DAX med busamotor!

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Kolla in polarens bygge, en DAX med busamotor, OZ magnesiumfälgar, F1-bromsar från Minardi med mera... Turbo finns för montering dessutom!

http://www.kokos-racing.com

http://www.kokos-racing.com/html/medlemmar/mattias_dax/mattias_dax_engelsk_build.html

e6.JPG

Skøn kärra, men hälsa polaren att det går fortare att ladda sidan
om han gør "thumbnails" av dom små bilderna...
Nu är dom bara førminskade i koden, vilket suger majestätisk elefantdiscoballe :mattias

greven skrev:
:D
Och jag som trodde att det var en Honda dax..

Precis min tanke oxå.
Medans jag klickade på länken försökte jag föreställa mig hur fan någon lyckats pressa in en busamotor i en sån, och framför allt: varför? :rolleyes:

NoicE skrev:
Skøn kärra, men hälsa polaren att det går fortare att ladda sidan
om han gør "thumbnails" av dom små bilderna...
Nu är dom bara førminskade i koden, vilket suger majestätisk elefantdiscoballe :mattias
:hihi :rofl :rofl :hihi "elefenatdiscoballe" :hihi

(Ooo.....har sett en Z50 med en cr490 motor men en Dax med BUSA motor tänkte jag :yoparty)

Riktigt fränt bygge :banana man blir gött sugen på att bygga själv!
Ser liknade ut som en Westfield/super seven men är det bättre priser från Dax eller så ja menar att det finns ju kit från roadster.se här i sverige

PD skrev:
(Ooo.....har sett en Z50 med en cr490 motor men en Dax med BUSA motor tänkte jag :yoparty)

Riktigt fränt bygge :banana man blir gött sugen på att bygga själv!
Ser liknade ut som en Westfield/super seven men är det bättre priser från Dax eller så ja menar att det finns ju kit från roadster.se här i sverige

Får inte upp prislistorna här på jobbet, de är zippade och finns på hemsidan: http://www.daxcars.co.uk/start.htm

Så här kan en färdig bil på 500 kg och 350 hk se ut:

DSC00106.JPG

Pratade med kompisen i förrgår. Han ska köra med originalmotor först eftersom den ska gatreggas, sen åker turbon på. Den ska palla ca 400 hk...

vet du ungf vad ett sådant kalas kostar i slutändan? Ska börja jobba helger snart och behöver lite att göra på all fritid :tummenupp bygga bil verkar ju kul :tummenupp

400hk på 500kg :banana :banana inte mycket som hänger med då, men pallar verkligen växellådan :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT