Db-killer

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Hoj
Honda VFR800 -98
Hjälp ska besiktiga i morgon kl 14:40 har glömt att skruva tillbaka orginalsystemet ingen som kan låna mig en db killer så jag kommer igenom besiktningen jag bor ca 1 mil utanför borås har ett Acrapovic en burk vet inte storleken på utblåset men jag kan mäta det när den lille pojken har vaknat...tack på förhand/peter

Du hade säkert samma kille som jag hade i torsdags ( ca 35 år smal, något tunnhårig) Skrattade o sa att vi inte skulle väcka dem på kontoret när jag frågade om han inte skulle provköra? (helsystem med db-killer) skön kille!!

Ursäkta om frågan är oväsentlig här, men kan man köpa en Db-killer i vilken mc-affär som helst?
Är det olika modeller, eller uni/one- size till de flesta system?
Har faktiskt aldrig sett nån på riktigt när jag tänker efter, men har tänkt skaffa en, är det liksom bara en "grej" som man stoppar i "hålet" där bak.. äsch vad knäppt det här blev.. jaja.. bjuder på det :)

Ursäkta om frågan är oväsentlig här, men kan man köpa en Db-killer i vilken mc-affär som helst?
Är det olika modeller, eller uni/one- size till de flesta system?
Har faktiskt aldrig sett nån på riktigt när jag tänker efter, men har tänkt skaffa en, är det liksom bara en "grej" som man stoppar i "hålet" där bak.. äsch vad knäppt det här blev.. jaja.. bjuder på det :)
Haha stämmer bra det, men det finns ju grejjer i olika storlek som passar bättre och sämre i olika hål. :gnissla

Med andra ord, det finns universal, men det är inte säkert att de passar i just din ljuddämpare. Sedan finns det dbkillers som är tillverkade för att passa i en specifik ljuddämpare. Alla MC-butiker kanske inte har på lager men de flesta kan nog ta hem.

Googles bildsök visar lite olika modeller/varianter.
http://images.google.se/images?um=1...db+killer&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&start=0

Edit: Funktionen i sig är normalt att dbkillern minskar utloppsdimensionen/flödet och därmed ljudet. Hojen kan kännas lite "tröttare" med dbkiller i om den är mappad för öppet system.

Last edited:
Haha stämmer bra det, men det finns ju grejjer i olika storlek som passar bättre och sämre i olika hål. :gnissla

Med andra ord, det finns universal, men det är inte säkert att de passar i just din ljuddämpare. Sedan finns det dbkillers som är tillverkade för att passa i en specifik ljuddämpare. Alla MC-butiker kanske inte har på lager men de flesta kan nog ta hem.

Googles bildsök visar lite olika modeller/varianter.
http://images.google.se/images?um=1...db+killer&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&start=0

Edit: Funktionen i sig är normalt att dbkillern minskar utloppsdimensionen/flödet och därmed ljudet. Hojen kan kännas lite "tröttare" med dbkiller i om den är mappad för öppet system.

Åh, tack så mycket för ett uttömmande svar! Med bilder & allt :)
Pinsamt nog så vet jag inte vad jag har för system/ljuddämpare på min hoj..:glömdet trots att jag haft den i flera år.. Tror det är någon lite ovanligare variant, för jag kommer väl ihåg vad jag hade på min förra hoj:va

Men när jag tänker efter.. finns det kanske nån/nåt som heter "devil"? Då har jag nog det..:)

(Påminde ju faktiskt om nån annan "grej" på vissa bilder.. :rolleyes:
Db-Kille?)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back