Dainese Axial Race (Stövlar)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Jag har en erkänt fucked upp vänsterfot, men tror inte det är det som gör det.

Så min fråga lyder, skall Dainese Axial Race-stövlar gås in så att kevlaren inte trycker så hårt? För de trycker så hårt att jag får ont i vänsterfoten. Högerfoten är Ok och går i och jag kan leva med det. Men vänster. Aj aj för mycket.

DaineseStivaleAxialRegn.jpg

Swedie skrev:
Så min fråga lyder, skall Dainese Axial Race-stövlar gås in så att kevlaren inte trycker så hårt?
Det blir väl att testa att gå "ut" skon, men är den på tok för hård och inte vill töja där du har ont, då måste nått annat ingrepp göras, på nått sätt :va
Beroende på vart det trycker, så kan du kanske lägga in en något tunnare sula och använda en tjockare socka. Typ vanlig sportsocka. Kan göra lite skillnad....

Jag har en erkänd platt fot, och hoppas vid varje stövel köp att det skall töjas, och jag har haft tur.

Har din skada läkt ordentligt för övrigt Fötter är svårläkta :gnissla

Fick väldigt ont i början av mina nya stövlar men efter nga (onda) veckor gick det över, extra sulor var toppen. Jag är också väldigt plattfotad: är det ngn som har testat att ha hålfotsinlägg i mc-stövlar. :va Har ett "uttag" kvar att göra och funderar faktiskt på att testa detta.

Last edited:
Jag gick med dojen på mig och själva hälontet gick faktiskt bort efter ett par timmar.

Men en sak som började göra ont efteråt var på sidorna. Tror min fot började plattas ut (höger fot) och den kände sig nog mosad. Så då fick jag lov att ta av dojan. Men så länge jag sitter på hojen så hoppas jag foten får plats ordentligt.

Har man skor som inte passar kan man lästa ut dom så att dom passar bättre.

Personligen hade jag väldans svårt att hitta bra stövlar så SIDI passade mig bäst.

mer info om dojjans konstruktion och material tack.

R2 skrev:
mer info om dojjans konstruktion och material tack.

Jag har dom stövlarna. Är undebart sköna, ser ut som touring stövlar:). Det enda jag kan klaga på är att tåskyddet lossnar lätt., vilket är skit!

Zilversurfer skrev:
Jag har dom stövlarna. Är undebart sköna, ser ut som touring stövlar:). Det enda jag kan klaga på är att tåskyddet lossnar lätt., vilket är skit!
jösses douglas, nu vet jag ju allt om vilka material stöveln är byggd av... :)

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger