Dags o skaffa ny mobil.

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Har tänkt skaffa ny mobil. Idag kanske till o med! :)
Råkade bada med min gamla i somras så mottagningen är väl sisådär pålitlig ( egentligen bara ett svepskäl för att få köpa nytt utan att farsan klagar. 99,9% av tiden har jag full täckning).

Hade tänkt köpa en Siemens M65. Ni vet den där med stor display och nåt metallskydd på. Någon som vet nåt om den?
Eller nån med nåt annat tips på vad man kan köpa?

Har hört att det är mycket strul med Siemens överhuvudtaget. Känner en snubbe som jobbar på Siemens Mobile, och han är inte glad. Dessutom är ju Siemens mobildivision till salu verkar det som.

SJälv har jag en Sonyericsson k700 som ajg är nöjd med. Man kan hitta det mesta gratis på nätet till den. Finns en sajt med ALLA spel. Det är bara att tanka ner. Typ 800 st. Om man nu tycker sånt är kul

Har skaffat en S700 köp den.. Hade en SX1 förut den strulade hela tiden. var på verkstan 3 månder fick använda den själv i 2 veckor..... :mad:

Herman skrev:
Har skaffat en S700 köp den.. Hade en SX1 förut den strulade hela tiden. var på verkstan 3 månder fick använda den själv i 2 veckor..... :mad:

Har också en SX1 och sneglar på S700. Har tröttnat på alla omstarter av telefonen mitt i samtalen.
Hur är batteritiden i jämförelse??
Finns det lika många program som för SX1 (symbian)??

Köp INTE en siemems! Du kommer att tokångra dig. De strular järnet. Har hört från folk som jobbar där att telefonerna är kasa. Vet de som gått och köpt egna privata telefoner för att de inte vill ha siemens för att de krånglar så.

Köp inte en k700i iaf.

Här följer varför: Lovad batteritid 300h. verklig batteritid 50h.. Missade samtal kan du inte se tiden på om det inte är samma dag, och är det då tex. 3st missade från samma nr så ser du inte tiderna fastän det är samma dag.. Man lägger in lite nummer i tel.boken och vips så märker man att något annat nummer har försvunnit medan namnet står kvar. Dolda nummer syns varken som missade eller mottagna, kan ju vara intressant ibland att se när man tog emot ett samtal. Joysticken funkar 8 fall av 10. Klickljudet på kameran går inte att ta bort. Jordens segaste om du har lite kamerabilder sparade. Vodafone har en jävla massa spärrar såsom mp3 går inte att ha som ringsignal (inte telefonfel iofs). Automatiska knapplåset funkar 7 ggr av 10. Om du bara lägger på luren så ligger telefonen lite fint och lyser efteråt utan att gå i "standby" läge, då måste man slänga i knapplåset manuellt. Laddkabeln glappar mot kotaktytorna trots rengörning. Hänger sig ibland så att batteriet måste tas ur. Jag köpte min Juli 2004 och har den i skolan och på fritiden och inte på nån betongborrningsfirma..
Åkte till Engström mobile här i stan och skulle få telefonen uppdaterad. 250 kr för att dom inte skulle ha telefonen upp till 10dagar utan endast tre timmar + 300kr för en backup så att lagrad data inte skulle försvinna. Är en sådan ens värd 550 kr som begagnad idag??

Kommer inte på nåt mer nu, men det kommer garanterat.

Hade en siemens m45 innan och den var kanon. Jag funderar starkt på en nokia 3310, för det verkar tamejfan som den sista riktiga mobilen.

JoUh skrev:
Har också en SX1 och sneglar på S700. Har tröttnat på alla omstarter av telefonen mitt i samtalen.
Hur är batteritiden i jämförelse??
Finns det lika många program som för SX1 (symbian)??

Jag har haft min S700 i 3 veckor nu och är hel nöjd med den. Batteritiden är bra håller väl en 5-6 dagar om man inte pillar allt för mycket med den. Har det som SX1 hade fast nu har man bättre skärm etc.... Så den kan du helt klart byta till. :tummenupp

Jag vill ha en med bra skakning i. Om det ringer så känner man det direkt :)

Ja...det verkar bara vara jag som är så stenålders och har kvar min gamla Nokia 3310 :brinnerup

Men för all del så fyller den sin funktion för mina mobilvanor. :)

S. Tenåldersmad

Starstriker skrev:
Har hört att det är mycket strul med Siemens överhuvudtaget. Känner en snubbe som jobbar på Siemens Mobile, och han är inte glad. Dessutom är ju Siemens mobildivision till salu verkar det som.

SJälv har jag en Sonyericsson k700 som ajg är nöjd med. Man kan hitta det mesta gratis på nätet till den. Finns en sajt med ALLA spel. Det är bara att tanka ner. Typ 800 st. Om man nu tycker sånt är kul

Har du lust att bjuda på länken?

Köpte mig en S700 för ett tag sen.

Funkar ganska bra. Som alla andra Ericsson så är den ganska seg i menyerna. Inte värre än att man kan leva med det.

Bilderna blir helt klart godkända för "vardagsbruk".

Bifogat

• DSC000162.JPG
    DSC000162.JPG
    137.6 KB · Visningar: 141
De flesta felen du nämner fixar sig om man uppgraderar mjukvaran.
Detta är GRATIS att göra över internet, så länge som du har/lånar en datakabel.
Backup kan du göra med datakabeln oxo.

Det jobbigaste med denna mobil är dock att det är några sekunds delay när du svara och till det att ljudet nåt fram.
I övrigt helt ok.

Ang Nokia 7280, så blev det fel på de första exen så Nokia fick dra tillbaka den, men den är snart på gång.

/N

juha01 skrev:
Köp inte en k700i iaf.

Last edited:
Jag köpte precis en M65 men har inte börjat använda den än. Finns på Elgiganten i Jönköping för 1190:- om man skaffar Comviq Knock-out (60öre minut/dygnet runt, ingen månadsavgift, ingen bindningstid), mobilen är operatörslåst ett år till Comviq.

Kolla min tidigare tråd "Siemens M65".

Emmi skrev:
Jag köpte precis en M65 men har inte börjat använda den än. Finns på Elgiganten i Jönköping för 1190:- om man skaffar Comviq Knock-out (60öre minut/dygnet runt, ingen månadsavgift, ingen bindningstid), mobilen är operatörslåst ett år till Comviq.

Kolla min tidigare tråd "Siemens M65".

Gäller inte Comviq knockout bara i 30 dagar, eller har jag hört fel?

Madhonda skrev:
Ja...det verkar bara vara jag som är så stenålders och har kvar min gamla Nokia 3310 :brinnerup

Men för all del så fyller den sin funktion för mina mobilvanor. :)

S. Tenåldersmad

Har också en 3310, den håller fan i mig för allt. Jag har haft den på festival (mycket gyttja o annat otäckt), folk - inkl. mig själv - har trampat på den, jag har tappat den fler ggr än jag kan räkna, jag har badat med den (den låg i fyra delar bland massa tång på botten). Enda jag har gjort var att byta batteri (innan jag badade med den....). Några knappar börjar bli lite slitna men annars ingen anmärkning.

Nu fick jag iofs en SE T630 från jobbet igår och visst är den mycket trevligare på många sätt också så mycket funktioner att den blir nästan onödigt komplicerad.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN