Dags att utbilda sig till Tävlingsledare

Status
Ej öppen för fler svar.
Sektionen har möte en gång i månaden, så det är inget konstigt med att det är möte under mässdagarna.
Nej, jag vet också att det var ett möte planerat, det stod i senaste protokollet. Vad jag däremot inte kan förstå är varför man ska diskutera en redan genomförd regeländring om det inte är så att man börjat tvivla på att den kanske inte var så bra.
Jag vet inte om du rent allmänt missförstår vad jag skriver eller bara är irriterad på just mej som person.
Jag är inte irriterade på dig, det jag undrar är varför du gång på gång skriver att Svemo inte kan vara inne på SH, SH har ingen betydelse osv för att i nästa stund hänvisa till en tråd på SH och förklara att man via den borde känna till att något var på gång.

Nej, jag vet också att det var ett möte planerat, det stod i senaste protokollet. Vad jag däremot inte kan förstå är varför man ska diskutera en redan genomförd regeländring om det inte är så att man börjat tvivla på att den kanske inte var så bra.

Vem har sagt att vi skall diskutera regeländringen på kommande möte?
Dessutom är det väl ypperligt att vi pratar om det, inte minst med tanke på att reglerna går att utveckla så att allting fungerar så bra som möjligt.

Jag är inte irriterade på dig, det jag undrar är varför du gång på gång skriver att Svemo inte kan vara inne på SH, SH har ingen betydelse osv för att i nästa stund hänvisa till en tråd på SH och förklara att man via den borde känna till att något var på gång.
Forfarande så länkade jag till den tråden för att det påstods att ingen hade hört talas om det innan. Jag ville alltså bevisa att en diskussion hade förts redan här om den. Dessutom så har jag skrivit att man kanske skulle tagit kontakt eller kollat SVEMO`s hemsida när det lades ut om denna regeländring 21/12.

Jag tycket bara att det är lite konstigt att klubbar "skyller" ¨på noll information, man kanske borde ha vissa skyldigheter oxå att hålla sig informerad för att kunna vidarbefodra uppgifter till sina medlemmar.
Ett vanligt förfarande i dom allra flesta klubbar oavsett sport.

Sedan till ett tidigare inlägg från dej om att det tar 10 min att gå in här och svara/skriva ngt.. men det vet du likväl som jag att det funkar inte.. för ge man ett svar så får man följdfrågor . Vilket denna tråd är ett ypperligt bevis för.

...Jag tycket bara att det är lite konstigt att klubbar "skyller" ¨på noll information, man kanske borde ha vissa skyldigheter oxå att hålla sig informerad för att kunna vidarbefodra uppgifter till sina medlemmar. Ett vanligt förfarande i dom allra flesta klubbar oavsett sport....

:tummenupp :tummenupp
Detta är uppenbart rätt! Och för SSEMSEs del har vi nu fått utförlig och med SVEMO kontrollerad info från vår Styrelse - med, för oss, lugnande besked.:tummenupp
Tråden här har nog lite spårat ur, samtidigt som jag kan tycka att SVEMO centralt bör HÄR ha förklarat och lugnat.
Även bör klubbarnas representanter kanske varit mer aktiva, tagit reda på och rapporterat här.
Årets Soppe-tråd??

/6 mil idag i mjukt racetempo med sol :D

Dessutom är det väl ypperligt att vi pratar om det, inte minst med tanke på att reglerna går att utveckla så att allting fungerar så bra som möjligt.
Om den inte ska diskuteras kan du väl lägga ut informationen du pratade om för ett par dagar sedan, eller väntar du på något?
Sedan till ett tidigare inlägg från dej om att det tar 10 min att gå in här och svara/skriva ngt.. men det vet du likväl som jag att det funkar inte.. för ge man ett svar så får man följdfrågor . Vilket denna tråd är ett ypperligt bevis för.
Och mail får man inte följdfrågor på?

Jag står fast vid att jag tycker det är beklagligt att inte någon representant från Svemos RR-sektion är inne på SH oftare för att läsa och skriva.

Om alla inblandade nu kan så vore det hemskat bra om vi slutar gissa och avvaktar resultatet av mötet som ska ske på mässan om en vecka.

Jag vill bara ha klarhet i vad allt detta betyder för mig som rr åkare.
Så jag hoppas det tas upp och klargörs vad grundtanken är och vad det betyder för klubbträningar, bandagar osv.
//
Benny

Jag tror det är en mycket genomtänkt plan för att locka folk till sin monter, sitt möte och ev. seminarium.... skitsmart svemo!

/HW

:tummenupp :tummenupp
Detta är uppenbart rätt! Och för SSEMSEs del har vi nu fått utförlig och med SVEMO kontrollerad info från vår Styrelse - med, för oss, lugnande besked.:tummenupp
Tråden här har nog lite spårat ur, samtidigt som jag kan tycka att SVEMO centralt bör HÄR ha förklarat och lugnat.
Även bör klubbarnas representanter kanske varit mer aktiva, tagit reda på och rapporterat här.
Årets Soppe-tråd??

/6 mil idag i mjukt racetempo med sol :D

När du skriver som du gör här ovan så låter det för mig som du sitter inne med information som jag inte har. Detta innebär att jag VILL VETA OCKSÅ!!!!
Detta innebär att du ytterligare bidrar till att trådar spårar ur och att soppan (som du uttrycker dig) tjocknar...

Så om du vet något, UT MED SPRÅKET!!!! istället för att bidra till spekulationerna genom att vara kryptisk!

När du skriver som du gör här ovan så låter det för mig som du sitter inne med information som jag inte har. Detta innebär att jag VILL VETA OCKSÅ!!!!
Detta innebär att du ytterligare bidrar till att trådar spårar ur och att soppan (som du uttrycker dig) tjocknar...
Så om du vet något, UT MED SPRÅKET!!!! istället för att bidra till spekulationerna genom att vara kryptisk!

Den information jag har gäller endast oss GAT-åkare och i vår förening SSEMSE.
Den är inte relevant för RR-klubbar, därför vill jag inte förvilla än mer.
Dessutom är jag bland de sista i "kedjan" och har ingen avsikt att delge information i 3:e hand.
Hela vår organisation skiljer sig enormt genom att vi kör med Instruktörer i alla grupper och alla medlemmar hjälper till att bemanna tornen - det ingår i medlemskapet. Om det saknas funkisar, blir man "utsedd" på plats och "missar" ett körpass.
Jag anser fortfarande att SVEMO centralt borde skriva ett svar här eller lägga upp en skrivelse på sin hemsida om vad som gäller, vad som inte är beslutat och vad som skall tas upp på nästa möte.
Slutligen, om SVEMO inte kan fixa det, bör det åligga klubbarnas ledning att ta reda på och informera sina medlemmar - DET är vad vår styrelse gjort.:tummenupp

Denna tråden lär inte komma längre innan ovanstående blir uppfyllt.

Dålig information ger dålig respons. Bättring Svemo.

Troligen skulle inte information läckt ut alls, där började nog felet tror jag.

Bra att tråden nu är stängd Nr:18.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...