Databaskraschen - Så vad hände?

Det har dock varit ovanligt få som kontaktat mig och velat hugga huvet av mig, tror det delvis kan ha och göra med att det varit helg... eller att folk inte är lika SH-tokiga längre... näääe :)

Jag har under helgen insett hur mycket SH det brukar bli. Skönt att det är som vanligt igen :tummenupp

fan va konstigt det var när SH låg nere..

först tänkte jag att jag kollar in aftonbladet.se

Efter 5 min:
-vad skall jag göra nu?
det dröjde några minuters funderande på vad man skulle surfa in på, sen stängde jag av datorn :D

Smart drag att krasha SH helgen innan tentorna! Efter att ha suttit och spammat uppdateraknappen i en timme gav jag upp och fick lite pluggat.

Något hände i lördagsmorse med databasen. Det egentligen vad jag förstått som hände var att någon lyckades göra ett inlägg till databasen, precis vid fel tillfälle då jag gjorde en snabb omstart av tjänsten.
Ja det var ju ett jäkla sätt, skriva inlägg just precis då och sabba forumet? :smasha

Första vita helgen i år och så kraschar SH, snacka om bra timing :hihi

Förkyld har jag blivit också. :gnissla

Så jag har lärt mig att om jag ska vara nykter får jag vara medveten om att SH kraschar och att jag blir förkyld :näsblod

Tillbringade helgen med att umgås med SH-folk på riktigt. :)

Samma här, är jäkligt gött när man tar den så kallade SH-mentaliteten ett steg längre, man använder den IRL.

Men men, nu sitter man här igen. Borde göra något vettigt. Men det är jobbigt:huvet

Kul att det funkar igen, men det går väääldigt lååångsamt i min data...

Barnsligt glad att sajten är uppe igen..

Helt sjukt vad man saknar SH när den var nere... Tack Swedie..

PS. Vad körde du för kommandon? Det som loopade och det som funkade? Om man får vara nyfiken :-) DS.

Shit, jag sitter helt tom å har inte en aning om vad jag ska surfa på för sida när Sh ligger nere.. lång helg har det varit!

Barnsligt glad att sajten är uppe igen..

Helt sjukt vad man saknar SH när den var nere... Tack Swedie..

PS. Vad körde du för kommandon? Det som loopade och det som funkade? Om man får vara nyfiken :-) DS.
Varken REPAIR TABLE direkt i MySQL-prompt fungerade eller mysqlcheck -r mot tabellen funkade. De såg ut att funka då de arbetade, men egentligen inte... tydligen. Till slut det som funkade var att köra en myisamck direkt mot tabellfilen post.MYI som tydligt i verbose-läge syntes arbeta korrekt.

Varken REPAIR TABLE direkt i MySQL-prompt fungerade eller mysqlcheck -r mot tabellen funkade. De såg ut att funka då de arbetade, men egentligen inte... tydligen. Till slut det som funkade var att köra en myisamck direkt mot tabellfilen post.MYI som tydligt i verbose-läge syntes arbeta korrekt.

.....:confused:
Ibland är man jävligt glad att man är i byggbranschen ;)

Hur som helst är det skönt att Sh är back online.
Kändes det lite tungt att det inte gick att få sig en dos efter att man varit borta i drygt en vecka. Abstinensen har varit svår.

Bra jobb Swedie!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...