Db-killer

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Hoj
Honda VFR800 -98
Hjälp ska besiktiga i morgon kl 14:40 har glömt att skruva tillbaka orginalsystemet ingen som kan låna mig en db killer så jag kommer igenom besiktningen jag bor ca 1 mil utanför borås har ett Acrapovic en burk vet inte storleken på utblåset men jag kan mäta det när den lille pojken har vaknat...tack på förhand/peter

Du hade säkert samma kille som jag hade i torsdags ( ca 35 år smal, något tunnhårig) Skrattade o sa att vi inte skulle väcka dem på kontoret när jag frågade om han inte skulle provköra? (helsystem med db-killer) skön kille!!

Ursäkta om frågan är oväsentlig här, men kan man köpa en Db-killer i vilken mc-affär som helst?
Är det olika modeller, eller uni/one- size till de flesta system?
Har faktiskt aldrig sett nån på riktigt när jag tänker efter, men har tänkt skaffa en, är det liksom bara en "grej" som man stoppar i "hålet" där bak.. äsch vad knäppt det här blev.. jaja.. bjuder på det :)

Ursäkta om frågan är oväsentlig här, men kan man köpa en Db-killer i vilken mc-affär som helst?
Är det olika modeller, eller uni/one- size till de flesta system?
Har faktiskt aldrig sett nån på riktigt när jag tänker efter, men har tänkt skaffa en, är det liksom bara en "grej" som man stoppar i "hålet" där bak.. äsch vad knäppt det här blev.. jaja.. bjuder på det :)
Haha stämmer bra det, men det finns ju grejjer i olika storlek som passar bättre och sämre i olika hål. :gnissla

Med andra ord, det finns universal, men det är inte säkert att de passar i just din ljuddämpare. Sedan finns det dbkillers som är tillverkade för att passa i en specifik ljuddämpare. Alla MC-butiker kanske inte har på lager men de flesta kan nog ta hem.

Googles bildsök visar lite olika modeller/varianter.
http://images.google.se/images?um=1...db+killer&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&start=0

Edit: Funktionen i sig är normalt att dbkillern minskar utloppsdimensionen/flödet och därmed ljudet. Hojen kan kännas lite "tröttare" med dbkiller i om den är mappad för öppet system.

Last edited:
Haha stämmer bra det, men det finns ju grejjer i olika storlek som passar bättre och sämre i olika hål. :gnissla

Med andra ord, det finns universal, men det är inte säkert att de passar i just din ljuddämpare. Sedan finns det dbkillers som är tillverkade för att passa i en specifik ljuddämpare. Alla MC-butiker kanske inte har på lager men de flesta kan nog ta hem.

Googles bildsök visar lite olika modeller/varianter.
http://images.google.se/images?um=1...db+killer&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&start=0

Edit: Funktionen i sig är normalt att dbkillern minskar utloppsdimensionen/flödet och därmed ljudet. Hojen kan kännas lite "tröttare" med dbkiller i om den är mappad för öppet system.

Åh, tack så mycket för ett uttömmande svar! Med bilder & allt :)
Pinsamt nog så vet jag inte vad jag har för system/ljuddämpare på min hoj..:glömdet trots att jag haft den i flera år.. Tror det är någon lite ovanligare variant, för jag kommer väl ihåg vad jag hade på min förra hoj:va

Men när jag tänker efter.. finns det kanske nån/nåt som heter "devil"? Då har jag nog det..:)

(Påminde ju faktiskt om nån annan "grej" på vissa bilder.. :rolleyes:
Db-Kille?)

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back