Dags för ny motorcykel

Detta är förbannat personligt men jag skulle välja en mv med trepip varje dag framför en fz1. Det beror helt enkelt på att jag tycker att rad-4 är tråkigt att köra. (Spannet på de radisar jag testat går från fazer 600 till turboladdad gixxer 1000 med ca 300 bakhjulshästar). Vid landsvägskörning har jag alltid roligast på en V-twin och i andra hand på en 3a. Förutom Speed triplen jag hade ett tag, den var så förbannat silkeslen att jag blev uttråkad direkt. Var garanterat snabbare på bana med den men det spelar ingen roll för mig om jag inte blir lycklig och småkåt av vardagskörningen.

Detta är som sagt mina personliga preferenser.
Samma preferenser här. Jag köpte min första Twin 2001 och har inte ägt en radfyra sedan dess.
Det är väldigt individuellt och jag förstår att en- eller tvåcylindriga motorer inte faller alla i smaken, men för mig finns inget annat.

Tänkte passa på att fråga om Mv Augusta Brutale 675 och 800. Ligger två stycken ute på blocket. De är lite dyrare än min budget men de är väldigt fina. Är det någon som har kört dem? Finns det några problem förknippade med att äga en sådan (vanliga fel, kvalitet, dyra att laga, svårt att hitta verkstad etc)?
Jag har hört att Mv är roliga att köra, sedan har jag också hört att de flesta ägare kört oftare till mc verkstadsbesök än köra på vägerna!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti