valium nu grabben och kom in i matchen. Jag skrev inte att han inte har rätt att klaga. Jag skrev att JAG inte FÖRSTÅR varför han klagar, eftersom han kommer från ett land där det:
1. Högst troligen inte ens finns en "DO".
2. finns polis som troligen hade misshandlat honom medelst batong om han gnällt.

Men du är väl en sån som tycker att svenska staten ska betala miljardbelopp i skadestånd till alla som bor i afrika eller härstammar från afrika för att det finns en glass i sverige som heter Nogger? :rolleyes:

Jag tycker att det är jättefint att det finns en DO i sverige. Speciellt om de sysslar med saker som t ex sämre lön för samma jobb om man är kvinna, eller nekad anställning pga hudfärg/religion. Inte sånt här jävla trams.

Last edited:
Det bästa med den här kråksången är att du, dreggel m.fl. med all säkerhet känner er tio gånger mer förbannade(kränkta :hihi) av att läsa historien än vad killen från Bangladesh är. För att vara så hårdhudade är ni jäkligt tunnhudade.

Att du orkar, stackare.

Det beror väl på vem som säger det och vad man menar med det. Nigger hör man ju t ex i varenda raplåt, men så här kan det gå när fel person säger det:

[YOUTUBE-ID]I3l-gRHjUNk[/YOUTUBE-ID]

Finns hans utbrott på Youtube också?
För övrigt tycker jag att om man beter sig illa kan man få tåla att kallas vad som helst, en tant kallade mig "Jävla idiot" på Humlegårdsgatan förra veckan och det var väl en ganska objektiv och rättvis bedömning av mitt beteende ungefär så varför känna sig så jävla kränkt av allt? Jag skrattade gott åt det redan någon minut senare. Att få kallas vad-fan-som-helst av självaste Kramer vore för mig en oerhörd ära, han som är jude kan gärna få kalla mig något nedsättande för att jag inte är det, det skulle bli den bästa Lassie jag kunde få.

EDIT:
Fy fan vad tragiskt, självaste Kramer får psykbryt. Nu byter jag George Costanza till min favvo-karaktär.

[YOUTUBE-ID]Lv_ac-op8IA[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Finns hans utbrott på Youtube också?
För övrigt tycker jag att om man beter sig illa kan man få tåla att kallas vad som helst, en tant kallade mig "Jävla idiot" på Humlegårdsgatan förra veckan och det var väl en ganska objektiv och rättvis bedömning av mitt beteende ungefär så varför känna sig så jävla kränkt av allt? Jag skrattade gott åt det redan någon minut senare. Att få kallas vad-fan-som-helst av självaste Kramer vore för mig en oerhörd ära, han som är jude kan gärna få kalla mig något nedsättande för att jag inte är det, det skulle bli den bästa Lassie jag kunde få.

EDIT:
Fy fan vad tragiskt, självaste Kramer får psykbryt. Nu byter jag George Costanza till min favvo-karaktär.

Min poäng var att det är skillnad på vem som säger nånting och hur han säger det. Det hade ju inte precis blivit samma uppståndelse om Kat Williams hade gjort så där, t ex.

Angående Kramer så hade dom väl suttit och häcklat honom tills han blev så där vansinnig. Han verkar ju onekligen utom sig av vrede i klippet och antagligen vräker han väl bara ur sig det värsta han kan komma på som ger mest effekt. Blir man tillräckligt arg på nån så kan det ju hända att man säger det man tror upprör den personen mest utan att det egentligen behöver vara en åsikt man står för. Jag tycker alltså att Kramer är ursäktad, fast han borde förstås ha kommit på nåt annat att säga istället.

Rangordningen bland huvudkaraktärerna är för övrigt:

• George
  • Elaine
  • Kramer
  • Jerry

För övrigt tycker jag att om man beter sig illa kan man få tåla att kallas vad som helst, en tant kallade mig "Jävla idiot" på Humlegårdsgatan förra veckan och det var väl en ganska objektiv och rättvis bedömning av mitt beteende ungefär så varför känna sig så jävla kränkt av allt?

Nu blev jag nyfiken på vad du gjorde. Berätta! :nicka

Rangordningen bland huvudkaraktärerna är för övrigt:

• George
  • Elaine
  • Kramer
  • Jerry

Interesting, jag har alltid sett det som

1. George/Kramer
  2. Elaine
  3. Jerry

Nu blev jag nyfiken på vad du gjorde. Berätta! :nicka

Jag stod med bilen på tomgång under en längre period för att bibehålla värmen i den. Fullt naturligt men lite lätt korkat kan jag hålla med om, i alla fall i hennes östermalmsvärld där hon läst något om en drunknande isbjörnsunge i SvD's söndagsbilaga och plötsligt behövde häxan någon att projicera all sitt dåliga miljösamvete på, det bjöd jag gärna på skrattandes medan jag drog upp rutan igen. Hela scenen var faktiskt rätt kul, satt och pratade med en konkurrent tillika kompis och studiekamrat på handsfreen när hon kom och gestikulerade, jag drog ner rutan och sade åt min samtalspartner att "vänta lite, det är någon typ av galning här" innan jag tog mig tid att titta på kärringen.

"Varför har du bilen igång för?"
"-För att det blir kallt i den annars så klart
"Jävla idiot!"
"Ja, vi hörs sen, hej då *skratt*"

Kan tänka mig att hon var argare än arg när hon gick hem till sin våning. :D

Last edited:
Jag stod med bilen på tomgång under en längre period för att bibehålla värmen i den. Fullt naturligt men lite lätt korkat kan jag hålla med om, i alla fall i hennes östermalmsvärld där hon läst något om en drunknande isbjörnsunge i SvD's söndagsbilaga och plötsligt behövde häxan någon att projicera all sitt dåliga miljösamvete på, det bjöd jag gärna på skrattandes medan jag drog upp rutan igen. Hela scenen var faktiskt rätt kul, satt och pratade med en konkurrent tillika kompis och studiekamrat på handsfreen när hon kom och gestikulerade, jag drog ner rutan och sade åt min samtalspartner att "vänta lite, det är någon typ av galning här" innan jag tog mig tid att titta på kärringen.

"Varför har du bilen igång för?"
"-För att det blir kallt i den annars så klart
"Jävla idiot!"
"Ja, vi hörs sen, hej då *skratt*"

Kan tänka mig att hon var argare än arg när hon gick hem till sin våning. :D

vad för kärra har du?

kan ju vara så att den inte passar in på östermalmskonceptet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT