Dags att utbilda sig till Tävlingsledare

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag har inte läst igenom tråden. Men, det kommer komma information på svemos hemsida snart framöver med förklaring till beslutet.

Men anledningen är säkerhet.

Om anledningen är säkerhet bör nog svemo stoppa all utövning av sporten omedelbart. Fan har ni fått in VV's nollvisionstänk i sektionen?
Tycker alltså sektionen att det är bättre att det inte sker några rr-träningar i sverige på sommarhalvåret? För säkerhets skull...
Det ska bli intressant att läsa ert resonemang..

Jag har inte läst igenom tråden. Men, det kommer komma information på svemos hemsida snart framöver med förklaring till beslutet.

Men anledningen är säkerhet.

Säkerheten höjs med inställda träningar för att det inte finns nog med TL tillgängliga.

Bemanningsplanen är ingen nyhet liksom...

Bra jobbat SVEMO!

Svemo kommer även att ha en monter på mc-mässan. Gå gärna dit och prata med sektionen. Det hjälper föga att bli irriterad på ett forum.

Last edited:
Svemo RR har ju faktiskt ett forum på sin hemsida, denna tråden borde ju ligga där istället. Då kan ju Svemo faktiskt besvara frågeställningarna, eller är det bara där för prydnads skull?

Svemo kommer även att ha en monter på mc-mässan. Gå gärna dit och prata med oss i sektionen. Det hjälper föga att bli irriterad på ett forum.

Får man fråga vem idén kommer ifrån? Tror du reaktionen kommer bli särskilt annorlunda ansikte mot ansikte? Personligen tror jag inte det kommer bli någon större skillnad.
Ska man fatta beslut som rör hela RR-sverige bör man kanske ta ett snack med klubbarna innan. En förslag kan ju låta jättebra ända till man faktiskt kommer på vad slutresultatet blir.
Den största säkerhetshöjningen är att utövarna får köra så mycket motorcykel som möjligt, på så säkra banor som möjligt. Regler som hindrar träningstillfällen höjer inte säkerheten, en TL i depån förhindrar inte att den förare dammar in i 200km/h i en jordvall heller.

Svemo kommer även att ha en monter på mc-mässan. Gå gärna dit och prata med oss i sektionen. Det hjälper föga att bli irriterad på ett forum.
Ta ingen skit... Baby, du är nära att få en rejäl skopa över dig nu. :)

Om du vet något, varför skriver du inte det här och nu? Varför måste jag åka till mässan, som jag inte tänkt gå på, för att få svar från dig när vi båda sitter här och häckar? Det är lite störande att det finns TVÅ representanter från SVEMO i tråden men ingen svarar på några frågor. Istället tvingas enskilda medlemmar ringa eller maila till någon annan SVEMO-representant. Om sajten är fin nog för reklam för SVEMO:s kurser så borde den vara fin nog för att svara på frågor också.

Ta ingen skit... Baby, du är nära att få en rejäl skopa över dig nu. :)

Om du vet något, varför skriver du inte det här och nu? Varför måste jag åka till mässan, som jag inte tänkt gå på, för att få svar från dig när vi båda sitter här och häckar? Det är lite störande att det finns TVÅ representanter från SVEMO i tråden men ingen svarar på några frågor. Istället tvingas enskilda medlemmar ringa eller maila till någon annan SVEMO-representant. Om sajten är fin nog för reklam för SVEMO:s kurser så borde den vara fin nog för att svara på frågor också.

Ingen fara. Jag är van vid skopor..
Jag föredrar att det som kommer från sektionen skrivs på en officiell hemsida istället för att det sprids massa lösa och konstiga rykten här på forumet.
Hoppas att det känns okej.

Jag föredrar att det som kommer från sektionen skrivs på en officiell hemsida istället för att det sprids massa lösa och konstiga rykten här på forumet.
Men varför släppa en nyhet först (i och med ändringen i reglementet som ligger ute) och sedan dröja med förklaringen?
Inte konstigt att folk spekulerar...

Varför har inte klubbarna tillfrågats om ändringen?

En fråga till: Vilka rykten är lösa och konstiga i tråden?

Svemo RR har ju faktiskt ett forum på sin hemsida, denna tråden borde ju ligga där istället. Då kan ju Svemo faktiskt besvara frågeställningarna, eller är det bara där för prydnads skull?
Ingen från Svemo RR verkar bry sig om det forumet. Den desperat "Behöver svar"-tråden är fortfarande efter drygt 2 månader obesvard. Tror det var Torkel som hade en tråd från 2005 som ännu inte besvarats.

Ska man skratta eller gråta :confused:

Last edited:
Var hittar du prisuppgifter?

http://www.slc.se/SMA/offdoc/forarforsakring_interaktivanmalning_helar.pdf

Jag gick in där för att tipsa SVEMO om denna diskussion men det verkar inte funka! Då är det svårt...
Eller är jag dumihuvvet? Jag fattar inte hur man får det at funka iaf.

Last edited:
Men varför släppa en nyhet först (i och med ändringen i reglementet som ligger ute) och sedan dröja med förklaringen?
Inte konstigt att folk spekulerar...
Varför har inte klubbarna tillfrågats om ändringen?
En fråga till: Vilka rykten är lösa och konstiga i tråden?

Kan varken svara på det första eller det andra tyvärr, även om jag skulle vilja. Jag vet inte om det är lösa och konstiga rykten i tråden eftersom jag inte har hunnit läsa allt. Men jag sa att om jag skriver något så kanske det blir lösa och konstiga rykten. Därför är det bättre om det finns på en officiell sida. Så håll utkik så hojtar jag till i tråden när det ligger uppe på hemsidan.

Skojar bara om skopan :pannkyss

Nej, jag tycker faktiskt inte att det är ok att två SVEMO-representanter låter oss gissa, spekulera, bli irriterade osv utan att säga et ord om de vet något. Den enda skillnaden är att Sandsteram, Bjrn, Håkan m fl mailar och ringer och sen lägger ut svaren här. Vi får svaren med viss tids fördröjning och minst ett leds förvrängning - en bra grogrund för de lösa och konstiga rykten ingen är betjänt av.

Vill man undvika att det sprids en massa konstiga rykten så talar man om hur det är på de ställen där diskussionerna förs. Det förhindrar inte at man lägger ut officiell information på SVEMO:s hemsida.

Det är lite störande att det finns TVÅ representanter från SVEMO i tråden men ingen svarar på några frågor.

Är det så? Det är ju konstigt! Jag fattar att alla som är med i SVEMO inte sitter inne med alla svar men då kanske dessa kan få de högsta hönsen att förklara sig? Är det för mycket begärt? Hmmmmmmm......

Det är varken lösa eller konstiga rykten, det är från vad som står på www.svemo.se

allt verkar dock vara en tolkningsfråga...
Få dom gärna att förklara när saker och ting gäller (när gäller banlicensen tex)
Behöver TL vara där? kan man delegera? kan TL själv delta i träningen?
Räcker det med att TL är tillgänglig på telefon?
måste TL stå vid bankanten och vara den som faktiskt håller i träningen?

Varför har TL kurserna de senaste åren blivit inställda?
Samma sak med besiktningschefskurserna, också inställda.
varför pratar inte SVEMO RR med klubbarna innan de ska göra regeländringar som berör all MC verksamhet på banorna?

Vad händer vid uthyrningsverksamhet? många hyr banor för att köra "licensträningar", vad händer då?

Frågeställningar som kanske skulle gjorts innan... men men... det är inte lätt att tänka ibland...

Last edited:
Det är lite störande att det finns TVÅ representanter från SVEMO i tråden men ingen svarar på några frågor. Istället tvingas enskilda medlemmar ringa eller maila till någon annan SVEMO-representant. Om sajten är fin nog för reklam för SVEMO:s kurser så borde den vara fin nog för att svara på frågor också.

Jag tror inte alla i SVEMO RR grensektion är medvetna om vad som pågår i sektionen helt enkelt, eller förstår innebörden av de beslut som tas.

Är det så? Det är ju konstigt! Jag fattar att alla som är med i SVEMO inte sitter inne med alla svar men då kanske dessa kan få de högsta hönsen att förklara sig? Är det för mycket begärt? Hmmmmmmm......
Jepp, två personer. Det som är lite tråkigt är att diskussionen nu går via ombud oh tar sån tid. Och medan vi väntar så börjar vi spekulera hej vilt. Kein gut ordnung!

Jag tror inte alla i SVEMO RR grensektion är medvetna om vad som pågår i sektionen helt enkelt, eller förstår innebörden av de beslut som tas.
Då måste man fråga sig hur besluten fattas. Förarna får inget veta, klubbarna får inget veta, inte ens styrelsemedlemmarna får veta något. Skicka saker på remiss må ta tid och bli tjafsigtmen det har sina förtjänster.

Antar att du räknar BikerBitch som den ena, men vem är den andre?
Trådstartaren representerar SVEMO:s södra distrikt.

Last edited:
Då måste man fråga sig hur besluten fattas. Förarna får inget veta, klubbarna får inget veta, inte ens styrelsemedlemmarna får veta något. Skicka saker på remiss må ta tid och bli tjafsigtmen det har sina förtjänster.

men det står ju här :7peta

http://www.svemo.se/view.php?&p=441

ett tydligare svemo vilket skämt

björn

Last edited:
Jag hade iofs inte tänkt åka 100 mil för att få svar heller. Dessutom ska jag tydligen helst betala inträde för att få träffa svemorepresentanterna.
Hoppas inte svaret dröjer alltför länge på rr.se...
Jag undrar verkligen om HELA sektionen är bakom det här beslutet också?

Jag skickade just följande mail till Rickard Stillert, Fredrik Hansson och Kenneth Lodnert:

Hej på er.
Bara så ni vet... Det försiggår en mycket livlig och irriterad diskussion om att det kommer att bli mycket svårare/omöjligt att arrangera bandagar i framtiden pga ett beslut ang. bemanning på RR-banor som SVEMO tagit. Jag TROR att ni redan känner till det pga. att ni fått telefonsamtal i ärendet. MEN, eftersom 2008 skulle bli "Ett tydligare SVEMO" så skulle ni kanske gå in på forumet sporthoj och tala om hur ni ser på denna fråga. MÅNGA undrar!
Kolla på:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=173510

mvh
Magnus Mossberg
#22 Superstock 600

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...