Dags o skaffa ny mobil.

Har haft tre siemens modeller. Desto fler om man räknar antal av varje modell. Dom har ständigt gått sönder för mig. Gillar telefonerna grymt mkt men nu får det vara nog. Orkar inte med att dom pajar hela tiden. Nä, det får bli ngt tåligt, tyvärr lutar det åt nokia.

Mech skrev:
Har du lust att bjuda på länken?

Jo, kan lägga upp den här, men hittar den inte just nu. Har den sparad i min andra burk (på jobbet) så jag lägger upp den imorrn. Är du otålig så kan du söka efter den på mobile9.com, det var där jag hittade den.

Vad du än gör köp inte sony ericsson det är den sämsta jävla skiten. Batteritiden
är inte ens nära vad dom lovar och i familjen har säkert 7-8 st gått sönder det senaste året, UTAN att tappa dom

Anton_Ljunghusen skrev:
Vad du än gör köp inte sony ericsson det är den sämsta jävla skiten. Batteritiden
är inte ens nära vad dom lovar och i familjen har säkert 7-8 st gått sönder det senaste året, UTAN att tappa dom

Märkligt för mina SE har fungerat klanderfritt. Visst var batteritiden på k700:an kankse inte en höjdare, men efter att ha installerat (tankade hem från nätet) senaste uppgraderingen så funkar allt bara mumma.

Varnar dock för Vodafone som leverantör. Måhända är dom bra, men de suger verkligen sina kunder på onödigt mycket pengar

Starstriker skrev:
Varnar dock för Vodafone som leverantör. Måhända är dom bra, men de suger verkligen sina kunder på onödigt mycket pengar

Håller med ang. vodafone. värre än telia. :kocko

Jag har en Nokia som jobbtelefon, en såndär plastig som ser ut som om den ska hålla för vad som helst. Pga ointresse så har jag ingen aning om vad det är för modellbetäckning på den men det är en liten värdelös kamera på den iallafall. Displayen flimrar och kontaktboken är hopplös om man vill lägga in fler nummer under samma namn. Till telefonen följde det med en massa skräp som enligt instruktionsboken skulle vara nått armband som man ska kunna snäppa på telefonen på. Det är så larvigt så att jag blir arg.
I ena hörnet på telefonen sitter det nått som skulle kunna likna ett vattenpass. I telefonen fins det en kompass som faktiskt visar någorlunda rätt, man kan dock ifrågasätta vad tusan man ska ha den till.

Summering: Lägg pengarna på någon annan telefon, jag fick aldrig tillfälle att välja. Dock har jag en hyffsat ny ericsson privat som jag är helnöjd med, enkla menyer och skaplig kontaktbok. Enda sättet att hitta en telefon är väll att prova dom. Inte bara hålla i dom telefoner som står framplockade i affären. Så får man ta ställning till vad man behöver för übercoola funktioner för att man ska vara nöjd med telefonen och försök skaffa dig en egen uppfattning.

Angående abonnemang så är det bara telia som funkar ute iskogen om man vistas där mycket.

Jag hade en t610 fram till ungefär tre månader sedan då den inte överlevde min operation när jag skulle öppna den för att blåsa rent micken. hade två lösa delar kvar när den skulle ihop så den slår av sig med nån sekunds mellanrum :( Klart den bästa telefon jag har haft. Nu använder jag min gamla r600 som varnar för dåligt batteri efter ca 1 minut taltid från det att den är fulladdad men den lever ändå i ca 3 dagar efter det :)

Nån som har en t610 att sälja billigt till mig, kanske skicka i ett kuvert eller nåt typ?

Dee_cati skrev:
Nån som har en t610 att sälja billigt till mig, kanske skicka i ett kuvert eller nåt typ?

Morsan jiddrade om att sälja sin, den är i nyskick trots att hon haft den snart 2 år. Kan pm:a dig när jag frågat henne.

Therudeboy skrev:
Morsan jiddrade om att sälja sin, den är i nyskick trots att hon haft den snart 2 år. Kan pm:a dig när jag frågat henne.

Fråga fort :) Jag vill bara ha telefonen så det borde gå att skicka i kuvert. Laddare och sånt har jag redan. Bra pris givetvis :hihi

Dee_cati skrev:
Fråga fort :) Jag vill bara ha telefonen så det borde gå att skicka i kuvert. Laddare och sånt har jag redan. Bra pris givetvis :hihi

Jag vet inte vad dom kan vara värda, men kollar man blocket så är ju mammas minst värd två rödingar i det skicket som den är.

Billigaste jag hittade förut när jag kollade var 1195:- med kontantkort så för en två år gammal 610 utan garanti blir det inga 1000:- för min del :( Men hör med henne iaf vad hon vill ha för den.

Siemens M65..... :huvet
Fick en sån på jobbet nu när min m45 eller vad den heter la av, den nya luren är ju sådär.
Den har på 1 månad hunnit med att:
Låsa sig i telefonboken = batteridemontering för omstart
Dioderna ställer sig och toklyser rätt var det är helt utan anledning = omstart
När man svarar och är för snabb med luren upp till örat så får man en go halv ringsignal rätt in i trumhinnan :kocko
Batteritiden är ytterst tveksam på min, dock har jag lite dålig pejl på om det bara är jag som "tycker" den borde räcka längre.
Jag pratar ju en del i luren om dagarna, men längre än 3 dagar räckte min aldre siemens jag hade :va
Annars gillar jag väl luren, om än motvilligt då jag är sony-ericssonfantast. :rolleyes:
Hursom, är detta fel som avhjälps med ngn uppdatering av mjukvaran?
Kan man kolla vilken verre av operativ man har i luren, isf hur?
//Tobbe

Kolla på mobile9.com
Där finns ALLT om mobiltelefoner.

tobbeviking skrev:
Siemens M65..... :huvet
Fick en sån på jobbet nu när min m45 eller vad den heter la av, den nya luren är ju sådär.
Den har på 1 månad hunnit med att:
Låsa sig i telefonboken = batteridemontering för omstart
Dioderna ställer sig och toklyser rätt var det är helt utan anledning = omstart
När man svarar och är för snabb med luren upp till örat så får man en go halv ringsignal rätt in i trumhinnan :kocko
Batteritiden är ytterst tveksam på min, dock har jag lite dålig pejl på om det bara är jag som "tycker" den borde räcka längre.
Jag pratar ju en del i luren om dagarna, men längre än 3 dagar räckte min aldre siemens jag hade :va
Annars gillar jag väl luren, om än motvilligt då jag är sony-ericssonfantast. :rolleyes:
Hursom, är detta fel som avhjälps med ngn uppdatering av mjukvaran?
Kan man kolla vilken verre av operativ man har i luren, isf hur?
//Tobbe

Nisse Järnet skrev:
De flesta Siemens går att uppdatera via internet, funkade skitbra för mig förut iaf! Har för mig add url:en var www.my-siemens.com
Får be chiifen om en kabel så att jag kan uppdatera, för ngt knas måste det vara.
Ännu en dag på jobbet med en lur som låst sig :mad:
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Får be chiifen om en kabel så att jag kan uppdatera, för ngt knas måste det vara.
Ännu en dag på jobbet med en lur som låst sig :mad:
//Tobbe

Gamla människor med ny teknik. :hihi :rofl :crash :brynad

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...