Dax igen, jag kan inte välja hoj!!

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
KTM RC8 R -12
Jag är en jävligt velig gubbe...:va

Vänder mig mot sporthojbrats till stilrena slitvargar i det mörka :Bugar.

Bakgrund:

Började mcvägen med 125 cc 16 år gammal. Sedan försvann intresset till annat. Sadlade igen år 09 en R1 05. Var ett svårt hojval, okay att välja ett monster när man varit off så länge?!... KLART! Grymt kul--

--Körde 2 säsonger gata och bana ca 5-6 bandagar. Lärde mig koppla upp på 2an och hålla mig kvar.

Slutet av säsong 2010 bröt jag nyckelbenet. Sladd som slutade i High sider, påfart till E-6an. Hojen blev inlöst... RIP my löve.

Vad ska jag göra nu....!?

Hojar jag kollat på:

Honda fireblade 08, känns för liten.. Jag är 191. Visst är den fin, men det går inte...

Kawa och Suzuki: Finner ingen kärlek!

Yamaha r1 08: Fantastisk, men det pirrar inte, den är för lik min gamla.

Yamaha r1 09: Grymt snygg, men folk gnäller på att ramen inte är vad den borde. Jag vill inte lägga 100 tkr och folk gnäller om så viktiga saker...

BMW s1000rr: Har inte kört denna, men folk verkar vara saliga. Lite strul, iaf om man läser via deras länk här på sporthoj, kamaxel m.m. Priset, 150 tkr, är det verkligen värt det!?

Det är skitsvårt, jag har grävt ner mig... Någon som har råd?

Det enkla valet är ju att köpa en ny R1 -05. Den har ju funkat för dig i 2 år med bara en vurpa om jag uppfattat det rätt. Jag vurpade en eller två gånger per säsong när jag körde motorcykel på 60-talet. Lowsiders och en omkullbromsning. Men inte bytte jag hoj för det.
Kanske kan den här vara till någon hjälp. http://cycle-ergo.com/
Annars är det som du redan börjat med att kolla runt på webben, tex reviews http://www.motorcyclenews.com/ och fråga här.

BMWn slår allt jag kört tidigare:tummenupp Hade jag pengarna skulle jag inte tveka en sekund. Jo kanske om jag hittade en fin rsv4....:tuttar:)

V-twin!? Join the dark side!?

3363234779_e141ba61be.jpg

Tjööp vad du vill, så länge det är en Mille... Har hört att de kan locka liv även i gamla R1:or:tungan
Ses på Falken till sommarn antar jag?

Säger bara S1000RR, sjukaste mopeden jag kört :yoparty
Jag är 185cm lång, inga problem att få plats på Bimmern :tummenupp:)

Nu säger jag helt utan erfarenhet, och jag vet inte vad du har tänkt att prislappen ska ligga på.
Men Ducati 848 eller 1098 kanske kan vara något? Ser ut att vara riktigt läckra hojar med bra egenskaper.

Ska man inte köra touring genom hela Europa 2ggr om året så köper man hojen som hjärtat vill ha, så länge man har råd med den. Och sen skiter man i om det gör ont i pungen när man kör, om folk säger "det är lite mer hästar i den hojen" eller "Vilken konstig hoj du har"
Kärlek! Punkt...

Du verkar luta åt en renodlad sporthoj men jag slår ett slag för Triumph speed triple.skjukt snygg och riktigt rolig hoj.:tummenupp

Hayabusa från -08 o framåt eller en sprillans ZX10R kanske?

Bifogat

• zx10r.jpg
    zx10r.jpg
    230.8 KB · Visningar: 99
  • hayabusa 2011 let´s ride.jpg
    hayabusa 2011 let´s ride.jpg
    54.2 KB · Visningar: 154
Jag hade en gsxr 1000 08 en riktigt kanon hoj:tummenupp men när jag testade s1000rr kändes gixxer gammal och tungsväng:va s1000rr är som att köra en 600 fast snabbare än allt annat jag testat inklusive hayabusan 08! jag betalade 17700 om året för gixxer ! 9300 för bmw!

Last edited:
Av vad du skriver så tycker jag att det låter som att du borde köpa antingen yamaha r1 -08 eller bmw s1000rr. Provkör s1000rr och bestäm dig efter det! kawasaki zx10r -11 har också fått bra recensioner och har prestandan som verkar vara viktig för dig, men om det inte känns rätt så är det inte rätt.

Jag hade en gsxr 1000 08 en riktigt kanon hoj:tummenupp men när jag testade s1000rr kändes gixxer gammal och tungsväng:va s1000rr är som att köra en 600 fast snabbare än allt annat jag testat inklusive hayabusan 08!
men den snyggaste är ju utan tvekan 1198!:Bugar det är musik i mina öron ska själv byta till en sådan juvel:banana

Tjööp vad du vill, så länge det är en Mille... Har hört att de kan locka liv även i gamla R1:or:tungan
Ses på Falken till sommarn antar jag?

Klart, jag håller på att ladda! Räkna med att få jaga mig:tuttar

Tack för alla svar! Igår var jag och klämde på en BMW... Det kommer att bli en lång vinter!

Last edited:
Om du frågar mig så skulle jag välja en 1098s alt. 1198S om du har plånbok till det. Annars funerar 999s helt ok tycker jag.
Men vad vet jag, jag är redan frälst... :tungan

Har jag förstått dettta rätt? Du har ca 4 års MC-vana, varav två på vuxen hoj, + en handfull bandagar i bagaget och du befarar att en 09:as R1:a är för klen i ramen för dina behov?

Vad vill du uppnå med ditt motorcykelliv? Träna på att posera eller lära dig köra bra?

Mitt råd är att du köper en hoj för 50 000:- och att du nu så här alldeles i början av din MC-karriär istället lägger 100 000 kr på att utbilda dig till en bra förare. Sen kommer du må gott när du med en 10 år gammal hoj kör i cirklar runt fjantposörer som kommer med sina språjlans megasuperduperbikes med kvadrohydrafonisk tractioncontrol inbyggd i deras kolfiberförstärkta startnycklar.

Har jag förstått dettta rätt? Du har ca 4 års MC-vana, varav två på vuxen hoj, + en handfull bandagar i bagaget och du befarar att en 09:as R1:a är för klen i ramen för dina behov?

Vad vill du uppnå med ditt motorcykelliv? Träna på att posera eller lära dig köra bra?.

Låt grabben tjöpa något fräckt om han nu vill det. Är det inte var mans egna val?:va

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti