Daytona 675

Don Quixote skrev:
Kan meddela att det inte blir Triumph nästa år iaf. Ett mer komplett rakt nej till någon som helst satsning på racing har jag nog aldrig fått. Talade även med huvudkontoret i england och Triumph lägger inte en spänn på att supporta raceteam, det ligger inte i deras verksamhet tyckte dom.... Strange :va
Professionellt :tummenupp

Don Quixote skrev:
Kan meddela att det inte blir Triumph nästa år iaf. Ett mer komplett rakt nej till någon som helst satsning på racing har jag nog aldrig fått. Talade även med huvudkontoret i england och Triumph lägger inte en spänn på att supporta raceteam, det ligger inte i deras verksamhet tyckte dom.... Strange :va

Du kan ju fråga standard-Johan hur mycket support han fick från märket/generalagenten.

Don Quixote skrev:

Man kan ju undra vilken målgrupp 675 riktar sig till, svårt att tänka mig bättre reklam än seriös racing.
Se bara Ducati vad vore deras image och försäljningssiffror värt utan deras otroligt ambitiösa race satsningar.

Don Quixote skrev:

Den är helt klart inte till för att race:as. En sporthoj utan sport mao, och vips så var det bara hoj kvar.

2ono skrev:
Man kan ju undra vilken målgrupp 675 riktar sig till, svårt att tänka mig bättre reklam än seriös racing.
Se bara Ducati vad vore deras image och försäljningssiffror värt utan deras otroligt ambitiösa race satsningar.

Näh, jäkligt knepigt. Jag snackade med alla förare och representanter för STCC om att lägga till i reglementet att man skulle få köra 680cc tripplar iom att den ändringen antagligen kommer göras i supersport. Ingen hade nått emot det och jag begärde inte direkt av Triumph att jag skulle få ett par hojar gratis så jag förstår inte riktigt att det var så hopplöst. Men men, det får bli nått annat...

Trist att dom inte ville vara med på det, men det kan ju ha varit ett missförstånd, att dom trodde du ville ha typ två gratis bågar eller något... Fast kanske ändå inte, tycker dom borde ju IAF kunna sponsra med ett lägre inköps pris eller billiga reservdelar eller något... Många bäckar små som dom säger ;)

IvarS skrev:
Men vad är detta!? Finns på samma bildsida :kär

http://erickb.free.fr/paris2005/Voxan.JPG

Fräck design var det på den iaf :Bugar
Skulle jag nog också kunna tänka mig åka ett par mil på, mer info om den vore trevligt.

Edit: Hann inte mer än begära mer info förräns jag såg att det redan fanns :tummenupp

Edit 2: "The Boxer SSR is a two-in-one bike package, if you were to buy the Boxer SSR it comes with a kit to transform it from either a sharp naked bike or a fully faired sportsbike. "

VILL HA!!! :banana :banana

Den får nästan MV Agusta att blekna i jämförelse vad gäller design, dessutom fransk :lol (kör Peugeot)

nai,

:va TYckte mer om daytona 650 då, fast det är ju ganska schyssta uppdateringar på 675 ;)

Gammla:
146_05_tri_day6

Mycket snack om att tavla? Tror nog att hojen (om nu alla fakta stammer) kommer kunna vara grym som en hoj man kan ha bade pa gata och banan. Sedan att det kanske intefinns nagon klass for den eller att Triumph inte vill sponsra racing ar ju visserligen lite trakigt!

For den vanliga gat akaren som vill ha en rolig och potent hoj pa banan ibland tror jag att den ar grym, speciellt iom att den skall klassas in under Triumphs egna forsakring.

Jag skulle nog dock vanta med att kopa en innan jag har kort den ordentligt. Alla Triumphs hojar jag har kort fram till nu ha tyvar varit besvikelser (forrutom da deras retro hojar men dar kravs det ju a andra sidan inte sa varst mycket heller).

bebbe skrev:
speciellt iom att den skall klassas in under Triumphs egna forsakring.

Säker på det? Då blir det väl omkring 8k för hel/helår? Gött mos i så fall... funderar starkt på en 675 i vår :banana

Jävligt läcker är den, och jag tror dessutom den skulle kunna göra riktigt bra ifrån sig mot japsarna, om nu regeln för treor införs.
Skumt som fan att Triumph inte vill köra racing med den dock, med tanke på cylindervolymen känns det som att de har tänkt på just det. :va
De kanske har något i bakfickan, eller så vet kanske Triumph själva att deras hoj är hopplöst långsam på banan... :3freak

Enligt testerna så sopar 675'an mattan med allt vad japanerna heter.
...Återstår bara att se :)

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...