Daytona 595 & 955i????

Låter som om det är dags att riva motorn i vinter för att vara på den säkra sidan med andra ord....

På 99:orna så är bakre stötdämparen utbytt mot en bättre.

RW skrev:
Verkar ju inget bra :( Finns det nåt sätt att få reda på vilka motorer som ligger i farozonen? Vad skall anledningen till problemen vara?
Läs hela tråden, Lg gav lite intressanta svar.

eisbaer skrev:
Växellådan på Triplen är inte att leka med, den är inte kul nånstans. Tur att allt annat på hojen uppväger det.

Du hade väll den gamla motorn då, eller? Ganska stor skilnad på växellådan mellan -01 och -02 av daytonan (och det är -02 och -03 på Sp3:an)

Jag tycker min -02:a har helt okej växellåda (för att vara stor fyrtaktare då förståss... Min KTM 200 har en otroligt skön växellåda INGET kommer i närheten) Gsxr-växellådor är också givetvis bättre!

Sweedo skrev:
Läs hela tråden, Lg gav lite intressanta svar.
Jag läste (skummade) hela tråden och vad jag förstod så SKRAMLAR det mycket om motorn är den kass. Detta var i o f s inget direkt revolutionerande. Kör man t ex mycket på bakhjulet sker samma sak med i stort alla motorer. Jag har en 900RR motor hemma med skuren vev, den höll 2200 mil. Jag tänkte mer om det fanns nåt direkt fel som Triumph senare upptäckt och rättat till. Då brukar det vara så att felet kan finnas på moterer med nr si & så.

RW skrev:
Jag läste (skummade) hela tråden och vad jag förstod så SKRAMLAR det mycket om motorn är den kass. Detta var i o f s inget direkt revolutionerande. Kör man t ex mycket på bakhjulet sker samma sak med i stort alla motorer. Jag har en 900RR motor hemma med skuren vev, den höll 2200 mil. Jag tänkte mer om det fanns nåt direkt fel som Triumph senare upptäckt och rättat till. Då brukar det vara så att felet kan finnas på moterer med nr si & så.
97-98 är riktigt dåliga sedan blir det bättre.
Någon riktig ordning fick de nog inte förrän de kom med NS-modellen :(

triple skrev:
Du hade väll den gamla motorn då, eller? Ganska stor skilnad på växellådan mellan -01 och -02 av daytonan (och det är -02 och -03 på Sp3:an)

Jag tycker min -02:a har helt okej växellåda (för att vara stor fyrtaktare då förståss... Min KTM 200 har en otroligt skön växellåda INGET kommer i närheten) Gsxr-växellådor är också givetvis bättre!

Nips, nyaste motorn. Tycker den är så okänslig som bara går. Inte bara mitt exemplar heller.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman