Danskarna är föredömmen igen

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vissa "debattörer" här på SH brukar ständigt framhålla Danmarks förträfflighet. De har pekat på att de var så modiga att publicera Muhammedbilderna. De har Pia Kjaersgaard. Men trots det kunde jag inte riktigt förstå vad de tyckte var så bra med Danmark, att de t.o.m under en period hade danska flaggan som avatarer. Nu trillade poletten ner. Nu förstår jag vad de ser hos Danskarna och varför de så gärna besöker pilsnerdrickarna.

http://expressen.se/index.jsp?a=683240

fy fan, normupplösning.... Svenskar som åker ner och berikar Danmark får gärna stanna där nere! :mad:

Tyvärr är det lagligt att ha samlag med sitt husdjur i Sverige också, dock kan jag tänka mig att det inte är lagligt att sälja ut det till andra.

tidelag s. -et; pl. =

(akt av) könsumgänge mellan människa och djur

Fram till 1944 straffades bögliga handlingar och tidelag enligt samma paragraf i strafflagen med högst två års straffarbete. Fram till avkriminaliseringen åtalades c:a 20 män årligen för tidelag. De flesta tidelagarna var unga män mellan 15 och 21 år och ibland utförde de tidelaget i grupp. Man kan däremot dömas enligt djurskyddslagen? om man utsatt djur för onödigt lidande. Det har dock visat sig vara svårt att bevisa att man gör just detta genom att ha sex med djuret.
http://susning.nu/Tidelag

Se även http://sv.wikipedia.org/wiki/Tidelag

Empa skrev:
2458654 Tyvärr är det lagligt att ha samlag med sitt husdjur i Sverige också, dock kan jag tänka mig att det inte är lagligt att sälja ut det till andra.

Jag trodde att MP fick igenom lagandring dar det klassas som djurplageri att ha sex med djur. :va
Ar val mojligtvis ett av fa vettiga forslag fran MP

Masonit skrev:
2458724 Män är fan ett sjukt släkte, kan ju skjuta av 50%. Är det bara jag som är normal? :crash

\Masonit

Det är jag som är normal och ni som är de konstiga.......

Kan vi dra det här till sin spets!?

Visst, det är skitäckligt MEN det är bajssex oxå.

Att bajsa nån annan i munnen är äckligt men inte förbjudet sålänge båda parter är överens. Om djuret inte lider, gör det nån skada på djuret då? Detta är en fråga som jag inte har en aning om. Mår djur dåligt av sex som inte gör ont?

Vill en ko helst bli knullad i 10 min (under förutsättning att det inte gör ont) eller vill den hellre gå på en åker och dra en plog en hel dag i 30+ grader?

Missförstå mig nu inte. Jag vill veta var man ska dra gränsen. Att det är äckligt är inget skäl nog. Mår djuret däremot dåligt av det så är der ju uppenbart att det är helt fel. Men är det då inte fel att använda djur i arbeten oxå? Ha dom i fångenskap mm? Tvinga dom att sitta vackert, spela döda och vara snälla mot barn annars dör dom.

Var drar du din gräns?

Mark skrev:
2459326 Kan vi dra det här till sin spets!?

Visst, det är skitäckligt MEN det är bajssex oxå.

Att bajsa nån annan i munnen är äckligt men inte förbjudet sålänge båda parter är överens. Om djuret inte lider, gör det nån skada på djuret då? Detta är en fråga som jag inte har en aning om. Mår djur dåligt av sex som inte gör ont?

Vill en ko helst bli knullad i 10 min (under förutsättning att det inte gör ont) eller vill den hellre gå på en åker och dra en plog en hel dag i 30+ grader?

Missförstå mig nu inte. Jag vill veta var man ska dra gränsen. Att det är äckligt är inget skäl nog. Mår djuret däremot dåligt av det så är der ju uppenbart att det är helt fel. Men är det då inte fel att använda djur i arbeten oxå? Ha dom i fångenskap mm? Tvinga dom att sitta vackert, spela döda och vara snälla mot barn annars dör dom.

Var drar du din gräns?
Det var den sämsta jämförelsen jag sett.
Du är alltså för vanlig prostution också? Sex med barn? Så länge dom inte lider.
Du är riktigt bisarr.....

sEiKo skrev:
2459366 Det var den sämsta jämförelsen jag sett.
Du är alltså för vanlig prostution också? Sex med barn? Så länge dom inte lider.
Du är riktigt bisarr.....

Nej inte alls.

Jag är inte för nån form av prostitution. Har aldrig utövat nån och kommer aldrig att göra det heller.

Kanske var det en dålig jämförelse. Men man kan inte jämföra djur med människor heller hur som helst eftersom man upplever saker olika.

Mår djur dåligt av sex var väl vad jag ville komma fram till. Att det hela är sjukt är ju med en tolkningsfråga. Bajssex är oxå sjukt isf men helt lagligt. Kan inte komma på nån bättre jämförelse.

Förstår du inte alls hur jag menar?

Mark

EDIT: Detta är inget jag är särskilt insatt i. Kanske har jag gett mig ut på djupt vatten. Djursex är inte alls nåt jag förespråkar. Men det finns många andra sätt att handha djur som inte heller är att föredra.

Last edited:
Mark skrev:
2459381

Mark

Hur vet man att ett djur inte mår dåligt av att bli påsatt av en människa?
- För att den inte säger att den mår dåligt?
Ska man då tillåta sex med barn och handikappade så länge de inte är kapabla att berätta att de mår dåligt?

Är det inte bättre att göra tvärtom?!
Så länge inte kossan säger att det är ok att sätta på den så struntar vi att sätta på den...

På samma sätt som bajs-sexarna knappast lär skita någon i munnen utan att fråga först.
- Äh vaddå, hon hade ju inte sagt att hon ogillade bajs i munnen så jag satte mig helt sonika över hennes nylle och krystade när hon sov.

Edit1:
Alltså:
FÖRST ett godkännande, därefter kopåsättning eller munbajsning. INTE tvärtom.

korvgubbe skrev:
Edit1:
Alltså:
FÖRST ett godkännande, därefter kopåsättning eller munbajsning. INTE tvärtom.

Hur ofta frågar man djur om dom vill bo en box, dra en plog, tävla i massa olika sporter eller vara husdjur och ensamma i ett hus en hel dag?

Denna diskussion kanske mer har och göra med djurhållning i vardagen än i sexsammanhang.

Djur utnyttjas redan. Vart ska man dra gränsen? Är det så självklart att låta en oxå dra plog en hel dag?

Mark - kanske inte kommer längre i denna disskussion

Mark skrev:
2459410 Hur ofta frågar man djur om dom vill bo en box, dra en plog...

Det beror väl på ens egen moraluppfattning:

Djurhållning för kläder - OK för min del
Djurhållning för mat - OK
Djurhållning för kritiska medicinska försök som kan rädda mäniskoliv - OK

Djurhållning för påsättning - Inte ok
Djurhållning för sminktester - inte ok
Djurhållning för att skjuta dem med luftgevär - inte ok
Djurhållning för att göra elektroexperiment med deras testiklar - inte ok

Mark skrev:
2459381

Mark

Förstår du själv vad du menar.
Vi andra förstår att du tycker det är ok att sätta på djur eftersom vi har dom till annat.
Frågan är vart du vill komma med din "disskussion"

korvgubbe skrev:
2459418 Det beror väl på ens egen moraluppfattning:

Djurhållning för kläder - OK för min del
Djurhållning för mat - OK
Djurhållning för kritiska medicinska försök som kan rädda mäniskoliv - OK

Djurhållning för påsättning - Inte ok
Djurhållning för sminktester - inte ok
Djurhållning för att skjuta dem med luftgevär - inte ok
Djurhållning för att göra elektroexperiment med deras testiklar - inte ok

Ja, det låter väldigt sunt.

Men hur är det med djurhållning för att ha i jordbruk, på cirkus, nöjes rida, ha hund, eller pyssla kaninhoppning?

Mark'

EDIT: Drar du gränsen efter hur mkt dom lider eller vad som är äckligt/sjukt? Får djur ont av att bli påsatta under "goda" förhållanden?

Mark skrev:
2459451
Men hur är det med djurhållning för att ha i jordbruk

Jag tycker synd om kossor som blir pizzafyllning och skor även om jag tycker det är ok...

Även jag tvingas trängas med en massa andra, 40 timmar i veckan och utföra arbete jag ogillar för att få ihop till brödfödan, så där tycker jag inte särskillt synd om dem.

Mark skrev:
2459451
EDIT: Drar du gränsen efter hur mkt dom lider eller vad som är äckligt/sjukt?

Jag drar gränsen efter hur "nödvändigt" det är för oss.
Mat -> jättenödigt
Kläder -> jättenödigt
mediciner till sjuka små barn -> jättenödigt
kopåsättning -> oviktigt'

Tycker du att det vore ok att ha kor enbart för att ha rörliga mål att träna paintbollskytte på?! De tar ju ingen skada...

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...