Dax för en AW igen, fre 8/10

Han e inte så van vid IT. För gammal. Han sitter säkert o jobbar i en fin 5250-miljö.

Tacka vet jag PDP11 och VT100 terminal:cpparty Vi gamla mosslik blev lite kinkiga när vi fick GUI:n. En riktig dator gör inget alls om kommandot vid promten är kortare än en halvmeter.

[YOUTUBE-ID]PbIBmmZUsoE[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Tacka vet jag PDP11 och VT100 terminal:cpparty Vi gamla mosslik blev lite kinkiga när vi fick GUI:n. En riktig dator gör inget alls om kommandot vid promten är kortare än en halvmeter.

Precis. Så här ser ett väl fungerande gränssnitt ut:

[YOUTUBE-ID]YJyhBshoYGA[/YOUTUBE-ID]

Kör och kör, jag skulle mer vilja kalla det en ömsesidig kärleksrelation :tummenupp

En ömsesidig kärleksrelation för mig är att äta chilinötter och dricka mjölk framför datan sammtidigt som jag smeker min nyrakade pung...

Vad gör du egentligen med din hoj när du "kör"? :va

Du vet ju hur det är. Man kan ju inte ens gå på muggen längre utan att det skall diskuteras i FB- grupp. Det finns väl ingen jäkel som jobbar längre på sina arbetsplatser. När någon stackars arbetsgivare försöker begränsa i detta elände, så får han/hon ett fackligt uppror på halsen.

Tänk på det nilax. Varje gång du slår i en spik så har du arbetat mer än hela den Facebook- anslutna tjänstemannakåren i Sverigre, den dagen.

Det roligaste jag har hittat så här långt är en folkölsförening i hålan där jag växte upp. :)

Det ante mig. Jo, jag trivs med mitt jobb, känns bra att se vad jag gjort under en arbetsdag. Facebook kommer inte bli min grej, den saken är klar.

Det ante mig. Jo, jag trivs med mitt jobb, känns bra att se vad jag gjort under en arbetsdag. Facebook kommer inte bli min grej, den saken är klar.

Jag kan också se vad jag gjort en arbetsdag:

- Uppdaterat min status
- Kommenterat Jerkers status
- Tryckt på gillaknappen på BusAnnanas kommentar
- Skickat 100 fruktlösa meddelanden till gamla tjejer på lekis i förhoppning om att få ligga.

Allt sparas, skitlätt att se vad man gjort på kontoret :mattias

När tänker folk börja dyka upp på fredag? Sist hade vi ju en ungefärlig tid där man kunde vänta sig att hitta någon på plats.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman