Daytona 595 & 955i????

Chrizby skrev:
Eller inte.....955i ersatte väl T595 1999 eller 2000 eller nåt... :confused:

det är möjligt, har ingen aning gick bara efter siffrorna. Men en sak vet jag spela roll om det är en TT600 eller 955i så är inte lådan som att skära i smör direkt :kulspruta
 
Triumphmikke skrev:
båda är 955 cc, T595 är mätt i kubiktum (?) eller nåt annat konstigt engelskt mått.
/micke

Inte alls. Triumph har såvitt jag vet haft ett modellnummer på T<någonting> på alla sina modeller. Även de nya (åtminstone fram till 02, sen har jag ingen koll på dem längre) har sådana nummer. T595 har alltså inget med kubiken att göra. Gamla speed triple hette T509, inte heller den siffran har med kubiken att göra, utan är alltså ett rent modellnummer.
 
Triumphmikke skrev:
båda är 955 cc, T595 är mätt i kubiktum (?) eller nåt annat konstigt engelskt mått.
/micke
Sånt ska ni veta, det är självklart inte kubiktum.
Vad jag fick veta på forumet är:

"Lite förvirring har tror jag, nu får pappa förklara:
T595 Är den första daytona med som är något att ha (hette T3.. någonting innan) Den är på 955cc: T:et betyder triumph, 5:an är modellen och 95 är en kule siffra, som i detta fall är dem två första siffrorna i cc antalet…
Man bytte namn på denna hoj + lite uppdateringar och kallar den för T955, fortfarande lika mycket effekt typ 130hk
Sedan kom en ny hoj med det mesta utom ramen uppdaterad 2001 den heter också 955, bra va! (?) och då fick motorn 147 eller 149hk beroende på vem man frågar. "

Detta skrev Triple som svar
 
-97 kom T595 med 955-kubik, den döptes om till 955i i andra halvan av -98 pga alla trodde och tror att T595 är en 600-kubikare.
Frågor?
Framåt!
 
Twosaint skrev:
Men en sak vet jag spela roll om det är en TT600 eller 955i så är inte lådan som att skära i smör direkt :kulspruta
Trajjorna behöver några mil mer för att bli inkörda än japps. Min Daytona är inte mycket sämre än min TLS nu när den gått 1800 mil.
 
RW skrev:
Trajjorna behöver några mil mer för att bli inkörda än japps. Min Daytona är inte mycket sämre än min TLS nu när den gått 1800 mil.

Växellådan på Triplen är inte att leka med, den är inte kul nånstans. Tur att allt annat på hojen uppväger det.
 
Sweedo skrev:
-97 kom T595 med 955-kubik, den döptes om till 955i i andra halvan av -98 pga alla trodde och tror att T595 är en 600-kubikare.
Frågor?
Framåt!
Ja tänka sig om man köper en T595 å upptäcker att den drar under 4000varv! :4skrika :hihi

Jag var lurad förr oxo, tack för informationen!
 
OlleR skrev:
Ja tänka sig om man köper en T595 å upptäcker att den drar under 4000varv! :4skrika :hihi

Jag var lurad förr oxo, tack för informationen!
Kul att köra ifrån folk med en T595 som då tror att det är en "sketen 600:a" :yoparty
 
Silwer skrev:
går de mycket mer än 3-4 tusen mil ändå?:-D
Fråga mig om nått år eller så! Har hört att T595 årsmodel -97 hade en del kvalitéproblem men att det ska vara åtgärdat f o m -98.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top