Du ska kapa av den där hålen börjar. Jag har haft en likadan db-killer och när jag kapade av den så fick motorn liv igen. Ljudnivån blir i stort sett den samma men du får behålla ganska mycket av originaleffekten. Min tappade en del effekt i botten bara.
Blir det helt tokigt så kan du alltid svetsa fast den igen.
View attachment 428409
Bänkade du hojen och kunde konstatera att det bara blev en effektförlust på låga varv? Det låter osannolikt att den inte skulle slå mer på höga varv såvida det inte var en tvåtaktare. På min hoj märktes inget effekttapp alls på låga och mellanvarv så det var därför det fortfarande kändes okey att köra även med dB killer utom om det var max effekt som gällde men då var det ju bara att lossa en skruv och ta bort den.
Ser nu att det faktisk bara var knappt 10 hp som tappades och hojen en Hayabusa Gen 2 gick fint även med en enkel original dB killer till Yoshi R77 helsystem. Men det kändes som att tappet var större när man snöt ur max genom all växlar.
Så kontentan är att en enkel dB killer likande den som TS visar kan kan göra god nytta utan att fördärva körbarheten så länge man inte sänker ljudnivån mycket med den metoden.