Db-killer

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
De blir lite banåkning i sommar och jag undrar om någon vet vart man kan få tag på en db-killer?

Mitt avgassystem är av typen Yoshimura tri-oval

jag har en stor känsla av att jag överstrider 95db :yoparty

Maila yoshimura och fråga, sen är det väl bara att vända sig till närmaste återförsäljare. Jag mailade akrapovic och de svarade med artikelnummer inom en dag.

Annars har www.touring.se universalvarianter, sök på insats.

Räkna inte med att den gör någon större skillnad, bara. Nån enstaka db om du har tur, men det blir ingen stor skillnad.

Lånar tråden lite. Finns det något sätt att få ner ljudet på min gathoj då besiktningsmannen hade lite synpunkter på besiktningen. Han brydde sig dock inte om att mäta utan bara påpekade det.

Ska inte åka bana utan endast gata. Och vill gärna kunna köra så lagligt som möjligt.

Hojen är en Cbr 900rr från 93

Räkna inte med att den gör någon större skillnad, bara. Nån enstaka db om du har tur, men det blir ingen stor skillnad.

På ERFet på A-torp i år klarade sig min ZX10a med helsystem Akra med insats istoppad, så nytta gör dom minsann! Det gäller bara att dom är anpassade efter modellen av avgassystem.

/ Jens

På ERFet på A-torp i år klarade sig min ZX10a med helsystem Akra med insats istoppad, så nytta gör dom minsann! Det gäller bara att dom är anpassade efter modellen av avgassystem.

/ Jens

Men då är man tillbaka till grundfrågan... varför köra med ett öppet system om man måste plugga igen det för att klara db kraven? :va

/ Jens

Då vill jag påstå att den med ganska stor säkerhet hade klarat sej utan db-killer också. Vi har hitills endast hittat ett fåtal db-killers som gjort mer än 1-2 db i skillnad, mätt både vid förbifart och stillastående.

Men då är man tillbaka till grundfrågan... varför köra med ett öppet system om man måste plugga igen det för att klara db kraven? :va

ORD!
Kasta 20K i sjön, bara för att plugga igen välljudet:brinnerup

Last edited:
Satte Yoshi på min honda, klarade inte kraven på Anderstorp men efter orginal db killer så fick man köra igen :) Gjorde mappning på Mp-Racing och förlorade en pålle på bakhjulet. Körde med db-killer hela Sm-serien dvs.
Detta på en Honda 600 rr 07 med 123hk utan samt 122 med db

Det var som tusan!!! Jag har en dB-killer liggande som jag aldrig provat för jag tänkt att den MÅSTE juh ta massa effekt för den har så litet utloppshål. Vad har din dB-killer för diameter på utloppet?

Ren instinktivt kan man ju få för sig att orginaldämpare släpper igenom mer...

Satte Yoshi på min honda, klarade inte kraven på Anderstorp men efter orginal db killer så fick man köra igen :) Gjorde mappning på Mp-Racing och förlorade en pålle på bakhjulet. Körde med db-killer hela Sm-serien dvs.
Detta på en Honda 600 rr 07 med 123hk utan samt 122 med db

600rr -07 har ju 120hk original... :va

Edit: i motorn!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...