Dags att....

SM_Putte

SDC Racing Team eller nå´t.......
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Moddad WR400 SM + Volvo V40 -03 + släp -73
...gå ner i garaget och fixa till älsklingen lite. Montera på SM grejjerna och passa på att byta bromsvätska och pads. Behöver nog byta däck oxå men det kan vänta lite, får ta och burna upp dem först....Någon som har förslag på goa däck? Nu kör jag på Pirelli MT Corsa.

supercorsa/rennsport.... jag har blivit kär :kär

SM_Putte skrev:
...gå ner i garaget och fixa till älsklingen lite. Montera på SM grejjerna och passa på att byta bromsvätska och pads. Behöver nog byta däck oxå men det kan vänta lite, får ta och burna upp dem först....Någon som har förslag på goa däck? Nu kör jag på Pirelli MT Corsa.

Tom Byron skrev:
supercorsa/rennsport.... jag har blivit kär :kär

Jag håller med!!
Jag har SuperCorsa på min TLR och de är fanimig de bästa däck jag någon sin kört på!!
Blir varma snabbt och är superklistriga när de är varma. :kär

Har dock inte testat dem på en Motard, men kan aldrig tänka mig att de inte skulle vara hur bra som helst på en sådan. :)

Ok, får kolla vad de bestarna går lös på då....
Tack ska ni ha för tipset!

SM_Putte skrev:

www.vurpan.com

Hur är livslängden på super corsa och pilot sport om man bara kör gata?
Är ute efter ett däck som håller lite mer en 100 mil, tacksam för lite tips om olika däck.

Vet inte exakt men jag provad två 207 gp efter varandra å bägge vara begagnade rr däck de höll för ca 100 -130mil styck....... innan de var "platta"

Ett mich pilot race höll drygt 100mil

Sedan ett vanligt pilot sport höll 280mil.........

supercorsan borde hamna på drygt 100mil i "hedaåkstil" men det kanske inte hjälper dig :tungan

Honung skrev:
Hur är livslängden på super corsa och pilot sport om man bara kör gata?
Är ute efter ett däck som håller lite mer en 100 mil, tacksam för lite tips om olika däck.

Tom Byron skrev:
Vet inte exakt men jag provad två 207 gp efter varandra å bägge vara begagnade rr däck de höll för ca 100 -130mil styck....... innan de var "platta"

Ett mich pilot race höll drygt 100mil

Sedan ett vanligt pilot sport höll 280mil.........

supercorsan borde hamna på drygt 100mil i "hedaåkstil" men det kanske inte hjälper dig :tungan

Jorå skulle tro att "honungåkastil" är lika långsam(eller fort) som "hedaåkastil".

Pilot sport har jag funderat på och Bridgestone Bto20 men vi får se har några mil kvar på mina orginal mt60 och just nu åker man med enduro hjulen på, fan så skoj :banana

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back